Yabanmersinli Cheesecake (Peynirsiz)



Evet bu cheesecake'in içinde hiç peynir yok. Tamamen süzme yoğurtla yapıldı. Acaba olur mu olursa nasıl olur gibi meraklarımın ürünü. Tadı nasıl mı? Peynirle yapılandan farklı tabi. Daha hafif, peynir tadı değil de yoğurtlu kremalı bir lezzeti var. Yine yapar mıyım? Sanmıyorum :))  Kötü değil aslında ama yerken peynirin verdiği o yoğun tadı seviyorum ben bunda o lezzeti bulamadım.. Yine de tarifi yazalım belki cheesecake'te peynir kokusu tadı sevmeyenler vardır :)

Malzemeler:
400 gram süzme yoğurt
2 yumurta
2 çorba kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 kutu krema
1 kase yabanmersini
1 su bardağı toz şeker

Tabanı: 1 paket yulaflı ya da kepekli bisküvi
1 çorba kaşığı tereyağı

Yapılışı: Önce tabanı hazırladım. Bisküvileri mutfak robotuna kırdım tereyağı ekleyip kum haline getirdim. Dikdörtgen kalıbımın içini yağlı kağıtla kapladım. Bisküvili karışımı içine döktüm ve bastırarak düzelttim. Krema kısmı için oda sıcaklığındaki bütün malzemeleri mikserle çırptım. Bisküvi tabanının üzerine döktüm ve yabanmersinlerini çok hafif bastırarak kremanın üzerine serpiştirdim. 175 derecede ısıttığım fırında 35-40 dakika pişirdim. Oda sıcaklığına gelene kadar fırında daha sonra da buzdolabında bir gece beklettim. Karelere dilimleyerek servis yaptım


23 yorum:

Delicias Baruz said...
January 31, 2013 at 12:41 AM

Tiene que estar deliciosa, me encanta. Un abrazo, Clara.

Unknown said...
January 31, 2013 at 12:46 AM

Cok guzel ve degisik bir tarif... Ellerine saglik canim... Mutlaka deneyecegim...

Unknown said...
January 31, 2013 at 1:52 AM

Hülyam banada kaldımı bir dilim ellerine sağlık öpüyorum.

vişnap said...
January 31, 2013 at 1:54 AM

Hülyacığım olur niye olmasın ki:) Hani ev de peynirin olmadığı zamanlarda süzme yoğurtta ani durumlarda kurtarıcı olur:))Canımmm ya ben hiç cheesecake yapmadım .Özeniyorum sizlerden bir gün en nihayet beni de baştan çıkartıyorsunuz yapıvereceğim.Hani laf aramız da biraz bana zormuş gibi geliyorda:))Ellerine sağlık nefis görünüyor canımmm.

Hayatın Tatları said...
January 31, 2013 at 2:19 AM

süzme yogutla yapılan bir tarifde bende var ama dediğin gibi o peynir tadını sevdiğim için hiç denemedim bile...ellerine sağlık :)

mutfagabuyrun said...
January 31, 2013 at 3:44 AM

bu nasıl güzel bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
January 31, 2013 at 4:16 AM

Tadını bilmiyrum ama görüntüsü muhteşem ! Ellerinize sağlık cheesecake in kare servis edilmesi de çok hoşuma gidiyor benim... Denemek lazım...Sevgiler..

keyiflisofram said...
January 31, 2013 at 4:56 AM

Merhaba cheesecake nefis görünüyor ellerinize sağlık,not aldım deniycem .Sevgiler..

Nurşen Aksoy said...
January 31, 2013 at 8:33 AM

Görüntü süper ama ben peynirsiz cheesecake sevmiyorum..Hatta mümkünse yoğurtta olmasın..ellerinize sağlık..

kalpkurabiye said...
January 31, 2013 at 12:36 PM

peynirli değil yoğurtlu :)
ellerine sağlık ablişkom:)
kuzucanla öpüyoruz senii :)
bizede yapsanaaa:))

Merinin mutfağından:) said...
February 1, 2013 at 3:00 AM

sayfanız çok güzel sizi takipteyim sizde beni takibe alırsanız çooook sevinrim:)

VuslaT said...
February 1, 2013 at 3:23 AM

Hülyacım ne güzel böyle peynirsizi de varmıymış tam bana göre.. Ellerine sağlık şahane..

IŞILCA TATLAR said...
February 1, 2013 at 10:48 AM

Hülyacığım,

Yoğurtla yapılan cheese kek benim daha çok hoşuma gidiyor. Daha hafif oluyor gibi sanki. Senin yaptığında çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.
Beklediğin tarifi yayınladım umarım beğenirsin.
Çok sevgiler,

hdidem95 said...
February 2, 2013 at 1:27 PM

canım bende peynir tadını isteyenlerdenim ama güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler
www.hadisofraya.com

Unknown said...
February 4, 2013 at 4:17 PM

Bende çok seviyorum peynirin o yoğun kokusunu ama sevmeyenide pek çok..
Çok iyi olmuş bu tarifi paylaşman cnaım..
Ellerine sağlık.

Baharcicegi said...
February 7, 2013 at 2:03 PM

Bende mndalinali cheesekace yaptim icine vanilya puding koymayi unutmusum yogun quark (süzme yogurtlu ) olmus esim hem yedi hemde her defasinda bu niye dagiliyor bunun neyi eksik deyip durdu
Hatta simdi cayimin yaninda yiyorum resim ceksemmiki acep
Ellerine saglik Hülyacim

bücürükveben said...
February 8, 2013 at 6:13 AM

Desene peynirsiz peynirli kek:)))ben de peynirli şeyeri seviyorum sanırım senin gibi benim de pek tercih etmeyeceğim bir tat bu ama yine de eline, emeğine sağlık canım, sevgiler...

ehlikeyfchef said...
February 8, 2013 at 9:13 AM

alternatif arayan olursa işte burda diyosun yani,ellerine sağlık.

ihlamurcum said...
February 10, 2013 at 3:47 AM

Nefis görüntü de ,kolay bir tarif olmuş.Hemen yapacağım,Hülya hanım.

sevimin sayfasi said...
February 10, 2013 at 6:07 AM

nefis bir görüntü ellerine saglik canim

Unknown said...
February 24, 2013 at 2:27 PM

Eline sağlık nefis görünüyor eline sağlık:) takipteyim bana da beklerim:) sevgiler

seldanın mutfak defteri said...
March 12, 2013 at 3:34 AM

ellerinize sağlık harika görünüyor izninizle bir tanesini aldım...:)
sevgilerimle,

NİRVANA said...
May 8, 2013 at 12:09 AM

ben bayıldım yemeden peynir allerjisi olanlar denemeli benim gibi...sevgiler...