Aşure Annemden :)



Bu aralar Yengemin köftesi, ablamın hamur işleri derken şimdi de sıra annemin aşuresinde :) Çok mu tembelim ne? Araklama tarifler diye yeni bir kategori açmayı düşünüyorum :)) Ama bence olsun ya maksat değişik tarifleri paylaşmak değil mi?
Muharrem ayının en sevdiğim tarafı Aşuredir. Ramazan ayında da güllaç tabi ki..

Günlerdir anacağızımın ne zaman yapacaksın? hadi artık şeklinde başının etini yeme, ayrıca türlü baskı ve yıldırma politikalarım sonucu bugün aşureye kavuştum. Sabah pişirdi ve öğle tatilinde eve gidip bir tencere dolusu aşureyi işyerine taşıdım :) Düdüklü tencereye koydum dökülüp saçılmasın diye. (Tavsiye ederim)



Ne kadar ilginç bir tatlı değil mi? Birbiriyle alakasız bir sürü malzeme ve sonuçta nefis bir tatlı. Siz nasıl seversiniz bilmiyorum ama ben sıcacık çorba gibi hatta abartarak ağzımı yaka yaka yemeyi severim. Yine ölçüsüz, göz kararı yapıldı bu tatlı. O yüzden tarif yazmıyorum. Aşuremi süslerken üzerine kavrulmuş Türk fındığı (nutella reklamındaki gibi :),antep ve yer fıstığı, ceviz ve kaju fıstığı kullandım ve tarçın tabi. Eskişehir'imizin güzel bir markası var bilenler vardır. Peyman Dor Leo, bu marka son zamanlarda değişik çerezler sürdü piyasaya. Çiğ ve tuzsuz kaju onlardan biri. Tavada hafifçe kavurup tatlının üzerine koydum. Hatta geçenlerde kajulu kurabiye yaptım ama resmini çekemedim ayrıca da tarifi kaybettim :( Bulursam tekrar yapacağım çok güzeldi çünkü. Bir de bulursanız tropical mix adında bir çerezi var tavsiye ederim arkadaşlar. Pikan cevizi, makademya fındığı (nefis birşey), brezilya fındığı ve kaju olan bir karışım bu.

Neyse. Bugün yazasım varmış umarım sıkılmadan okursunuz. Görüşmek üzere kızlar...

23 yorum:

Anonymous said...
December 23, 2010 at 5:33 AM

Anacığının ellerine sağlık. Nefisti, enfesti...Allah kabul etsin...

mutfagabuyrun said...
December 23, 2010 at 5:38 AM

annenin ellerine sağlık arkadaşım.aşure harika görünüyor.sevgiler.

Unknown said...
December 23, 2010 at 5:41 AM

Canım Allah kabul etsin tekrarını
göstersin.Anneciğinin ellerine sağ
lık öpüyorum.

YeMeK vAkTi said...
December 23, 2010 at 5:58 AM

Allah kabul etsinnn..Annenin ellerine sağlık canım

kalpkurabiye said...
December 23, 2010 at 7:33 AM

kesinlikle tembel değilsiniz aileniz çok yetenekli:))
anneciğinizin ellerine emeklerine sağlık..
kıymetli ellerinden öper, hürmetlerimi sunarım..
sevgiler..

dokuzuncubulut said...
December 23, 2010 at 8:07 AM

Ben de ilk piştiği zaman hafif ılık haliyle çok severim. Anneinizin ellerine sağlık olsun, harika olmuş.
Sevgiler.

Unknown said...
December 23, 2010 at 1:18 PM

Annenin ellerine sağlık Allah kabul etsin afiyet şifa olsun

Unknown said...
December 23, 2010 at 4:55 PM

Bende sıcak sıcak severim birde üzerinde bol susam,fındık offf offf !!!
Allah kabul etsin canım
Ayrıca kremalı mantarı beğenmene çok sevindim.
Afiyet olsun.
Öpüyorum.

sevimin sayfasi said...
December 24, 2010 at 3:12 AM

allah kabul etsin, anneciginin ellerine saglik

Damak Tadı said...
December 24, 2010 at 4:55 AM

Allah kabul etsin,anneciğinin ellerine sağlık canım..Afiyetler olsun!



Sevgilerle..

Unknown said...
December 24, 2010 at 11:13 AM

Allah kabul etsin, ellerine saglik anneciginin... Sevgilerimle,

Baharcicegi said...
December 25, 2010 at 2:30 AM

simdi annemin asuresi olsaydi dedirrti , anneciginin asuresini görünce nedense onlarin elini lezzeti baska oluyor bende yaparim ama annemin elini tutturamiyorum
karli soguk almayadan sicacik sevgiler

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:47 AM

Afiyet olsun Anonim'ciğim. Amin..

Sevda'cım teşekkürler..

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:47 AM

Derya'cım amin canım. İnşallah. Ben de öpüyorum..

Aylin'cim, herkesin yaptığını kabul etsin inşallah. Teşekkürler canım..

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:50 AM

Deniz'cim yetenekli görüyorsna ne mutlu bana. Sadece zevk aldığım şeyleri yapmaya çalışıyorum. Anneme ileteceğim güzel sözlerini. Teşekkürler canım..

Dokuzuncubulut'cum, şimdi olsa yerdim yine sıcak sıcak :) Çok teşekkürler..

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:51 AM

Kendimce, amin inşallah canım.

Meliha'cım, aşure zevkimiz aynı seninle demek ki:)) Amin canım.
Mantarlı tavuğu beğenmemek mümkün değil ki, nefisti..

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:52 AM

Sevim'cim, amin canım. Teşekkürler..

Canım Gül'cüğüm, amin inşallah canım. Sevgiler benden de..

Unknown said...
December 27, 2010 at 6:54 AM

Filiz'cim teşekkürler canım. Amin..

Baharçiçeğim, annemin aşuresinin tadını başkalarının yaptığında bulamıyorum ben. Bilmem sen de öylemisin? Teşekkürler ve Sevgiler canım.

Tijen said...
December 28, 2010 at 7:14 AM

Var mı anne aşuresi gibisi?
(Gerçi ben kendi yaptığım aşureyi daha çok seviyorum, annem duymasın!)

sarımutfak-hande said...
December 29, 2010 at 12:44 AM

annenin ellerine sağlık harika olmuş allah kabul etsin canım

Unknown said...
December 29, 2010 at 5:01 AM

Tijen'cim, boynuz kulağı geçmiş desene :) Ama onların elinin tadı bir başka oluyor.

Hande'cim, teşekkürler canım..

narcicegirengi said...
December 29, 2010 at 10:47 AM

Anneciginizin ellerine saglik:)
Allah kabul etsin. Cok guzel gorunuyor:) Bu arada tavsiye ettiginiz cerez karisimini cok merak ettim:)
Sevgilerimle..

Unknown said...
December 30, 2010 at 4:23 AM

Narçiçeğirengi hoşgeldin canım. Ne kadar güzel bir bloğun varmış çok sevdim..
Aşure için teşekkürler.. Kuruyemiş karşımını marketlerde Peyman çerezlerinin durduğu yerde bulabilirsin sanırım.
Sevgiler..