Ballı Rus Pastası -Medovik-


Sevgili Pepela'cığımda gördüğümden beri aklımdaydı bu pastayı yapmak. Canım çok zor günler geçirdi ama çok şükür sağ-salim kavuştu ülkesine ve sevenlerine. İnşallah bir an önce toparlanıp yine güzel fotoğraflar ve değişik tarifleriyle aramızda olur.

Gelelim Medovik Pastamıza... Pazar günü ortanca ablamın gününe yapayım dedim. Pasta, tatlı yapmak için bahane lazım bana :)

Bazı tarifler vardır yapmak için heyecanlanırsınız bu pasta da onlardan biri bana göre. Pazar günü olan gün için cuma akşamı yaptım pastayı. Pepelacığım orijinalinde 3 gün beklendiğini yazmıştı. Pazar gününe kadar dolapta bekledi pastam. Hamurunu aynı şekilde yaptığım pastanın kremasını değişik yaptım biraz. Pepelacım krema kullanmış heryerinde ama ben ara katlarına muhallebi sürdüm. Dışını ve üzerini biraz pudra şekeriyle kabarttığım kremayla kapladım. Yiyenler amonyaklı pasta sandılar. Çok beğenildi, bir daha yaptığımda arasına muz dilimleri de koyacağım.


Tarifi Pepelacımdan kopyalayarak yazıyorum. Krema kısmı hariç aynı malzemeleri kullandım ve onun yaptığı gibi hazırladım. Aşağıda krema tarifini de bulabilirsiniz.

Malzemeler

Hamur İçin:
3 yumurta
120 gram tereyağ veya margarin
1 çay bardağı kadar şeker
3 çorba kaşığı bal (mümkünse kalitelisini tercih edin,hamurun kıvamını doğrudan etkiliyor.)
1.5 paket kabartma tozu
4 su bardağı kadar un
1 paket vanilya

Krema İçin:
4 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
5 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
Yapılışı: Süt,un,nişasta ve şekeri orta boy tencerede,çırparak kaynamasını bekleyin. Kaynayıp,koyulaştıktan sonra ocaktan alın. Vanilya ekleyip,ılımasını bekleyin.

Ayrıca üzeri ve yanları için:
1 kutu krema
2 çorba kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya

Yapılışı: Evvela üç yumurta ve şekeri iyice çırpınız. 3 çorba kaşığı dolusu balı bir tavaya alıp,ısıtınız.Isındığında kabartma tozunu katıp köpürene dek pişiriniz. ( en fazla 1 dk) Köpüren karışımı önceden çırptığınız yumurta ve şekerin bulunduğu kaba ilave ediniz. Ayrı bir tavada tereyağ veya margarini eritip ılınınca karışıma katınız. Son olarak un ve vanilyayı da azar azar ekleyip,hafif sert bir hamur elde ediniz. Hamuru 6 eşit parçaya bölüp,her birini oklava veya merdane yardımı ile,unlu bir zeminde yemek tabağı büyüklüğünde açınız. (Orta boy tencere kapağınızla ölçün ve ondan biraz daha büyük açın) Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye bir tane koyup, çatalla birkaç yerinden delerek,önceden ısıtılmış 180 derecede yaklaşık 2-3 dk pişiriniz. Hepsi pişince,tencere kapağı ile kesip,aynı boyda olmalarını sağlayınız. (Ben pişen bisküvileri henüz sıcakken kestim bu şekilde yumuşak oluyorlar, soğuyunca sertleşip keserken kırılabiliyorlar) Artan kenarları robotta un haline getiriniz. (Şeyma'dan farklı olarak yukarıda anlattığım gibi pişen bisküvilerden teker teker alıp, aralara pişirdiğim muhallebiyi sürdüm. Dışına ve üzerine 2 kaşık pudra şekeri ve 1 paket vanilya ile çırptığım 1 kutu kremayı sürdüm.) Bitince kenarlarını bisküvi unları ile kapatınız.

Süslemek için:

1 büyük tablet sütlü çikolata
3-4 kaşık çiğ krema

Çikolatayı benmari usulü eritip krema ile karıştırınız. Minik bir poşete veya sıkma torbasına koyup,dilediğiniz şekilde süsleyiniz

Herkese sevgiler..

25 yorum:

yemekbiraşk said...
March 16, 2011 at 2:06 AM

eline sağlık canım harika gözüküyor ellerin dert görmesin:)
sevgiler..

sarımutfak-hande said...
March 16, 2011 at 2:20 AM

harika olmuş canım ellerine sağlık
tarifi kaptım:))

PAPATYA PRENSES said...
March 16, 2011 at 2:43 AM

Denemek için aklımda olan tariflerden biri benimde, bakalım ne zaman denencek:))

Pek nefis görünüyor canım, ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi said...
March 16, 2011 at 5:02 AM

Ellerine sağlık canım:)Bir ben yapamdım sanırım papişin bu güzel pastasını:)

nesrin said...
March 16, 2011 at 9:02 AM

Ismi bile yetiyor. Ellerine saglik. Ama bana tatli yapmak icin bahane gerekmiyor dogrusu. Sevgiler...

