Havuçlu Kremalı Kek


Kekimin tarifi Melihacımdan. Yapmak isterseniz gözünüz kapalı deneyin derim bu keki. Nefis birşey. Canım, izninle tarifi senden kopyalıyorum, yazmaya üşendim :))
Yaptığım gün değil de bir gün sonra çok daha lezzetli olduğunu farkettim. Geçtiğimiz hafta iki kere yaptım, birini evde yemek için,  diğerini bir akrabamıza götürmek için. Tadına bakanlar bayıldılar.

Malzemeler :
4 yumurta
1 buçuk su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı ince rendelenmiş havuç
1 su bardağı ceviz
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığının ucuyla karbonat
1 tatlı kaşığı tarçın
2 buçuk su bardağı un ( bardak ölçüsüne göre değişebileceği için yarım bardak eksik veya fazla kullanılabilir)

Kreması için :
4 su bardağı süt
5 yemek kaşığı nişasta ( tepeleme olmayacak)
7 dolu yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı margarin
1 paket krem şanti

Hazırlanışı : Oda sıcaklığındaki yumurtalar şekerle birlikte krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Sıvıyağı da eklenip biraz daha çırpıldıktan sonra elenmiş un, kabartna tozu ve tarçın ilave edilip tekrar yavaşça çırpılır. En son cevizi ve rendelenmiş havucu da eklenir ve kaşıkla karıştırılıp yağlanmış tepsiye dökülür. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında ilk 20 dakika kapağını açmadan, içine batırdığımız kürdan temiz çıkana kadar pişirilir. (1 saatte pişti benim fırınımda) Pişen keki fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakılır ve kreması hazırlanır. Krem şanti hariç kreması için gerekli tüm malzeme tencereye alınır ve kaynayana kadar sürekli karıştırılır. Ilınan muhallebiye (eğer buz gibi soğutursanız çok güzel köpük köpük bir kremanız oluyor) toz krem şanti eklenip çırpılır ve kekin üzerine her yerine eşit gelecek şekilde dökülür.
En son dilimlenir ve servis edilir.

Şeker hamurundan yaptığım minik havuçlarla süsledim her dilimi.

34 yorum:

mutfagabuyrun said...
March 19, 2012 at 1:21 AM

lezzeti resimden belli canım.nefis olmuş.melihanında seninde ellerine sağlık.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) said...
March 19, 2012 at 1:39 AM

Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

bırtutamkekik said...
March 19, 2012 at 2:00 AM

BU GÜN KEKLER İLE BAŞLAMIŞIZ HAFTAYA:)
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR..
HUZUR DOLU HAFTALAR DİLERİM KARDEŞİM..
MUHABBETLE..

reyhan kokulu mutfağım said...
March 19, 2012 at 2:35 AM

çok besleyici bir kek olmuş tadınıda çok seviyorum ellerine emeklerine sağlık hülyacığım...

sarımutfak-hande said...
March 19, 2012 at 3:19 AM

güzel olduğu görüntüsünden belli ellerine emeklerine sağlık canım

yemekbiraşk said...
March 19, 2012 at 3:31 AM

7-8 sene önce neredeyse her hafta yapardım sonra tarifler bollaştıkca rafa kalkanlardan oldu:) ama gerçekten de çok lezzetli oluyor resimler harika ellerine sağlık canım sevgiler..

PAPATYA PRENSES said...
March 19, 2012 at 3:54 AM

Şimdi kesin tüm bloglarda kek görürüm ve çıldırırım yattığım yerde hof.

:)

Ellerine emeklerine sağlık ablacım. O havuçlar da pek sevimli olmuş hani;)

Unknown said...
March 19, 2012 at 5:12 AM

Hülya'mmm bu günü kek günü ilan ettim,hepimizde kek var:)))Ellerine
sağlık enfes olmuş.Mutlu haftalar diliyor,öpüyorum.

anneanneninemekleri said...
March 19, 2012 at 5:57 AM

elerine sağlık çok güzel olmuş

Deniz said...
March 19, 2012 at 5:58 AM

Havuçlu kek her daim yedirir kendini. Kremalı olunca daha da bir ağız sulandırıyor :) Ellerinize sağlık.

