Minik Susamlı Kurabiyeler ve Çikolatalı Medovik pasta

Merhabalar..
Sizlere minik susamlı lezzetli mi lezzetli kurabiyeler ve Çikolatalı Medovik Pasta getirdim bugün. Yazmaya yazmaya insan unutuyormuş meğer, arayı açınca ne yazacağımı bilemedim tıkandım kaldım şu anda :)) Beni merak eden canımın içlerine de teşekkürler. Onlar biliyorlar kendilerini.. Seviyorum sizi :))

Medovik pastayı oğlum için yaptım, uzun zamandır istiyordu yavrucağım :))  Tekrar yazmıyorum merak eden varsa lütfen tıklasın, önceki yaptığımdan farkı kreması. Bu sefer krema pişirmek yerine aynı oranlarda (400 gram) bitter çikolata ve kremayı ganaj yaparak pastanın aralarında ve üzerinde kullandım.

Kurabiye tarifimiz şöyle;

Malzemeler: 1 paket yumuşak margarin
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı mahlep
3 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta sarısı
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzerine: 2 yumurtanın akı ve susam

Yapılışı: Un hariç malzemelerimizi güzelce karıştırıyoruz. Unu azar azar ekleyip yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz. 15-20 dakika dinlendirip hamurdan parçalar koparıyoruz. Silindir şeklinde yuvarlıyoruz. Bıçakla 1-1,5 santim kalınlığında dilimleyip önce yumurta akına sonra da susama bulayıp 180 derece fırında pişiriyoruz. Sonra da çayımızın yanında ikram ediyoruz.

31 yorum:

mutfagabuyrun said...
December 26, 2011 at 7:10 AM

ikiside çok güzelde kurabiyeler bayıldım canım.harika olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

SeViL ( sevdalitatlar ) said...
December 26, 2011 at 7:11 AM

Hımmm her ikisi de nefis..
Ellerıne sağlık bereketi bol olsun..

Sevgiler.

PAPATYA PRENSES said...
December 26, 2011 at 7:21 AM

Medoviği üçüncü seferde karamelli dene ablacım mımmm:)

Ay bide Dr oetker kalpl ve harfli çikolatalar çıkarmış,az önce markette ganimet bulmuş gibi sevindim.Üzerine onlar mımm:)

Susamlılarda pek sevimli olmuşlar. Ellerine sağlık ablacımm..

Sonracıma tartın üzerindeki kafesler için tupperwareden bi alet hediye etti arkadaş. Ama onu yapmak için 3 kere yaptım bozdum hamuru.En iyisi elle yapmak:)

Anonymous said...
December 26, 2011 at 7:47 AM

Merhabalar;
Bende uzun zamandır yemek bloglarını ve de sizin blogunuzu takip ediyorum. Hep içlerinden eskişehirli olanı arıyordum ama bulamamıştım sizinde kendinizi tanıtan bir profiliniz yok sanıırm yada ben göremdedim. Paylaştığınız eskişehir videosundan anladım eskişehirli olduğunuzu ve çok sevindim. Benim bir blogum yok ama bende oluşturmak istiyorum yapılan o güzel etkinilklere katılmak istiyorum. Çünkü bende mutfakta vakit geçirmeyi çok seviyorum şimdilik bu kadar görüşmek dileğiyle hoşçakalın... Banu

durutarifler said...
December 26, 2011 at 7:55 AM

Gerçekten ikisi de çok nefis olmuş.
Medoviki ben de çok merak ettim.
Yaparım mutlaka
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

Unknown said...
December 26, 2011 at 10:06 AM

Şükür kavuşturana,demek ki çalışmasan evde olsan iyice unutucaksın buraları..:)))
Canım tatilin iyi geçmiştir inşallah..
Pastan için söylenebilecek tekşey "harika"olmuş.
Kurabiyelerinde nefisler ama benim gözüm pastada kaldı..
Ellerine sağlık canım.
Çok öpüyorum.

yemekbiraşk said...
December 26, 2011 at 12:11 PM

o pastanın güzelliği nedir öylee beni ye diye bağırıyor:) ellerine kollarına sağlık canım sevgilerimle

bırtutamkekik said...
December 26, 2011 at 12:34 PM

o kurabişlerde 10 tane yiyeblirim hemeenn:)
çok ciciler...
pasta dersen enfess..
alıyım bir dilim misketim:)
ellerine sağlık...
muhabbetle..
:)

Unknown said...
December 26, 2011 at 2:03 PM

Canım ellerine sağlık ikiside süper öpüyorum.

