Tarçınlı Kayısılı Kek


Aslında bu tarifi yayınlamayı düşünmüyordum :) Ama fotoğrafa bakınca üzerindeki boncuk gibi kabarcıklar çok hoşuma gitti ve bizim kızlarla paylaşayım dedim.. Bu kek tarifi o kadar eski ki.. Kimden aldım, ilk kimde yedim hatırlamıyorum ama eski bir defterim ona yazmışım arada canım ister yaparım. Fotoğrafa bakınca ne olduğu da belli değil :)) dedim ya sırf o kabarcıkların hatrına yayınlandı.. Birdaha yaptığımda güzel bir resmini çekerim söz :))

Malzemeler: 
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Sosu: 125 gram tereyağı
1 çay bardağı kakao
1 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilya

Kek iki aşamadan oluşuyor, önce:  1 su bardağı küçük doğranmış kuru kayısı, 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz ve 1 çay kaşığı tarçını bir kaba koydum ve üzerine 1 su bardağı sıcak su döktüm ve bir saat beklettim. Sonra:
Yumurta ve şekeri çırptım. Sıvı yağı koyup karştırdım. Yukarıda anlattığım kayısılı karışımı suyuyla beraber ekleyip unu, vanilyayı ve kabartma tozunu koyup derin bir tepsi ya da kalıpta 180 derecede ısıttığım fırında 45-50 dakika pişirdim. (mutlaka kürdan testi yaparım) Bu arada sosunu hazırladım. Tereyağını erittim, pudra şekeri, kakao ve vanilyayı içinde eriyinceye kadar karştırdım. Yumurtayı, sosu çırparak ekledim. Fırından aldığım kekin üzerine sosu döktüm. (böylece kekin sıcaklığıyla yumurta çiğ kalmıyor)

20 yorum:

Unknown said...
January 11, 2012 at 5:39 AM

Canım eminim çok lezizdir ellerine
sağlık öpüyorum.

PAPATYA PRENSES said...
January 11, 2012 at 5:41 AM

Artık fotoğrafsız tarif versen bile razı olacağım yani,yeter ki şu yayınlarının arasını kısaaaaaaaaalllllttt:)

Eski tarifler özlenir ve ara ara yapılır yenir mutlaka.Hele ben bu ara arşiv güncelleme bahanesiyle eskilere taktım zaten:))

Ellerine sağlık baloncuklu abla:)

MUTFAKISTAN said...
January 11, 2012 at 6:03 AM

ellerine saglik
Kayisi olurda guzel olmazmi hic
Sevgiler

mutfagabuyrun said...
January 11, 2012 at 6:24 AM

ben kayısılı yapınca hindistan cevizi ekliyordum.eminim tarçında ç.ok yakışmıştır canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

Unknown said...
January 11, 2012 at 6:58 AM

İyiki paylaştın pratik birşeye benziyor ellerine saglık canım sevgiler

BAL ANNE said...
January 11, 2012 at 8:40 AM

tarifi okumadan klasik ıslak kek sandım.....
ama içindekileri okuyunca ozellıkle kayısıyı hemen denemem lazım dedimmmm
ellerine sağlık.....

Unknown said...
January 11, 2012 at 12:44 PM

kabarcıkları bende çok sevdim ellerine sağlık.

Unknown said...
January 11, 2012 at 5:07 PM

Papatya çok haklı çok..:((
Fotoğrafsız versen bile olur,sen kendini özletme yeter kiii..:))
Ellerine sağlık canııııım..
Öpüyorum

durutarifler said...
January 11, 2012 at 10:10 PM

Tarçın, kayısı , ceviz üstüne de çikolatalı sos. Bayılırım
Ellerine sağlık
Sevgiler

zeymurancafe said...
January 12, 2012 at 8:20 AM

canım benım ellerıne sağlık sevgıler gonderıyorum

reyhan kokulu mutfağım said...
January 12, 2012 at 11:35 AM

benimde eski tarifler bazen aklıma gelir ve yaparım:) ellerine emeklerine sağlık...

pembe kekik said...
January 12, 2012 at 11:58 AM

Ellerine sağlık.Ne yapalım,her çektiğimiz fotoğraf istediğimiz gibi olmuyor.

Bayanguş said...
January 12, 2012 at 12:58 PM

Büyük mutfak ve kuzine fikri ile hayaldaşım mı oluyorsunuz ne :) Kendimi gördüm izlemeye başladım sizi. Ellerinize sağlık :)

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:38 AM

Deryacım teşekkürler, öpüyorum bende..

Papatyam yaaa :)) Tamam canım elimden geleni yapıcam söz. Valla ne varsa eskilerde var :)

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:39 AM

Filiz ablacım kesinlikle. Kayısı harika bir meyve, teşekkürler..

Sevdacım, aslında üzerine süs olarak dökülüyor hindistancevizi. Ben baloncuklara kıyamadım :)) Teşekkürler canım, sevgiler..

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:40 AM

Emelcim, teşekkürler..

Bal anne, hoşgeldin. Denersen sevinirim canım, sevgiler..

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:41 AM

Aylin, teşekkürler :))

Canım Melihacım benim, sırayla fırçaları yiyoruz bakalım hayırlısı :)) Sevgiler..

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:42 AM

Nilaycım, birbirine yakışan tatlar gerçekten. Teşekkürler canım..

Zeymurancım, sağolasın canım. Benden de sevgiler ikinize de :))

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:43 AM

Şehrinazcım bazı tarifler aklımıza yer etmiş galiba, dönüp dolaşıp yapıyoruz.. Teşekkürler canım, sevgiler..

Pembe Kekikçim haklısın, olmayınca olmuyor işte :))

Unknown said...
January 13, 2012 at 12:44 AM

Fethiye hoşgeldinnn :)) Hadi beraber hayaller kuralım, belki gerçekleşir ne dersin?