Bademli Portakallı Kıtırlar

Günaydın herkese.. Bizim gibi blog yazanların (yeme-içme üzerine) çılgın, deli bir tarafı olduğunu düşünüyorum Yoksa kim kalkıp gece yarısı pişirdiği kurabiyeleri deli bağlar gibi bağlayıp, evin içinde dört dönerek uygun ışık, güzel fotoğraf peşinde koşar ki?



Ben dün gece buncağızları yaptım. Annemin bunlar ne böyle oyuncak gibi demesine de hiiiiç kulak asmadım :) Oyuncak gibi olabilirler ama onlar da benim kurabiyelerim onları da seviyorum.:))

Bir yapın, tadına bakın sevecek hatta bayılacaksınız. Pişerken o kokusu var ya mutfağımı saran, anlatamam güzelliğini.. Adı abartı değil gerçekten çok kıtır kıtır bisküviler bunlar..



Bu kadar anlattım tarifi de vereyim bari, yapanınız tadanınız olursa kulaklarımı çınlatın e mi kızlar?


Malzemeler:
100 gram tereyağı
1 yumurta sarısı
Yarım bardak tozşeker
1 çimdik tuz
2-2,5 su bardağı un
1 portakalın incecik rendelenmiş kabuğu
1 paket vanilya

Üzerine:
1 yumurta akı
File badem

Yapılışı: Fırınımı 180 dereceye ayarladım. Tepsiye pişirme kağıdı yaydım. Yumuşak tereyağı, portakal kabuğu, şeker, yumurta sarısı ve vanilyayı karıştırdım. Bir çimdik tuzu da attıktan sonra kontrollü olarak un ekledim. Streç film arasında yarım santim kadar açtığım hamuru kalıpla şekillendirdim. Hafifçe çırptığım yumurta akını kurabiyelere sürdüm ve file bademle süsledim. Isınmış fırında hafifçe pembeleşene kadar pişirdim.

Pişer pişmez 3-4 tane kadar yemiş olabilirim gece gece..



25 yorum:

Elifin Terazisi said...
January 4, 2013 at 12:40 AM

Ama öyle güzel anlatmışsınız ki, deneyeceğim. Ellerinize sağlık:)

Ferkay said...
January 4, 2013 at 1:26 AM

Emeğine değim canım benim çok güzel görünüyor, ellerine sağlık Denenesi bir kurabiye..
Mutlu yıllar...

mutfagabuyrun said...
January 4, 2013 at 1:26 AM

nefis bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
January 4, 2013 at 2:21 AM

Hülyam hayırlı cumalar kurbişlerde
sunumda süper ellerine sağlık öptüm

lezzettabağı said...
January 4, 2013 at 4:38 AM

Sevgili Hülya yeni yılın kutlu mutlu sağlıklı geçsin inşallah. Kıtır kurabiyecikler zaten o kadar güzel görünüyor ki sen boşuna övmüşsün. ben bunlardan minnoş torunuma yapayımda yesin o minik dişleriyle.. eline sağlık. kocaman sevgi buketi koydum o kurabiyelerin yanına..esenkal.

sarımutfak-hande said...
January 4, 2013 at 5:25 AM

evdeki bademlerimi değerlendirmek için güzel bir tarif
ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

Unknown said...
January 4, 2013 at 5:58 AM

Ellerine saglik canim cok güzel görünüyor .

Nurşen Aksoy said...
January 4, 2013 at 7:18 AM

Ellerine sağlık,canım..Kokusu buraya kadar geldi...mutlu haftasonları..

bücürükveben said...
January 4, 2013 at 7:27 AM

Hahaha:))))olsun Hülya'cığım ablan da kedi delisi:)))bak iki deli birbirimizi bulduk:))kurabiyeler harika gözüküyor eline sağlık, afiyetle yiyin...sevgiler canım

vişnap said...
January 4, 2013 at 7:49 AM

Hülyacığımmm öncesi ellerine sağlık harika güzel görünüyorlar.Yazını okurken güldüm haklısın vallahi .Bazen tabakta yemek,vs soğuyor ordan oraya götürüp fotoğraflayacağız diye millet sofra başında sabırsızlanır bir yandan .Bazen yiyeceklerin inadı tutar güzel poz vermezler.Velhasıl bazı anlar güzel bir fotoğraf karesi için kırk takla attığımı biliyorum:))
Canım karideslerimin markasını sormuşsun inan bilemedim eşim metro marketten alıyor.Bir dahaki sefere senin için mutlaka bakacağım.Sevgiler canımmm.

reyhan kokulu mutfağım said...
January 4, 2013 at 9:12 AM

görüntü harika , emeklerine sağlık...