Unknown said...
March 16, 2011 at 11:34 AM

Canım acemi sabunlarımı beğendiğin
için teşekkür ederim.Pastan tek kelimeyle enfes ellerine sağlık olsa
da yesem öpüyorum.

canimçektipişirdim said...
March 16, 2011 at 1:51 PM

pastanın dekoruna bayıldım..ellerinize sağlık..ayrıca iki tarif alttaki milföy çıtırları da hoş fikir..tuttum:)

Özgen said...
March 16, 2011 at 3:08 PM

Ne kadar güzel bir pasta bu keşke hemen tarifini de yazsaydın canım sevgiler...

LeylaK said...
March 17, 2011 at 9:50 AM

evet Selma'da görüp ben de çok beğenmiştim,şimdi denemeye cesaretim bir kat daha arttı,şahane olmuş ellerine sağlık,sevgiler :)

Unknown said...
March 17, 2011 at 11:58 AM

Çok şükür sonunda sayfana girebildim.
Bugün iyice saçmaladı bu ayarlar filan
Yorum yazmak işkence gibi..

Pasta tek kelimeyle "HARİKA" görünüyor.
İnan bayıldım.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

Anonymous said...
March 18, 2011 at 3:37 AM

bu ne kadar güzel bir pastadır böyle ya...olmuyor ama böyle bloga koymak :DD davet edilip yemek vardı şimdi..

evcilik said...
March 18, 2011 at 4:11 AM

Çok hoş görünüyor bu pasta..
Bende Pepella da görür görmez vurulmuştum ama ara kremasını çikolatalı ganajdan yaptığım için çok sert bir pasta olmuştu,bildiğimiz bisküvitli mozaik pasta tadındaydı ama anladığım kadarıyla kreması muhallebili olunca daha yumuşak oluyor,birdaha ki sefere senin kremanla deneyeceğim,ellerine sağlık...
sevgiler.

Tijen said...
March 18, 2011 at 6:11 AM

Çok şık görünüyor bu pasta Hülya'cığım, ellerine sağlık. Yiyenler şanslılar, eminim hepsi bayılmıştır. Ben de memleketime selam gönderiyorum!

baharatlı tatlar said...
March 18, 2011 at 1:21 PM

Ellerinize sağlık görüntü muhteşem eminim tadıda öyledir...

yildiz said...
March 18, 2011 at 1:44 PM

Görüntü harikaaa,ellerinize saglik

Baharcicegi said...
March 19, 2011 at 7:45 AM

Pasta muhtesem güzel olmus,artik bir dilim degil iki dilim bile yerdim bu nefis pastadan yapmis olsaydim
ellerine saglik canim

Öcal-Mutfak-Esra said...
March 22, 2011 at 7:11 AM

3 gün beklenecek kadar sabır edildiğine göre,tadı enfes olmalı:).ellerinize sağlık harika görünüyor,yakın zamanda denerim inş.

Unknown said...
March 22, 2011 at 8:20 AM

Yemekbiraşk'cım, teşekkürler canım..

Handecim, hemen yap o zaman :))

Unknown said...
March 22, 2011 at 8:21 AM

Papatyacım daha fazla bekleme canım, harika çünkü, teşekkürler tatlım..

Aylin'cim Pepela hepimizi özendirdi :)

Unknown said...
March 22, 2011 at 8:23 AM

Nesrincim, haklısın canım, teşekkürler..

Canım daha güzellerini yaparsın sen. sağolasın Derya'cım..

Unknown said...
March 22, 2011 at 8:27 AM

Sevgili Canımçektipişirdim :) sağol güzel yorumun için. Milföyler harika tavsiye ederim..

Özgencim, yazdım canım sen yorum yazınca. Teşekkürler..

Unknown said...
March 29, 2011 at 12:06 PM

Harika bir pasta bu, ben de denedim, sevgili Pepelanin önderliginde... Gercekten son derece hafif ve leziz bir pasta oluyor... Ellerine saglik canim benim.... Sevgilerimle,

ihlamurcum said...
January 5, 2012 at 10:37 PM

Ben bunu deneyeceğim, annem benzerini yapardı ama biz turta derdik.Şimdi defterimi karıştırıp, bakacağım. Ne farkı var diye.
Ellerinize sağlık ve hemen denemek istiyorum

meri said...
January 11, 2012 at 4:55 AM

Ellerine sağlık canım.Ben bu pastayı hep hazır yemiştim.Tarifi paylaştığın için çok teşekkürler.En kısa zamanda deniyorum.Ben bloğunu yeni gördüm güzel tariflerinden sonra dayanamadım hemen takibe aldım:)

Anonymous said...
April 6, 2012 at 12:00 PM

Ellerine saglik cok guzel olmus :)
Pastanin kenarlari biskuvi ile kaplanmis. Her pasta yaptigimda pastanin kenarlarina findik/badem yada biskuvi kirintilari yapistirmakta zorlaniyorum. Sizin bu konuda bir puf noktaniz var mi?
Sevgiler, Mihri.