Kestane Püreli Çikolatalı Pasta ve Mutlu Yıllar

Umarım herkesin kalbinden geçenlerin gerçekleşeceği güzel bir yıl olur 2011. Yeni yılınız şimdiden kutlu olsun.



Aşağıda yazmıştım pastanın tarifi gelecek diye ama araya başka postlar sıkıştırıverdim. Bu pastayı yapma nedenim aslında fazlaca haşlayarak püre haline getirmiş olduğum kestanelerdi. O halleriyle yemek mümkün değildi ben de pasta kreması olarak kullandım. Pastayı uydurdum aslında, kafama göre yaptım. Kekinde hazır pandispanya karışımı kullandım çünkü benim antika fırına güvenemedim. Bazen yaptığım pandispanyaları güzel pişirmiyor ama Dr. Oetker'in pandispanya ununu kullandığım zaman sorun olmuyor. Tadı da güzel, hoşuma gidiyor benim.

Malzemeler: 1 kutu pandispanya unu
3 yumurta
3 çorba kaşığı su (emin değilim)
1 paket çikolatalı krem şanti
200 gram bitter çikolata
200 ml krema
1 su bardağı kadar kestane püresi
Süslemek için Antepfıstığı

Yapılışı: Pandispanya için malzemeleri çırptım ve kelepçeli kalıbımda kutuda yazan süre kadar pişirdim. Soğuması için beklettim. Soğuyunca kekimi 3 parçaya ayırdım. Kremayı ısıttım, küçük doğradığım çikolata parçalarını içine koyup karıştırarak erittim. Kestane püresine biraz şeker, vanilya ve su koyarak tekrar bir süre pişirdim ve pürüzsüz bir kıvam alması için ezdim. Krem şantiyi sütle çırptım ve içine 3-4 kaşık çikolatalı krema karışımından ekledim. Kekin bir parçasına kestane püresini sürdüm. Üzerine bir kat daha kek koydum, üzerine çikolatalı krem şanti sürdüm. En üst kata da çikolatalı kremayı üzerini ve yanlarını kapatacak şekilde sürdüm ve Antepfıstığıyla süsledim. 1 gece dolapta beklettim.

Aslında bütün halini çekmek isterdim ama ablama götürürken yolda kenarları bozulduğu için çekmedim. Bir daha yaparsam kestane püresine çikolata ekleyip yapmayı düşünüyorum. Bu haliyle çok hoşuma gitmedi açıkçası pürenin tadı. Birşeyler eksik gibiydi.

15 yorum:

Unknown said...
December 30, 2010 at 5:02 AM

Canımmm kestaneye asla dayanamam ellerine sağlık harika olmuş pastan
öpüyorum.

mutfagabuyrun said...
December 30, 2010 at 5:09 AM

pasta harika.ellerinize sağlık.mutlu seneler diliyorum.

kristalkelebek(aslı) said...
December 30, 2010 at 6:45 AM

Hülyacım nefis bir pasta olmuş. Hem yılbaşı akşamlarının en güzel tatlısıdır bu pasta:).
Ellerine sağlık..
Mutlu, sağlıklı, huzurlu, güzel bir yıl diliyorum:)).
Sevgiler..
aslı

kalpkurabiye said...
December 30, 2010 at 8:56 AM

merhabalar:))
pastanız nefis görünüyor elleriniz dert görmesin:))
yeni yılınız bu pasta gibi tatlımı tatlı nefis mi nefis geçer umarım:)

Swotpisces said...
December 30, 2010 at 10:55 AM

süper görünüyorlar, afiyet olsun. :)

Nehir Butik Pasta said...
December 30, 2010 at 2:11 PM

bende böyle bir pasta denemiştim ve tadı beni memnun etmemişti kestane püresini en iyisi hazır kullanmak o zaman tadı daha güzel oluyor ama görünütüsü nefis ellerine sağlık arkadaşım
mutlu,huzurlu bir yıl dilerim

eldivenlerim said...
December 31, 2010 at 3:07 AM

pasta enfes gözüküyor, elllerine sağlık.
sevdiklerinle beraber mutlu yıllar arkadaşım.....

sarımutfak-hande said...
December 31, 2010 at 3:41 AM

kestaneli pastaya bayılırım ellerine sağlık canım
mutlu yıllar

özlem said...
December 31, 2010 at 3:49 AM

yeni yılınızı kutlar sağlıklı mutlu huzurlu yıllar dilerim

saniyesultan said...
December 31, 2010 at 3:57 AM

yeni yıl size tüm güzellikleri ile gelsin.....

sevimin sayfasi said...
January 1, 2011 at 3:46 AM

2010 yılı acılarımızla, sevinclerimizle geride kaldi...
Umarım 2011 hepimize daha fazla umut, daha fazla sevinç ve daha fazla mutluluk getirir
MUTLU SENELER ...
Sevim

*Ra said...
January 1, 2011 at 11:21 AM

Biraz önce koca bir tabak yedik kestane. Her halini severiz.
ellerinize sağlık.
İyi seneler diliyorum.
Sevgilerimle...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...
January 3, 2011 at 4:50 AM

Off offf offf bayılırım kestane püresine :)
Yeni yılda tüm güzellikler seninle olsun misketlimonum. MUTLU YILLAR

Unknown said...
January 4, 2011 at 6:03 AM

Çok teşekkür ederim, hepinize mutlu yıllar diliyorum canlarım..

Tijen said...
January 30, 2011 at 9:43 AM

Annem eskiden yapardı. Nasıl severdik. Ben o tadı Baylan'ın "vermicel"inde bulmuştum (adını belki de yanlış söylüyorumdur!)