♥ Kirpi ve Baykuş Kurabiyeler ♥


Burada görüp çok şirin bulduğum kirpi kurabiyeler. Özellikle çocuklar bayılacaktır eminim. Gerçi benimkileri gören büyükler de çok sevdiler, yemeye kıyamadılar :)) Baykuşları da kirpileri yapmaktan sıkılıp denedim çoktandır aklımdaydılar. 

Malzemeler:
150 gram yumuşak tereyağı
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 Portakalın incecik rendelenmiş kabuğu

Süslemek için:
100 gram bitter çikolata
Dr.Oetker Çikolata granülleri
Damla çikolata
Baykuşların burnu için kabuklu badem ya da az kakao



Yapılışı: Fırını 175 dereceye ayarlayarak ısınmaya bıraktım. Tereyağı, pudra şekeri, yumurta, vanilya ve portakal kabuğu rendesini karıştırdım. Kabartma tozu karıştırdığım unu ve nişastayı yavaş yavaş ekledim ve yumuşak ama elime yapışmayan kıvamda bir hamur hazırladım. Çikolatayı benmari usulü eritip hazırladım. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp konik bir şekil verdim. Sivri şekil verdiğim ucuna damla çikolatayla göz ve burun yaptım. Fırında hafif kızarıncaya kadar pişirip soğuttum. Kurabiyelerin yuvarlak kısımlarını çikolataya batırıp çikolata granülüyle kapladım. Baykuşları nasıl yaptığımı anlatmama gerek yok sanırım :))

Bu şapşal suratlı baykuşları çok sevdim.

24 yorum:

Unknown said...
January 10, 2013 at 12:22 PM

Oyyyy bunlar çok şirin yirim onları ben yirim:)))Ellerine sağlık canım öpüyorum....

PAPATYA PRENSES said...
January 10, 2013 at 1:19 PM

aaa kaç sene önce hamuru makasla kese kese yapmıştım kirpi kurabiye.böylesi daha güzelmiş kii.hem de çikolatalııı :)

yanına da sıcak çikolata olsun mımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Unknown said...
January 10, 2013 at 1:31 PM

Ne de şirin olmuşlar,ellerine sağlık Hülyacım.
Ben de olsam kıyamazdım ki gibi sanki :)
Ya da, kıyardım,dayanamazdım da gibi:)
Muhabbetle canım..

Pelin said...
January 11, 2013 at 12:20 AM

Ben de bu sevimli kirpileri gördüğümde mutlaka yapmalıyım diye düşünmüştüm. Seninkiler de çok şirin.
Baykuşlar da güel olmuş. Ellerine sağlık
Sevgiler

mutfagabuyrun said...
January 11, 2013 at 1:47 AM

çok güzel olmuşlart canım.bende kıyamazdım heralde yemeye.ellerine sağlık.sevgiler.

bücürükveben said...
January 11, 2013 at 4:19 AM

çok şirinler:))eline sağlık Hülya'cığım...

SULTANLARIN DÜNYASI said...
January 11, 2013 at 4:48 AM

Bayıldım yaaaaa ellerine sağlık canım .Kızım okuluna kurabiye yapmayı planlıyordum .yapıcağım kurabiyeyi buldum,çocuklar bayılıcak

kristalkelebek(aslı) said...
January 11, 2013 at 7:30 AM

Ben en çok baykuşların şaşkınlığına bittim:)). Ellerine sağlık Hülyacım..
Sevgilerrr:).
aslı

Hayat Mutfakta Guzel said...
January 11, 2013 at 11:06 AM

hepsi de çok çok şirin olmuş, ellerinize sağlık...

vişnap said...
January 11, 2013 at 12:32 PM

Oyyy ben bunların önce çikolatalı başlarını kirpilerin dikenlerini yerdim sonrada sırayla aşağıya doğru burunlarını ağızlarını yerdim.Nasılda güzel şirin olmuşlar bayıldım ellerine sağlık canımmm.

Birsel ve İrem said...
January 12, 2013 at 2:27 AM

Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Kurabiye Atölyesi said...
January 13, 2013 at 5:04 AM

Bayıldım ben bu kurabiyelere :) harika!

VuslaT said...
January 14, 2013 at 3:44 AM

Bunlar şahane yahuuuuuu.... Ellerine sağlık canım.. Afiyet olsun sizede bizim gözlerede...

hdidem95 said...
January 14, 2013 at 4:05 AM

ah bunlar çook güzellerrr bayıldım ellerine sağlık hülyacım sevgiler

Unknown said...
January 14, 2013 at 4:19 AM

Hepinize çok çok teşekkür ederim. Güzel yorumlarınız için :))

hanife said...
January 14, 2013 at 5:13 AM

Eline sağlık çok şekerler...

Unknown said...
January 14, 2013 at 11:00 AM

bu kurabiyelerden yemek istiyorum üşenmesem şimdi kalkıp yapasım var..çok güzeller hülyacım..ellerine sağlık..

serapin mutfaginda pisenler said...
January 14, 2013 at 1:18 PM

Harika bunlar hele kirpilere bittim, mutlaka deniycem. Ellerine sağlık Hülya hanimcigim. :)

Unknown said...
January 14, 2013 at 4:37 PM

Çok güzeller hemde çok..
Aslında oğlumun sınfına 60 tane kurabiye yapılıcak yarın,bu kirpilere bayılırlardı ama ben tembellik edip basit birşey yapıcam..
Belim ağryor ve inan 30 şöyle dursun 6 tane bile yapasım yok..:((

Ellerine sağlık canııııııım..:))

Beyaz Hanımeli said...
January 14, 2013 at 6:18 PM

Çok şirin olmuşlar, ikisine de bayıldım. Ellerine sağlık sevgili Hülya. Sevgiler.

sarımutfak-hande said...
January 15, 2013 at 4:05 AM

oyyy bayıldım ben bunlara yemeğe kıyamam herhalde
ellerine sağlık çok şirinler

Fatosca Tadlar said...
January 16, 2013 at 11:28 PM

çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık canım, hele kirpiye bayıldım :)))
Öpüyorum çok, sevgiler...

Fatosca Tadlar said...
January 16, 2013 at 11:29 PM

Bu arada izlemeye aldım :))
Bana da beklerim, fatoscatadlar.blogspot.com
sevgiler....

mavii said...
January 19, 2013 at 6:19 PM

aynen bende makasla kesmek için ugraşıp duruyordum ne kadar güzel ve albenili olmuşlar canım ya ellerine sağlık