Susamlı Tahinli Kek

 
Çok güzel bir kek. Tahin sevenler mutlaka deneyin derim :)

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı tahin+sıvıyağ karışımı (yarı yarıya kullandım)
1 su bardağı yoğurt
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Susam

Sos için: Yarım bardak tahin, 3 çorba kaşığı pudra şekeri

Yapılışı: Önce fırınımı 170 derecede ısınmaya bıraktım. Kek kalıbımın iç yüzeyini fırçayla tereyağı ile yağladım ve susamla kapladım. Yumurta ve şekeri çırptım, tahinli yağı, yoğurdu ekledim. Son olarak unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekledim. Karışımı kalıba boşalttım ve ısınmış fırında yaklaşık 45-50 dakika batırdığım kürdan kuru çıkana kadar pişirdim. Fırından aldığım kekin üzerine hazırladığım sosu döktüm.



10 yorum:

Serap said...
December 11, 2013 at 4:22 AM

Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

keyiflisofram said...
December 11, 2013 at 7:58 AM

Çok güzel bir tarif ellerine sağlık,harika görünüyor yakın zamanda denemeyi düşünüyorum inş başarılı olurum,sevgiler.....

Nurşen Aksoy said...
December 11, 2013 at 10:02 AM

İnanılmaz görünüyor,ellerine sağlık canım..sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com said...
December 11, 2013 at 11:34 AM

CANIM Bİ TANEM ÇOK SEVERİZ MMMMM

mutfagabuyrun said...
December 11, 2013 at 12:21 PM

nefis bir kek olmuş canım.çayın yanındada harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. said...
December 11, 2013 at 12:56 PM

tahinli olunca bir başka lezzetli olur hem de..Ellerine sağlık..sevgiler..

vişnap said...
December 15, 2013 at 3:11 PM

Tahin ve de susam her ikisini de çok severim bir daha kek yaptığımda bunu yapacağım Hülyammm MaşaAllah ne de güzel kabarmış ellerine sağlık canımmm,sevgilerimle

Aybike Ceylan said...
December 19, 2013 at 2:45 PM

Harika gorunuyor, harika...

Baharcicegi said...
December 22, 2013 at 11:12 AM

Hülyacim tam kis keki olmus bu soguk günlerde enerji veren keklerden
yaninada sicacik cay isiti verir icimizi hemencik
Cok güzel kabarmis susamlar degisik bir görüntü katmis kekine eline saglik canim

Unknown said...
December 24, 2013 at 1:41 PM

Ben hiç bir zaman kek yaptığımda böyle kabartamadım nefis gözüküyor ellerinize sağlık.Sevgiler..