Kabak Tatlısı hem de Tahin Soslu

Kabak tatlısıyla bozdum ben bu kış :)) Hiç yapmadığım yemediğim kadar yapıyor ve yiyorum. Tabi bu yemeler bana löp löp etler, pıt pıt yağlar olarak dönecek onu da biliyorum ama resmen gözümün önünde o güzelim turuncu rengiyle kabaklar uçuşuyor nedense :)



Kabak konusunda şanslıysanız eğer tatlınızın güzel olmaması için hiç bir neden yok. Benim bu üçüncü denemem. İlki püre oldu, ikincisi -yahu sığır (afedersiniz :) eti olsa pişerdi şimdiye- dedirtti :)) Bunlar bari doğru düzgün piştiler de içim rahat paylaşabiliyorum sizlerle.. Aslında çok basit sanırım bilmeyen yoktur ama arişivimizde bulunsun di mi ama?

Malzemeler: 1 kilo kabak
1,5 su bardağı şeker
1 kase ceviz
1 kase tahin

Yapılışı: Kabakları ayıklayıp yıkadıktan sonra bir tencereye bir sıra kabak, üzerine şeker şeklinde dizdim. Bir gece oda sıcaklığında beklettikten sonra sulanmış kabakları kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirdim. İyice soğuttuktan sonra tahin ve cevizle süsleyip servis yaptım..


33 yorum:

Anonymous said...
December 6, 2011 at 5:16 AM

Ellerinize sağlık. Çok davetkar görünüyorlar. Hele de tahin soslusu yok mu, damak çatlatır...

Unknown said...
December 6, 2011 at 5:19 AM

Canım bayılırım kabak tatlısına asla bıkmam ellerine sağlık:))Benim
kabaklarda dolapta yapıcam inşallah öpüyorum.

mutfagabuyrun said...
December 6, 2011 at 5:28 AM

offff.süper bir görüntü canım.beni ye diye bağırıyor sankı.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayatın Tatları said...
December 6, 2011 at 6:04 AM

çok güzel görünüyuorlar canım ellerine sağlık

kalpkurabiye said...
December 6, 2011 at 6:16 AM

benim ablam yapmışş tahin sosunu sıyırır da yerim:))
tahinle pek aram yok ne yapayımm:))
elleine sağlık bal ablamm:))

bırtutamkekik said...
December 6, 2011 at 6:57 AM

ahhh ahh:))
biri de ben..
o kabağın aşığı..
ellerine sağlık misketim:)
tam damak zevkime uygun nasılda sunmuşsun ööyle..
sevgilerimle canısı..

Elif'in defterinden (mndlna) said...
December 6, 2011 at 7:09 AM

Sİtemi ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim öncelikle ve tanıştığıma memnun oldum:) Ben kabak tatlısını çok severim bir de annem kısık ateşte çok uzun süre tutar ocakta,Sizin de ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor :)

Limon çiçekleri said...
December 6, 2011 at 8:10 AM

Benimde en sevdiğim tatlılardandır.Antalyada zaten sırf tahinli yeniyor,evet harika oluyor.Ellerine sağlık canım.

Unknown said...
December 6, 2011 at 8:26 AM

kabak tatlısı sevenlerdenim bende ellerine sağlık.

yemekbiraşk said...
December 6, 2011 at 9:53 AM

fırınlamış kabak tatlısını çok severim tahinli değişik olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

reyhan kokulu mutfağım said...
December 6, 2011 at 11:31 AM

kabak tatlısı ve tahin soslu harika ellerine sağlık...

necla said...
December 6, 2011 at 12:14 PM

görüntü şahane ellerine sağlık bende çok severim kabak tatlısını ama buralarda yokki bulursam senin yaptığın şekliyle mutlaka deniycem...

Unknown said...
December 6, 2011 at 2:07 PM

Şimdi kabak tatlısını görünce sinir oldun kendime..
İnan bir haftadır dolapta bekliyor kabak bir türlü yapamadım..
Birkaç gündür hiç keyfim yok.
Mutfağa bile giresim yok..
Kalkıp kabakları yapsam fena olmayacak,sonrada böyle tahinler yerim..:))Belki iyi gelir.
Ellerine sağlık canım.

SeViL ( sevdalitatlar ) said...
December 7, 2011 at 5:16 AM

Ellerine sağlık her zaman ki gibi davetkar bir tarif..

YAŞAM DA HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN..
Sevgiler.

