Elmalı Ay Kurabiye

Merhaba. Kaldığımız yerden devam ediyoruz yine :) Piyango bana çıkmadı ve ben hala aynı yerdeyim :) Zaten biletim bile yoktu neye çıkacaksa piyango? Neyse, aşağıdaki resimde gördüğünüz evde, şömine başında bloğumla ilgilenmek, yeni tarifler girmek isterdim ama olmadı, sağlık olsun diyelim ve elmalı kurabiyemizin tarifini verelim.


Kıtır kıtır, çok lezzetli kurabiyeler bunlar. Yaptığım hamurişlerine bu şekli vermeyi çok seviyorum. Daha önce de Kaymaklı Mayalı Poğaçalar yapmıştım benzer şekilde.  Biraz uğraştırıyor ama değiyor bence.

Malzemeler:
200 gram yumuşak tereyağ ya da margarin
1/3 su bardağı sıvıyağ
1/3 su bardağı yoğurt
4 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
3,5-4 su bardağı un

İç malzemesi: 
4 tane elma
5 yemek kaşığı şeker
1/2 su bardağı kıyılmış ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzerine: Pudra şekeri

Yapılışı: Önce iç malzemesini hazırladım. Soyup rendelediğim elmaları şekerle pişirdim. Ceviz ve tarçını ekleyip soğumaya bıraktım. Hamur için tüm sıvıları yoğurma kabında karıştırdım. Unu azar azar ekledim -karbonatı limon suyuyla karıştırıp koydum- yumuşak ve ele yapışmayan bir kıvamda hamur hazırladım. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp tezgahta elimle oval şekilde açtım. Ovalin yarısına kadar bıçakla şeritler kestim. Kesmediğim tarafa bir çorba kaşığı elmalı harç koyup yuvarladım ve uçlarını kıvırarak ay şekli verdim. 180 derecede ısıttığım fırında 3-35 dakika (hafif pembeleşene kadar) pişirdim. Soğuduğunda pudra şekeri serperek süsledim.


20 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com said...
January 2, 2013 at 6:10 AM

aynen hülyacım aynı yerimizdeyiz şükür:)
ellerine sağlık çok severim:)

*mehtap said...
January 2, 2013 at 8:37 AM

bizde amortiyle idare ettik,n'aparsın..

Bulbulunyeri said...
January 2, 2013 at 9:06 AM

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Çok şık bir sunum olmuş.
Sağlığımız yerinde,huzurumuz yerinde ya çok şükür bize en güzel piyango çıkmış aslında.
Sevgiyle kal.

bücürükveben said...
January 2, 2013 at 9:46 AM

Piyango ben de almadım Hülya'cığım çünkü çıkmayacağına emindim:)))ay çöreğini ben nedense sevmem ama kızkardeşim bayılır, çok sever, eline sağlık afiyetle ye canım, bu arada sizin evde şömine varmış, ne güzel, ne romantik...benim yerime de şömine keyfi yap...:))

Unknown said...
January 2, 2013 at 10:39 AM

Müjde ablacım şömine bir önceki yazıda yazdığım evdeydi :) Küçücük apartman dairemizde şömine yok malesef. Eğer piyango çıksaydı o evde, şömine başında yazıcaktım tariflerimi ben :))

reyhan kokulu mutfağım said...
January 2, 2013 at 11:01 AM

Hayirlisi olsun hulyacigim :) lezzetin harika gorunuyor emeklerine saglik arkadasim..

mutfagabuyrun said...
January 2, 2013 at 11:18 AM

off çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Nursevin SÖNMEZ said...
January 2, 2013 at 1:42 PM

Ellerinize sağlık. hakikaten bu şekil çok meşhur .Afiyetler olsun..

Unknown said...
January 2, 2013 at 1:44 PM

Hülyam nefis olmuş kurabiyeler elleri
ne sağlık öpüyorum...

ehlikeyfchef said...
January 2, 2013 at 2:22 PM

yıllar içerisinde şekli değişsede tadı hep damaklarda kalacak benim en sevdiğim kurabiyedir kendileri,ellerine sağlık hülyacım:)

MAZES said...
January 2, 2013 at 11:10 PM

piyango sana çıksa da yemek yapmayı seven hayatında fazla bir şey değişmezdi canım,ellerine sağılık.

ihlamurcum said...
January 2, 2013 at 11:39 PM

İçinde elmanın olduğu kurabiye ve keklere bayılıyorum.Elinize sağlık,Hülya'cım.Nefis gözüküyor, iyi yıllar.

YEMEK SEVDAM (ELİF) said...
January 3, 2013 at 1:21 AM

Mmmm nefis bir kurabiye, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Rümeysanın Elleri said...
January 3, 2013 at 1:32 AM

ellerine sağlık canım elmalı olan bütün tarifleri çok sevenle katagorisindeyim.senin yapmış olduğun elmalı kurabiyelerde harika görünüyor.Sevgiler...

muhabbetsofrasi said...
January 3, 2013 at 8:52 AM

Sizin de bildiğiniz gibi hicri takvim her yıl 10 gün öncedir miladi takvimden. Bu yüzden 3 aylar, dini bayramlar, kandil günleri vs. her yıl on gün önce gelir. Nasıl oluyor da hicri takvimin kullanıldığı bir devirden şimdiye kadar her yıl 31 Aralık tarihi Mekke'nin kurtuluş olarak kutlanıyor? Bu tarihin de değişmesi, on gün önce kutlanması gerekmiyor mu?


bloğuma bu yorumu bırakmışsın
1 ocak miladi olarak mekkenin fethidir hicri olarak değil;)

Unknown said...
January 3, 2013 at 9:57 AM

Canım ben bu şekli her defasında yapmaya niyetleniyorum sonra üşeniyorum oyalar diye..
Özellikle bu elmalı kurabiyede çok hoş olmuş bu görüntü..
Ellerine sağlık.

Fotoğraftaki oğlumun kitabı,canavarlar denizi..:))))
Çok öpüyorum canım..

Unknown said...
January 3, 2013 at 10:51 AM

amorti bile vurmadı canım ::)))sağlıklı mutlu cok güzel bir yıl diliyorum arkadaşım sana..
elmalı kurabiyeyede bayılırım görüntüsüde çok güzel olmuş canım ellerine sağlık..aldım bir tane :))

muhabbetsofrasi said...
January 3, 2013 at 11:27 AM

http://www.uludagsozluk.com/k/31-aral%C4%B1k-mekke-nin-fethi/

burda ve de diyanetin kutlığı tarihte 31 aralık diyor canım ;)

Kurabiye Atölyesi said...
January 4, 2013 at 7:58 AM

ne kadar güzel olmuşlar güzelce de süslenmiş harika :)

neseersoy said...
January 5, 2013 at 11:09 AM

Şu an şu kurabiyeler benimle olsaydı ahh ahhh :-) ellerine sağlık , sevgilerimle