Çullama Köfte

Çullama köfte malzeme ve tarifiyle yeniden karşınızdayım. Kendisi memleketimin güzide yemeklerinden olup bir de içli köfte versiyonu vardır ki. Adı her ne kadar dolgulu köfte olsa da.. Yavaş yavaş yemek tarifleri de versem mi ki? Sanki biraz kassam olacak gibi :))
Tabi önce benim öğrenmem lazım nasıl yapıldığını :) Bulgurlu yiyecekleri sevenler: Arada uğrayın canlarım..



Malzemeler: Yarım kilo kıyma
1 kase ince bulgur
1 büyük soğan
Kırmızı biber
Kara biber
Tuz
Yarım demet maydanoz

Sos için: 2 kaşık un
2 yumurta
2 kaşık yoğurt
1 çay kaşığı tuz
ve boza kıvamına gelene kadar süt ekliyoruz

Yaplışı: Köftelerimizi hazırlamak için soğanı minik minik doğruyoruz. Maydanoz hariç diğer malzemelerle çok iyi yoğuruyoruz. Uzun süre yoğrulmalıymış annemin söylediğine göre. Daha sonra istediğimiz büyüklükte yuvarlak köfteler yapıyoruz. (bizim köfteler hamburger köftesi kadardı, küçükte yapabilirsiniz) Köftelerimizin kalınlığı 1 parmak kadar olsun inceltmiyoruz. Hazırladığımız köfteleri tuzlu bol kaynar suda bulgurlar pişinceye kadar kaynatıyoruz. Sudan çıkardığımız köfteleri soğutuyoruz. Bir kasede yoğurt, un, yumurta ve tuzu karıştırıp boza kıvamına gelene kadar süt ekleyip çırpıyoruz. Ilınmış köftelerimizi bu sosa bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.

42 yorum:

Unknown said...
December 8, 2010 at 7:19 AM

Harika görünüyor canım ellerine sağ
lık tarifi bekliyorum:))

mutfagabuyrun said...
December 8, 2010 at 7:45 AM

bencede harika görünüyor arkadaşım ama tarif bekliyorum.sevgiler.

kalpkurabiye said...
December 8, 2010 at 8:06 AM

tarifi heyecanla bekliyorum defterime başığı attım bile o derece:D

Unknown said...
December 8, 2010 at 11:48 AM

Çok severim bulgurlu yiyecekleri :)
Uğrıcam artık ara ara :)
Harika gözüküyor köfteler,ellerine sağlık tatlım..
sevgiler..

Zehra Gürgen said...
December 8, 2010 at 12:03 PM

Bende köfte defteri açtım, Denizin Necladan aldığı patlıcanlı var önce, pırasalı ve börülceli de varmış onları Deniz bir yayınlasın hele,ee sen de başladım vermeye tarifleri.Bence siz bir köfte etkinliği başlatın bende tatlı köfteler yapıp katılırım :))))

sarımutfak-hande said...
December 9, 2010 at 3:34 AM

ellerine sağlık çok güzeller canım

dokuzuncubulut said...
December 9, 2010 at 4:47 AM

Çok değişik bir tarif olmuş,çok da lezzetli görünüyor. Bulguru çok severim, eminim bu köfteyi de çok seveceğim.
Ellerinize sağlık.

Damak Tadı said...
December 9, 2010 at 6:46 AM

Bu tür hamur işlerine bayılıyorum canımmm..Ne kadar nefis görünüyor..Size gelirsem bir gün bu köftelerden isterim..Peynirlisi olursa tercihimdir..))Ellerine sağlık tatlım..Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

sevimin sayfasi said...
December 9, 2010 at 9:08 AM

ellerine saglik canim, nefis görünüyor...
kocaman öptüm canim

Unknown said...
December 9, 2010 at 11:38 AM

Canim benim ellerine saglik... Bu arada sen merak etme, ben sana da yaparim ismin yazili kurabiyeler, yeter ki iste sen... Sevgilerimle,

yemekbiraşk said...
December 9, 2010 at 11:57 AM

eline sağlık canım
nefis bu köfteler..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...
December 9, 2010 at 2:10 PM

Her ne kadar yiyemesek de yöresel lezzetleri görmek ve okumak süper oluyor. Yapanların ellerine sağlık yiyenlere afiyet şeker olsun :)

PAPATYA PRENSES said...
December 10, 2010 at 12:17 AM

Sonunda tarif eklenmiş:))

Ellerine sağlık canım, pek nefis görünüyor..

Selma - DUSBAHCESI said...
December 10, 2010 at 2:13 AM

Nefis olmus kofteler, ellerine saglik!!

Baharcicegi said...
December 10, 2010 at 4:12 AM

cullama köfteye yorumu alttaki tarife yapmisim burdanda hayirli cumalar diyorum

Unknown said...
December 10, 2010 at 4:40 AM

Köftenin her çeşitini çok severim.Bulgurlu tarifleri ben bekliyorum.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

Narince said...
December 10, 2010 at 5:47 AM

E oluyor işte, kasmaya ne gerek?

