Sosisli Minik Kekler


Merhaba.. Uzun yıllar önce televizyonda birisi yapmıştı bu kekleri. Oğlum küçücük bebekti daha. Oğlum dedim de aklıma geldi, bu yıl İstanbul'da üniversitede okuyor, ilk kez ayrıldık onunla, çok özlüyorum. O da beni özleyince bloğumu açıp okuyormuş, annem arada yorum yazsana :))

Neyse konuyu dağıttım,  işte o zaman not almıştım tarif defterime. Bu zamana kadar da onlarca kez yaptığım halde fotoğrafını çekip paylaşmamıştım sizlerle. O gün bugün arkadaşlar :)) Muffin kalıbınız yoksa küçük kare borcamda da yapabilirsiniz. Dilim dilim kesince de güzel oluyor. Özellikle çocuklarınız bayılacak emin olun.
(çocuklar sevmiyorsa biber ve dereotunu koymayabilirsiniz, sade hali de çok güzel)

Malzemeler:
2 yumurta
2 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
3-4 tane sosis
3-4 tane yeşil biber
Bir tutam dereotu (her seferinde koymuyorum)
Üzerine çörekotu-susam ikilisi

Yapılışı: Önce fırınımı 200 dereceye ayarladım Sosisleri ve biberleri halka halka doğradım sonra. Yumurtaları mikserle çırptım. Süt, sıvıyağ ve peyniri ekledim. Unu, kabartma tozunu, tuzu da ekledim. Çok yumuşak kıvamlı bir hamur oluyor. Sosis ve biberleri ekledikten sonra, hamurumu kağıt yerleştirdiğim muffin kalıplarına birer santim eksik doldurdum. Susam ve çörekotu serpiştirdim ve keklerim kızarıncaya kadar 25-30 dakika pişirdim


22 yorum:

kalpkurabiye said...
November 14, 2012 at 1:32 AM

ablacımm :))
bir gün benim kuzumda büyür değil mi ya:) bu tairfleri sen çoook küçükken yapmıştım derim:))
Allah kavuştursun ablacım:)
çok öpüyorumm:))

bücürükveben said...
November 14, 2012 at 2:06 AM

Çocuklar ne çabuk büyüyor, Allah kavuştursun:))harika görülüyorlar minik minik, ben de severim ama sosis yerine üzümlü olacak malum hayvanları seviyorum onları yemiyorum:)))la ulan sorunca hayvanları seviyorum diyorsunuz sonra da yiyorsunuz:))))
sevgiler canım

kusura bakma arada sebzeoburluk reklamı yapıyorum belki bir kişi kendime benzetirim:))

bücürükveben said...
November 14, 2012 at 2:06 AM

la ulan hayvanları seviyoruz diyorsunuz derken seni kastetmedim tüm insanları kasdettim:)))

Nuray İnçak said...
November 14, 2012 at 2:28 AM

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

BenimHobimM said...
November 14, 2012 at 2:47 AM

nefis görünüyorr:) elinize sağlık...

Unknown said...
November 14, 2012 at 3:29 AM

Ellerine saglik canim

sarımutfak-hande said...
November 14, 2012 at 3:47 AM

allah oğluşuna kavuştursun canım:)
böyle minik kekleri çok severim tatlı tuzlu faretmez,seninkilerde şahane olmuş
ellerine sağlık

Gurme Şirine said...
November 14, 2012 at 5:55 AM

bu kekler çok tatlı çok güzel...
bayıldım...
ellerine sağlık canım...

Mehlika Yıldırım said...
November 14, 2012 at 7:06 AM

kek delisi olarak sosisli olan bu tarifi çok merak ettim hemmeeen denemeli =)

Unknown said...
November 14, 2012 at 10:03 AM

Ellerinize sağlık..Çok güzel bir tarif..

Unknown said...
November 14, 2012 at 11:17 AM

Ben onları yirim yirim ellerine sağlık canım öptüm...

mutfagabuyrun said...
November 14, 2012 at 12:32 PM

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

ihlamurcum said...
November 15, 2012 at 3:36 AM

Nefis pofidik olmuşlar.Elinize sağlık.Demek ki sizin kuzucukta İstanbul da ,bu sene benim küçük oğlumda İstanbulda üniversiteye başladı, nasılda özleniyorlar.Yemek keyfim bile kaçtı,onlarsız hayat çok zorrr.

pembe kekik said...
November 15, 2012 at 8:20 AM

Ellerinize sağlık. Bunu kızıma yapayım eminim çok sever. Sevgiler.

Unknown said...
November 15, 2012 at 1:38 PM

Zaman ne çabuk geçiyor değil mi?
Benim oğlum da şimdi 4.sınıfta, bir bakmışım Rabbim ömür verirse,üniversite çağında..
O zaman blogum olur mu ki acaba:)
Arada bana yorum falan yazsa:)
Hayali bile,hem buruk hem güzel.
Neyse gelelim keklere,tuzlu ya şimdi bunlar, hepisini yiyebilirim ben tek başıma:)
İlk fırsatta denemek üzere not ettim.
Ellerine sağlık canım..

balböcükleri said...
November 16, 2012 at 6:01 AM

ellerine sağlık muffınin her hali ayrı güzel.

PAPATYA PRENSES said...
November 16, 2012 at 6:03 AM

en sevdiğim tuzlulardan biri. bak bi ara ben de çok sık yapardım. hey gidi :)

ellerine sağlık ablacım.

anne eli gibi said...
November 18, 2012 at 5:51 AM

kekin en sevdiğim halidir,tuzlu olsun benim olsun :)ellerine sağlık...

Unknown said...
November 18, 2012 at 12:11 PM

"Canım yaa,sağlıklı olsunlarda,varsın uzakta olsunlar"diyorum ama bana söylemesi kolay tabii..:))benimkiler daha küçücükler,o günlere daha çok var..
Demek üniversitede,hayırlı olsun,Rabbim banada göstersin o günleri..
Canım benim o tuzlu kurabiyeye yazdığın yoruma inan çok güldüm.
Canımsın sen benim canııııııım..

Elerine sağlık canım,sosislinden alıyorum bir tane,diyetteyim 1 tane yeter.:((
Ellerine sağlık.

Delicias Baruz said...
November 19, 2012 at 8:57 AM

Un blog lleno de cosas exquisitas. Te felicito. Un abrazo, Clara.

Birkaselezzet blogspot.com said...
November 20, 2012 at 1:29 AM

Canım bende ayne oğluma diyorum oğlum yorum yazsana :)))
ellerine sağlık eski lezzetleri yapmak ayrı güzel:))

Unknown said...
November 22, 2012 at 12:11 PM

nefis görünüyorlar canım ellerine sağlık..bu arada oğlucuğuna okul hayatında başarılar diliyorum tez zamanda kavuşursunuz inşallah:))