Unknown said...
January 4, 2013 at 12:02 PM

Ayyy doğru ama biraz delilik var hepimizde..:))
Bazen kendi kendime kızıyorum" ne yapıyorum ben" diye..:))
Canım miss portakal kokulu kıtırlarından aldım kaçıyorum..
Çok ama çok güzel görünüyorlar.
Ellerine sağlık.



ihlamurcum said...
January 4, 2013 at 1:17 PM

Gerçekten süsleme çılgınlığı bende vardı,blog yazmaya başladıktan sonra iyice arttı. Ama çokta güzel gözükmüyor, farklı olmak cicili bicili süslemek bence yine de keyifli.Bu kurbişler önce yapılır,sonra süslenir.Süperler...

hdidem95 said...
January 5, 2013 at 1:04 AM

valla doğru söylüyorsun canım bende öyleyim:)))))gecenin bir yarısı sabah iş var çam ağacı muffinleri süsleyen ben:))).ok şık olmuşlar ama ellerine sağlık öpüyorum sevgiler
www.hadisofraya.com

anne eli gibi said...
January 5, 2013 at 7:23 AM

öyleyiz valla :) bazen evdekiler bana çok gülüyor ama ne yapalım bu da bir aşk :)eline sağlık kıtırlar harika görünüyor..

ilhan said...
January 5, 2013 at 12:01 PM

Hadi yaptık diyelim siz 3-4 tane yemişsiniz aynı şey olacak.zaten gecenin bu saatinde kıpırdanmaya başladım, dediğiniz gibi delilik de var ne olacak şimdi? Ellerinize sağlık.

VuslaT said...
January 7, 2013 at 11:09 AM

Ahhhhhh Hülya'cığım olsa şimdi ben üç beş ile kalmam bir tepsi yerim herhalde..Ellerine sağlık, tarif harika, sunum daha da harika..

MAZES said...
January 8, 2013 at 12:30 AM

ellerine sağılık canım,boş ver ,spor da yapıyoruz aynı anda resim çekmek isterken.

Unknown said...
January 8, 2013 at 7:52 AM

Kurabiyeyi yap,pişir, çıkar bi okşa sev ayy ne güzel olmuşlar diye..:) Sonra nasıl resimlesem diye düşün..Dur bi kurdele yapayım de.. Mutfağa arada sırada giren süt dökmüş kedi gibi bakan eşe ıııh ıh daha değil de :) Bağla süsle fotografla 2 saat geçti :))) Haydiii yeme zamanı!!! :)))
Ellerine sağlık canım harika görünüyor kurabiyeler.. Gece gece uğraştığına değmiş :)

Unknown said...
January 9, 2013 at 1:25 AM

Simge durumu aynen anlatmışsın klavyene sağlık :))

Disalce said...
January 9, 2013 at 2:49 AM

canım güldürdün beni..bizim evdede hal öyle yani..elimde bir tabak dolaş dur.ışık nerde güneş nerde...fon nerde:)))) ellerine sağlık..çok güzel görünüyorlar.

Duygu said...
January 9, 2013 at 8:05 AM

Ellerine saglik Hulyacim. Cok guzel olmuslar. Cayin yanina kitir kitir kurabiyelere bayiliyorum. Bir de bademli olursa nefis. Sevgiler.

Unknown said...
January 14, 2013 at 11:08 AM

gece gece okadar ugraş, yap, pişir ,mis gibi kokusunu içine çek sonra süsle ,resmini cek okadar ugrasın üzerine gecenin kacı olursa olsun afiyet seker olsun canım ..nefis görünüyorlar..olsa şimdi bende yerdim..:))

İlknur said...
January 20, 2013 at 12:30 AM

çoook güzel olmuşlar özellikle baykuşlara bayıldım. ellerinize sağlık olsun

Bety said...
January 26, 2013 at 2:55 AM

Great idea!
You have a very interesting suggestions!