Fatoş'un Sosyete Poğaçası


Poğaçaları sevgili Fatoş yapmıştı tarif burada . Çok lezzetli nefis poğaçalar bunlar.. İyi ki denemişim dediğim tariflerden biri. Mutlaka yapın tavsiye ederim..

Teeee Kurban Bayramında yapmıştım. Aslında o kadar çok tarif, fotoğraf biriktirdim ki.. Bir tembellik bir tembellik üzerimde.. Bu tembelliği kırmak istiyorum artık.

  Malzemeler:
500 gram un
15 gram tuz
25 gram şeker
25 gram yaş maya
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
100 gram ılık su
100 gram sıvıyağ
175 gram yumuşak tereyağı
250 gram iri rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı: Yoğrurma kabına unu koydum. Ortasını açıp mayayı ve bir yumurta sarısı hariç diğer sıvıları ekledim. Mayayı elimle ezerek karıştırdım. Hamur toparlanınca kaşar peynirini ekledim ve güzelce yoğurdum. Hamuru bezelere ayırdım ve yağlı kağıt serdiğim tepsiye aralıklı olarak dizdim. Sıcak bir ortamda 15-20 dakika kabarması için beklettim. Üzerilerine yumurta sarısı sürdüm. Bıçakla artı işareti çizdim ve 180 derecede ısıttığım fırında güzelce kızarıncaya kadar pişirdim. 




4 yorum:

*mehtap said...
December 4, 2013 at 5:39 AM

poğaçalar şahane.

Birkaselezzet blogspot.com said...
December 4, 2013 at 8:06 AM

canım nasılsın.
eline sağlık nefis:)))

zeymurancafe said...
December 6, 2013 at 8:23 AM

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

vişnap said...
December 15, 2013 at 3:13 PM

Bugünler de hiç poğaca yapmaz olduğumu hatırladım sayende canım ilk listeme alıp ilk yapmam gerek böyle senin ki gibi bir nefis poğaca .Ihmm miss miss olmuş ellerine sağlık Hülyammmm .