Bayram Tatlısı-Dilber Dudağı :)


Hayatımda ilk kez böyle bir tatlı yaptım ben :) Yani baklava hamuru gibi hazırlanan, onun gibi açılan demek istiyorum. Bu bayram iki kere yaptık, ilkini annem hazırladı yalnızca açma ve kesme aşamalarında yardım ettim. İkincisi tamamen benim eserim. Yani fotoğraflarda gördükleriniz.. Baklava denince çekiniriz ya zor, açması uğraştırıcı diye. Bu tatlı kolayca açılıyor ve hazırlanıyor. Başlıkta da yazdığı gibi adı Dilber Dudağı ama benimkiler Bülent Ersoy dudağı oldular :)) Biraz abartılı kabardılar da :)

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Açmak için buğday nişastası

Üzerine:
200 gram tereyağı
1/2 çay bardağı sıvı yağ

İç Malzemesi: 2 su bardağı kadar iri dövülmüş ceviz içi

Şerbeti:
4 bardak şeker
3,5 bardak su
Yarım limon


Yapılışı: Hamur için bütün malzemeleri karıştırıp azar azar un ekleyerek yumuşak ama elime yapışmayacak kıvamda bir hamur yoğurdum. Yarım saat dinlendirdim. Dinlenen hamurdan 40 tane beze hazırladım. Yirmi tanesini pasta tabağı büyüklüğünde açtım aralarına nişasta serptim. Diğer yirmi taneyi de aynı şekilde hazırladım. Merdaneyle büyüterek hamurları açtım. Tersyüz etmeyi unutmadım tabi. Çünkü yalnızca üstten açarsanız en alttaki hamurlar büyümüyor. 2-3 mm kalınlığına gelince uygun bir kalıpla (benim kurabiye kalıbım küçüktü, demlik kapağı kullandım) yuvarlaklar kestim. Her yuvarlağın içine ceviz koyup poğaça gibi kapattım -çok bastırmıyoruz- tepsiye sıraladım. Erittiğim tereyağını sıvıyağla karıştırıp tatlıların üzerine döktüm ve 180 derecede ısıttığım fırında iyice kızarıncaya kadar pişirdim. Bu arada şerbet malzemelerin kaynatıp hafif koyu kıvamda şerbetimi hazırladım. Pişen ve soğuyan tatlıların üzerine sıcak -ama kaynar olmayan- şerbeti ezdirip çekmesini bekledim.


21 yorum:

Nes-Kayfee / Nesli said...
November 1, 2012 at 2:53 AM

Süper görünüyor, ellerine sağlık canım. Hemen denemek istiyorum.

Unknown said...
November 1, 2012 at 3:27 AM

Nefis olmuş hani bana:)))Ellerine
sağlık canım öpüyorum...

sarımutfak-hande said...
November 1, 2012 at 3:57 AM

her ikinizinde ellerine kollarına sağlık çok güzel olmuşlar

bücürükveben said...
November 1, 2012 at 4:02 AM

Ooo canım hakikaten tebrik ediyorum çünkü bunlar rahmetli annemden duyduğum kadarıyla çok eski Osmanlı tatlıları. Annem bana 'anneanneniz dilber dudağı açardı, çok da güzel yaparmış yani eski kadınların yaptığı zor zor işler zahmetli şeyler...tekrar tebrikler afiyet olsun

Unknown said...
November 1, 2012 at 4:04 AM

Ellerinize emklerinize saglik.

VuslaT said...
November 1, 2012 at 4:28 AM

Misketiimon'um şöyle benim tabağı okkalıca doldur, bakayım tadına diyeyim nasıl olmuş sana..Yok yok 1 tabakla anlayamam sen tepsiyi ver bana:))

Nurşen Aksoy said...
November 1, 2012 at 4:38 AM

Annenizinve sizin ellerinize sağlık.Elde açılan hamurun tadıda zevkide bir başka..Nefis olmuşlar...Afiyetler olsun.

PAPATYA PRENSES said...
November 1, 2012 at 4:57 AM

kıhkıhkıh Bülent Ersoy diyince bi acaba yemesem mi diye düşünecek olsam da yerim ben bunları bee:))

Ellerine sağlık anne kız :)

Yaseminin Mutfağından said...
November 1, 2012 at 5:29 AM

iştahım kabardı elinize sağlık
sevgiler

evcilik said...
November 1, 2012 at 7:00 AM

Görüntü çok güzel,denemeye değer..
ellerine sağlık canım,
sevgiler.

Gurme Şirine said...
November 1, 2012 at 7:11 AM

görüntü mükemmel...
ellerinize sağlık...

pembe kekik said...
November 1, 2012 at 8:50 AM

Çok nefis görünüyor. Ellerine emeklerine sağlık. Sevgiler.

Unknown said...
November 2, 2012 at 12:18 AM

Hay MaşAllah Hülyacım:)
Nasıl da çıtır nasıl da güzel gözüküyor.
Bir sonraki bayrama sana mı gelsem nedir:)
Şifa olsun inşAllah..
Muhabbetle..

anne eli gibi said...
November 2, 2012 at 9:21 AM

mmmmm nefis görünüyor,ellerine sağlık...

LeylaK said...
November 3, 2012 at 11:17 AM

Yapamam, ama çokkkk güzel yerim :)

Baharcicegi said...
November 3, 2012 at 5:12 PM

Bülent ersoy dudagi
Az gülmedim hülyacim nerdende aklina geldi dogru bir saptama olmus
citir citir incecik ne güzel acmissin ellerine saglik Hülyacim

TATESAL said...
November 5, 2012 at 10:59 PM

Bu kadar güzel tatlı yapan kadayıfı yapmaz mı hiç,ellerine sağlık canım dilber dudağı enfes görünüyor....

Kadayıfın püf noktasını sormuşsun şöyle izah edeyim; önce üzerine sıvı yağ gezdirerek didikleyeceksin bu normal tepside yapılan dilimlenen kadayıf için ...sonra çok sıskı bir şekilde tepsiye bastıracaksın...hatta maden suyu şişesi ile üzerine bastırabilirsin...araya cevizli içini koyup diğer katı da aynı şekilde bastırıp incelene kadar bastıracaksın...sonra iyice kızarması gerekir...şerbeti önceden kaynatıp soğutacaksın...kadayıf kızardıktan sonra fırından çıkarıp ılınıncaya kadar bekleyeceksin,sonra şerbetini bol dökeceksin...özelliği püf nokları bunlar canım,kolay gelsin...

Nuray İnçak said...
November 12, 2012 at 3:22 AM
This comment has been removed by the author.
Nuray İnçak said...
November 12, 2012 at 3:24 AM

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler.

Lezzetli Sanatlar said...
September 22, 2015 at 11:04 PM

Hülyacım senin ve annenin ellerinize sağlık, tarifinizi deneyeceğim.
Bütün aileye en güzel bayramlar geçirmenizi diliyorum,
Sevgiler, Pırıl

bücürükveben said...
July 28, 2016 at 10:13 AM

Hülya'cığım bloğunu güncellemiyorsun diye seni takipten vazgeçmiştim ama bu arkadaşlığımızdan vazgeçtiğim anlamına gelmez asla...(öyle olan tüm blogları takipten çıkartmıştım bir ara yani yanlış anlama) özleniyorsun bil arkadaşım, umarım dönersin bloğuna. Sevgilerimi bıraktım. :)