Canan Demirbağ said...
December 26, 2011 at 2:30 PM

harika gözüküyor ellerinize sağlık

zeymurancafe said...
December 26, 2011 at 10:54 PM

canım cok lezzetlı ve güzel gorunuyor ellerıne sağlık,sevgiler..

Nehir Butik Pasta said...
December 27, 2011 at 1:00 PM

ikiside enfes görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:03 AM

Sevdacım kurabiyeler çok güzeller canım, tavsiye ederim. Sevgiler canım..

Sevil'cim çok teşekkürler canım..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:06 AM

Papatyam, mutlaka karamelli deneyeceğim Medovikçiği, aradığım lezzet belki karamelli olandır :))

Markete gittiğimde bakıcam tatlım dediğin çikolara, bayılırım öyle değişik şeylere.
Ama tartın kafesleri harika görünüyordu demek tuppermiş, aklıma yazdım bunu da :))

Teşekkürler tatlı Papatyam..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:08 AM

Banu'cum hoşgeldin.. Ne güzel gizli bir takipçim varmış sevindim :)) Lütfen blog açarsan haber ver olur mu, tanışmak isterim seninle. Sevgiler..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:12 AM

Nilaycım, teşekkürler.. Biraz vakit alıyor pastayı yapmak ama ortaya çıkan sonuç çok güzel..

Melihacım :)) Ne desen haklısın canım evde olunca benim düzen bozuldu. İşteyken istediğim gibi post girip yorum yazabiliyor-cevaplayabiliyorum. Ama evde oğluş pek fırsat vermiyor bana :))

Teşekkür ederim tatlım.. Bende çok çok öpüyorum..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:13 AM

Yemekbiraşk'cım :) teşekkürler canım..

Kekiğim yeniyor hem bir lokmacıklar 15-20 bile yenir açsan :)) Al canım benim tuzlunun üstüne iyi gider :)) Sevgiler mis kokulum..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:14 AM

Deryacım, teşekkürler canım..

Canancım, sağolasın canım..

Unknown said...
December 28, 2011 at 1:16 AM

Zeymuranım, çoook teşekkürler canım..

İzgüncüm teşekkür ederim canım..

Unknown said...
December 29, 2011 at 5:15 AM

Medovik' degisik versiyonu çok hosuma gitti! Kurabiyer desen tam lokmalik :) Ellerin dert görmezsin canim

Mehlika Yıldırım said...
December 29, 2011 at 5:23 AM

ikisi de harika ama ben pastayı gördüm ve orada kaldım yani, neffffis görünüyor ellerine sağlık tatlım=)

hdidem95 said...
December 29, 2011 at 8:11 AM

bende ilk fırsatta deneyeceğim bir tarif medovik çok güzel olmuş ellerine sağlık kurabiye zaten favorim:)) afiyet bal olsun canım sevgiler

hdidem95 said...
December 30, 2011 at 12:35 PM

Yeni bir yılda yüzünden gülücükler, gönlünden sevgiler eksik olmasın mutlu yıllar.

Unknown said...
December 30, 2011 at 5:42 PM

İsteklerinin gerçekleşeceği,musmutlu bir yıl diliyorum canıııııııım.
Sevgiler.

sarımutfak-hande said...
January 2, 2012 at 3:38 AM

her ikiside çok güzel olmuş,kurabiyeden bir tane alıp gidiyorum :)) ellerine sağlık canım,mutlu seneler

PAPATYA PRENSES said...
January 2, 2012 at 8:41 AM

komşu komşu huuuu! :)

gulayce said...
January 4, 2012 at 11:44 AM

Gelibolu17'nin hazırladığı
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine
2 OCAK -18 OCAK tarihleri arasında
http://gulaycehobilerim.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Gülayce'ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gulaycehobilerim.blogspot.com/ adresinde yayınlayacağım
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)
Selamlar,sevgiler..

pembe kekik said...
January 11, 2012 at 4:44 AM

Çikolatayla portakal en yakıştırdığım lezzet.Ellerine sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com said...
January 11, 2012 at 10:24 AM

ellerine sağlık :))
çok güzeller:))
bana da beklerim:))

Unknown said...
January 11, 2012 at 1:50 PM

Sahane olmuslar... Iki tarifin icin de ellerine saglik Hülyacigim... Sevgilerimle,

kimsiniz said...
January 15, 2012 at 1:45 PM

ben pastaya bayildim :)) ellerine saglik canim :)