Kaymaklı Mayalı Poğaça

Haftayı bir de tuzlu tarifle kapatayım dedim :) Heyyy arayı açıyorsun diyenler koşun bakalım buraya, yoklama yapıcam :))

Ben yaptım diye demiyorum gerçekten tadı harika oldu bu poğaçaların. Şekline zaten hastaydım, denemeyi istediğim tarifler arasındaydı. Denizimde görmüştüm, hatta yapılış aşamaları için tıklayabilirsiniz. O ayçöreği şeklinde yapmıştı. Papatyamda da gördüğümü hatırlıyorum ama onun sitesinde bir sorun var galiba açılmıyor bugün :((

Yine sütümüzün üzerinde biriken kaymağı kullandım yani değerlensin diye. Sizde yoksa koymayabilirsiniz.

Malzemeler:
1 yumurta (akı hamura sarısı üzerinde kullanılacak)
1 su bardağı erimiş tereyağ-sıvı yağ karışımı
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağına yakın süt kaymağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket instatnt maya
Aldığı kadar un
İçi: Peynir+maydanoz ve sosis+kaşar kullandım
Üzerine susam, ayçekirdeği içi

Yapılışı: Un haricinde tüm malzemeyi karıştırdım. Unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur haline getirdim. Elimize yapışmayacak ama yumuşak kıvamda olacak püf noktası bu. Kabın üzerini streç filmle kapatıp mayalanmaya bıraktım. hamur iki katına çıkınca mandalina büyüklüğünde bezeler kopardım ve bu linkteki gibi şekil verdim. Pişirme kağıdı yaydığım tepsiye dizip yumurta sarısı ve susam-ayçekirdeği içi ile süsledim. 200 derecede ısıttığım fırında kızarıncaya kadar pişirdim..

18 yorum:

Erguvan Vakti said...
January 13, 2012 at 1:25 AM

Müthiş lezzetli görünüyor,güzel bir kapanış,ellerine sağlık.

YEMEK SEVDAM (ELİF) said...
January 13, 2012 at 1:32 AM

Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

bırtutamkekik said...
January 13, 2012 at 1:45 AM

mmm..
miss mis..
bitki çayımın yanına aldım bi tane canım müsaden iile::)
ellerin dert görmesin..
hayırlı ve bereketli cumalar...
:)

Unknown said...
January 13, 2012 at 1:54 AM

Hülyam hayırlı cumalar nasılda gü
zel görünüyor poğaçalar enfes elle
rine sağlık öpüyorum.

PAPATYA PRENSES said...
January 13, 2012 at 2:05 AM

Geldim geldimm,işte burdayım ama ben bu poğaçalardan istiyorummm:)))

Evet bu şekil bende de var çok sevdim şekli. Ellerine sağlık ablacım..

Site sanırım bir iki gün daha kapalı kalacak mecburiyettin:/

Facebook sayfama beklerim,oradayım :)

https://www.facebook.com/pages/Papatya-Prensesin-d%C3%BCnyas%C4%B1/124437454243455

mutfagabuyrun said...
January 13, 2012 at 2:25 AM

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

Unknown said...
January 13, 2012 at 6:33 AM

pogaca tarifi bomba bomba...süper tek kelime ile ellerine saglik

Unknown said...
January 13, 2012 at 7:15 AM

Bende burdayım..:))))
İşte böyle özletme kendini..:))))
Tamda karnım acıkmaya başlamışken,iyi olmadı ama bu poğaçayı görmem..:))
Evdekiler poğaça istiyor kaç gündür ama nasıl gözümde büyüyor yapması bir bilsen..:)
Kek filan çırpıp kolayına kaçıyorum şu ara..:))
Ellerine sağlık canıııııım..
Miss olmuş mis..:))

Unknown said...
January 13, 2012 at 7:25 AM

çay ve bu poğaçalar ne yenir ne yenir.
ellerine sağlık.

anne eli gibi said...
January 13, 2012 at 8:29 AM

poğaçalarda bende bu şeli çok severim,ama kaymaklı hiç denememeiştim,mutlaka denemeli,ellerine sağlık arkadaşım...

Disalce said...
January 13, 2012 at 9:59 AM

şekli çok güzel gerçekten....ellerine sağlık..bi kaç hafta önce elimde süt kaymağı vardı keşke bu tarifi o zaman görseydim:)))

Bayanguş said...
January 13, 2012 at 12:27 PM

Çok cezbedici! :) Ama artık diyete girdim ben de bugün itibariyle. Kızım ve eşim için denerim ama elbet bir gün..

Berfin Kucur said...
January 13, 2012 at 11:59 PM

Hülya hanım merhaba,
Görüntü çok hoş gerçekten, eminm tadıda öyledir. En kısa zamanda denemek istiyorum bende :)
Sevgiler,
Berfin Kucur

fatosun mutfagından... said...
January 14, 2012 at 11:52 PM

ellerine sağlık..çok hoş görünüuorlar..sevgiler

Zehra Gürgen said...
January 15, 2012 at 7:24 AM

Hülya'cım ellerine sağlık canım.

zeymurancafe said...
January 16, 2012 at 3:56 AM

cok guzel gorunuyor canım ellerın dert gormesın

Anonymous said...
January 16, 2012 at 3:02 PM

süper görünüyor ama, bunu mutlaka yapmaliyim! : )

kimsiniz said...
January 18, 2012 at 1:10 PM

harika olmus canim :))
görüntüsü süper :)
ellerine saglik :)