( Zamansızlıkdan ne bloguma nede size vakıt ayırabılıyorum lakın az kaldı yıl sonu yogunlugumun bıtmesine afola kusurum var ise ; en kısa zaman da yeniden aranızda olacagım RABBIM ın izni ile.. )

Nehir Butik Pasta said...
December 7, 2011 at 5:51 AM

bende çok severim kabak tatlısını hele birde üzerinde tahin varsa
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:28 AM

Sevgili Anonim, teşekkürler :))

Deryacım, yaparsın sen hamarat arkadaşım. Öpüyorum canım..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:32 AM

Sevdacım bizde duyduk bağırmaları ve yedik :)) Teşekkürler canım, öpüyorum bende..

Hayatın Tatları'cım, teşekkürler..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:34 AM

Denizimmm, ben sana tahinsiz yaparım ablacım.. Teşekkür ederim tatlı kurabiyemm..

Ayşegülcüm, nefis bir tat ama bize göre yani :)) Sevmeyenler de vardır mutlaka.. Teşekkür ederim canım..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:37 AM

Elifcim bende çok memnun oldum. Siten çok güzel, ellerine sağlık.. Teşekkür ederim güzel yorumun için..

Limonçiçeğim Antalya'lılar ağzının tadını biliyorlar :)) Teşekkürler..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:38 AM

Aylincim, teşekkürler..

Yemebiraşkcım, fırında bende çok seviyorum. Teşekkürler canım..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:39 AM

Şehrinazcım, teşekkürler..

Necla'cım Kıbrısta yok mu kabak? Bilmiyordum.. Teşekkürler..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:42 AM

Melihacım tatlım, sinir olma yaa.. Yapmışsındır herhalde ben yorumu cevaplayana kadar.. Bazen hepimize geliyor o keyifsizlik. İnşallah geçmiştir, öpüyorum..

Sevilcim, yorumuna o kadar sevindim ki :)) En kısa zamanda yine beraber oluruz inşallah canım..

Unknown said...
December 8, 2011 at 6:43 AM

İzgüncüm tabi Antalyalılar biliyor :)) Teşekkürler canım..

Unknown said...
December 9, 2011 at 12:27 AM

himm tahin soslu hic denememisdim ellerinize saglik size afiyet olsun hayirli cumalar:)

Unknown said...
December 9, 2011 at 5:11 AM

Karabibercim, tahin seviyorsan mutlaka denemelisin. Teşekkürler canım, sana da hayırlı cumalar..

sevgi said...
December 9, 2011 at 7:01 AM

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Eminim tadı da güzeldir.

Disalce said...
December 9, 2011 at 2:03 PM

ellerine sağlık..tahinli hiç yemedim.çok merak ettim tadını.nefis bir görüntüsü var..bende bişeye taktımı takarım....:)))afiyet olsun..şifa olsun inş..

kristalkelebek(aslı) said...
December 10, 2011 at 12:18 AM

Hülyacım biz de bu sene bir kaç kez yaptık kabak tatlısını, bizim evde de çok sevilir:). Biz genelde bol cevizle süsleriz ama tahini de denemek lazım. Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler...
aslı

birincisin said...
December 11, 2011 at 5:38 AM

KABAK TATLISINI SADECE CEVİZ,FISTIK VS İLE TÜKETİRİZ..TAHİNİ DE SEVERİM DEĞİŞİK OLMUŞ DENENMELİ..ELLERİNİZE SAĞLIK BLOGUNUZ GÜZEL..BİR SAYFAYA BIRAKTIĞINIZ YORUMDAN ULAŞTIM:)İZLEMEYE ALIYORUM. BENDE SİZİ BEKLERİM SAYFAMA:)SEVGİLER:)

zeymurancafe said...
December 11, 2011 at 10:28 PM

ellerıne sağlık canım harıka olmus ben tahın sosu olmadan alsam daha cabuk tuketırım tabagımı ,cok guzel gorunuyor ,sevgıler

YeMeK vAkTi said...
December 13, 2011 at 4:09 AM

Ellerine sağlık bende geçen sene kabak ve kemalpaşanın üzzerine tahin sosu dökmeyi adet edinmiştim :)Gerçekten çok lezzetli oluyor

LeylaK said...
December 15, 2011 at 11:59 AM

bundan ben de yapmıştım tahinli daha bir güzel oluyor :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

seda süral said...
December 26, 2011 at 9:21 AM

Kedidili böyle güzel görünürmüymüş.
Harika görünüyor. Ellerinize sağlık. ben de beklerim.