Mutluanne said...
December 10, 2010 at 1:21 PM

İsmini ilk kez duydum,oldukça ilginç geldi...Elinize sağlık
Sevgiler

hdidem95 said...
December 11, 2010 at 4:54 AM

ne güzel bir köfte ellerine sağlık canım fiyetler olsun sevgiler

Anonymous said...
December 11, 2010 at 7:42 AM

Anlatılanın sadece methini duyduk, henüz tanışamak nasip olmadı. Kalan ahir ömrümüzde tanış olur muyuz a dostlar? Ne diyelim? "Umut, fakirin ekmeği, ye babam ye" Yiyenlere afiyet olsun...

Narince said...
December 13, 2010 at 12:51 AM

Bulgur neye girse güzelleştirir zaten. Ellerine sağlık komşum.

Bir Dut Masalı - nUnU said...
December 14, 2010 at 9:40 PM

bulgur zaafım beni buralara çekiverdi.
yöresel lezzetler , helede bulgur sevdalısı bana çok yakın gelmiştir,
maalesef tadamasak da buradan izlemek çok keyşfli.
afiyetler olsun,
çok çok sevgiler..

YeMeK vAkTi said...
December 15, 2010 at 5:06 AM

Köfte nefis görünüyor gerçekten ellerinize sğalık.Hem kıyma hem bulgur bide kızrıyor üf üf üf:)

Sevil Şahin said...
December 16, 2010 at 4:00 AM

nefis görünüyor tadını merak ettim ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:05 AM

Derya'cım, teşekkürler canım..

Sevda Deniz'cim sevgiler..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:06 AM

Deniz'cim yazdın mı tarifi? :))

Ben de severim Zeliha'cım, her zaman beklerim :)) Sevgiler canım..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:07 AM

Çok merak ettim Zehra'cım tatlı köfte ilginç birşey olacaka gibi :))

Hande'cim sağol canım..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:09 AM

Dokuzuncubulut'çum, seveceğinden eminim, değişik ve güzeldir. Sevgiler canım..

Gül'cüğümm, keşke gelsen ne istesen yaparım canım sana.. Ben de öpüyorum tatlı Gül'cüğüm benim..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:10 AM

Sevim'ciğim çok teşekkürler, öpüyorum bende..

Filiz'ciğim canım çok teşekkürler. Kurabiyelerinde gözüm kaldı bilesin. Sevgiler canım..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:11 AM

Yemek bir aşk'cım ne güzel bir isim bu :) Teşekkürler..

Asiye'cim keşke tattırma imkanım olsa. Sevgiler canım..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:11 AM

Beyaz Papatyam eklendi evet :)) Teşekkürler canım..

Selma'cım çok sağolasın.

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:12 AM

Baharçiçeğim, teşekkürler canım.

Melih'cım denemeni tavsiye ederim, Teşekkürler canım..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:13 AM

Narinim haklısın isteyince oluyor işte :))

Utku'nun Annesi, pek bilinmeyen bir tarif sanırım. Teşekkürler..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:14 AM

Didem'cim, teşekkürler ve sevgiler..

Anonim'cim, tarifi boşuna vermedik ya? Yaparsınız belki. Ekmek yerine çullama Köfte :))

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:15 AM

Narinim teşekkürler canım benim..

Birdutmasalı, diyettekiler yalnızca haşlayıp yiyebilirler, öylesi de çok güzel oluyor. Teşekkürler..

Unknown said...
December 16, 2010 at 6:17 AM

Aylin'cim, tavsiye ederim diyetin bitince yaparsın belki? Teşekkürler canım..

Sevil'cim, tavsiye ederim.. Tadı çok güzeldir. Sevgiler canım..

Cafe Pepela said...
December 16, 2010 at 9:49 AM

Cansın..!
Muhteviyatında bulgur olması ve haşlanması itibari ile fellah köftesine benzettim önce.Kızartma aşaması da olunca çullama olmuş.Yerim ben bu çullamaları :*
Tam sevdiğim gibi.Ellerine sağlık.
Aşure günümüz kutlu olsun,dualarda buluşalım inşallah..

Unknown said...
December 17, 2010 at 6:48 AM

Çulladık Pepelam, çıplak kalmasınlar giyinsinler istedik :)
Hepimize mutluluk, sağlık bereketli günler, aşure tadında günler diliyorum canım..

Kartopu said...
December 20, 2010 at 7:35 AM

himmm nefis görünüyor. Canim yaprak sarma cekti.

Unknown said...
December 21, 2010 at 6:59 AM

Kartopum, keşke ikram edebilsem.. Teşekkürler..

Damak Tadı said...
December 24, 2010 at 4:53 AM

Bu nasıl bir köfte böyle hiç tatmadığım,bilmediğim..Harikasın canım benim..)

nazlı said...
December 28, 2010 at 7:08 AM

kısa ve özz :) işteyim toplantıdan çıktım çok açımmm :) bu yapılmaz şu dakika.. :))

şaka bi yana eline sağlıkk canım!!