PAPATYA PRENSES said...
March 19, 2012 at 6:12 AM

nisan da eskişehir'e geliyorum ;)

Rainbow Gatherer said...
March 19, 2012 at 6:20 AM

yorumumu yanlış yere bırakmışım :) daha az yumurta koysak olur mu acabyı havuçlu kek için sormustum :)

http://rainbowgatherer.blogspot.com

Unknown said...
March 19, 2012 at 6:31 AM

Gökçe'ciğim, ben iki denememde de 4 yumurta kullandım. Ama 3 yumurtayla da olabilir. Yumurta kokusu olur diye düşünüyorsan tarçın koyduğumuz için hiç hissedilmiyor.

Sevgiler..

nanemaydonoz sofrasıGÜL said...
March 19, 2012 at 6:49 AM

havuçlu kek hımm bayılırım hemde kreması böyle dolu dolu olunca ellerin dert görmesin
iyiki izliyorum seni
çok keyifli bir bloğun var

Erguvan Vakti said...
March 19, 2012 at 7:01 AM

Eminim çok lezzetli olmuştur,minik havuçlara da bayıldım,çok yakışmış,ellerine sağlık,iyi haftalar

anneminkizıyim said...
March 19, 2012 at 9:08 AM

Hiiim havuclu kekei cok severim ellerine saglik canim, tam benlik olmus, bir dilim aliyorum,

sevgiler

pembe kekik said...
March 19, 2012 at 9:53 AM

O minik havuçlara bayıldım.Ellerine sağlık.Nefis olmuş:)

sevimin sayfasi said...
March 19, 2012 at 10:16 AM

nefis görünüyor...minik havuclar cok seker...
ellerine saglik canim

Nehir Butik Pasta said...
March 19, 2012 at 2:12 PM

ama hülya ya nefis görünüyor ellerine sağlık:)
karbonat çay kaşığının ucuyla mı?

ehlikeyfchef said...
March 19, 2012 at 4:43 PM

minik havuçları çok sevdim ben :)ellerinize sağlık...

Unknown said...
March 20, 2012 at 12:50 AM

İzgün'cüm düzelttim, yanlış yazmışım.. Çay kaşığının ucuyla olacak karbonat.

Disalce said...
March 20, 2012 at 1:49 AM

çok yapmak istiyorum ama hep erteliyorum bu keki..neifs görünüyor ellerine sağlık...:)

durutarifler said...
March 21, 2012 at 6:06 AM

Çok güzel oluyor biliyorum
Harika görünüyor
Resmen insanı cezbediyor
Ellerinize sağlık
Sevgiler

sare said...
March 21, 2012 at 6:34 AM

Hülyacım, çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
En sevdiğim keklerin başında gelir.
Sevgiler.

Baharcicegi said...
March 21, 2012 at 6:49 AM

Melihacigim tarifleri ayri lezzetli olur,sende iki kere yaptiysan bana mutfagin yolu göründü demektir
Ellerine saglik Hülyacim

Unknown said...
March 21, 2012 at 9:03 AM

Canımmmmm benim beğenmene çok sevindim çok..:)))
Afiyetler olsun.:)))))
İyi yapmışsın bende üşendiğim zaman kopyalıyorum hep..:)))
Nefissss görünüyor .
Ellerine sağlık canııııııım..

Şeftali Çiçeği said...
March 21, 2012 at 11:28 AM

Blogunuzu uzun zamandır sessiz sedasız takip ediyorum tarifleriniz çok güzel ellerinize sağlık :)

evcilik said...
March 22, 2012 at 3:15 AM

Çok leziz ve bir okadar da şirin...
Üstteki havuca bittim...
Ellerine sağlık canım,
sevgiler...

Ferkay said...
March 22, 2012 at 4:01 AM

Çok seviyorum nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Pelin said...
March 22, 2012 at 10:53 PM

Üzerlerindeki minik havuçlarla çok şık ve sevimli duruyorlar.Ellerinize sağlık
Sevgiler

VuslaT said...
March 23, 2012 at 1:06 AM

Blogunun adına bayıldım misket limonunu çok severim ama sık bulamıyorum. Tariflerinin arasında gezindim onlarıda sevdim. Ellerin dert görmesin demek istedim:)

anneanneninemekleri said...
March 24, 2012 at 3:14 AM

Nefis bir kurabiye olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Anonymous said...
March 30, 2012 at 12:38 AM

Hic reddedemedigim bir kek varsa oda budur ellerinize saglik goruntu sahane,sevgiler