Elmalı Bonbon Kurabiye


Tarifimiz Emine Beder'den.

Sanırım bir ay kadar oldu bunları yapalı. Ben bu kurabiyeleri çok seviyorum, yapımı biraz uğraştırıcı olsa da..


Malzemeler
 
Hamuru için;
1 paket (250 gr) margarin
2 y.k. yoğurt
2 yumurta
1/2 s.b. şeker
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
5 s.b. un
hindistan cevizi
İç malzemesi:
6 adet beyaz elma
1/2 s.b. toz şeker
2 s.b. iri çekilmiş fındık veya ceviz içi
1 t.k. tarçın
Şerbeti için:
2 s.b. su
2 s.b. şeker
1.t.k. limon suyu
hindistan cevizi

Yapılışı: Öncelikle şerbetimizi hazırlıyoruz.  Tenceremize şeker ve suyu ekleyerek 5 dk kaynatıyoruz.  Kaynayan şerbete limon suyunu ekleyip ocaktan alıyoruz ve iyice soğumasını sağlıyoruz.
İyice yumuşamış margarinimize yoğurdumuzu,yumurtayı ve şekeri ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Daha sonra karışıma unumuzu (elenmiş), vanilya ve kabartma tozumuzu ekliyoruz.
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz ve hamurumuzu 10-15 dk dinlendiriyoruz.
Hamurumuz dinlenirken elmalarımızı soyup rendeliyoruz.  Şekerimizi elmalara ekleyip tavada elmalar suyunu salıp çekinceye dek pişiriyoruz.  Elmalarımız piştikten sonra ocaktan alıp tarçın ve fındık/ceviz içini ekliyoruz.  Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıyoruz ve yuvarlıyoruz.  Tüm hamuru bitirene dek devam ediyoruz (bu şekilde hazırlarsak elmalı topların büyüklükler aynı olur)  Daha sonra hamur toplarımızdan birini alarak elimizde iyice yuvarlayıp ortasında bir yuva açıyoruz.  Açmış olduğumuz boşluğa elmalı harcımızdan bir tatlı kaşığı kadar koyuyor ve hamurun üst kısmını kapatıyoruz.  İçi elma ile dolu bu şekilde toplar elde ediyoruz.
Yağlanmış fırın tepsisine dizdiğimiz kurabiyelerimizi 200 derecede üzerleri kızarıncaya dek pişiriyoruz. Kurabiyeleri fırından alır almaz şerbet tenceresine atıyoruz.  Arada bir çevirerek şerbeti çekmelerini sağlıyoruz (5-10 dk bırakıyoruz şerbette)  Şerbetten aldığımız kurabiyeleri hindistan cevizine bulayıp servis tabağına diziyoruz.


Bie gece dinlendikten sonra çok güzel oluyor kurabiyelerimiz..

21 yorum:

mutfagabuyrun said...
March 12, 2012 at 2:14 AM

görüntü herşeyi anlatıyor canım.harika olmuş kurabiyeler.ellerine sağlık.öpüyorum.

Erguvan Vakti said...
March 12, 2012 at 2:33 AM

Nefis olduğu belli canım,ellerine kollarına sağlık,iyi haftalar,sevgiler.

Unknown said...
March 12, 2012 at 2:46 AM

Offf yaa bu kurabiyeleri bir kez yaptım ve fotoğrafını çekemedim.
Bir dahada fırsat bulup yapamadım..
Bugünde cheesecake var ma hava nasıl karanlık fotoğrafını çekemiyorum deli olucam..:(((
Canım ellerine sağlık..
Aldım bonbonlarından üç,beş tane..
Çok öpüyorum.

YEMEK SEVDAM (ELİF) said...
March 12, 2012 at 5:01 AM

Kurabiyeler nefis görünüyor canım. Ellerine emeğine sağlık. Sevgiler...

Unknown said...
March 12, 2012 at 5:23 AM

Hülya'mmm canım ellerine sağlık elmalı olması yeter zaten:)))Çok le
ziz oldukları belli ellerine sağlık
öpüyorum,mutlu haftalar...

reyhan kokulu mutfağım said...
March 12, 2012 at 9:47 AM

bende bu tarifi gördüm ama hiç denemedim eminim güzeldir ellerine emeklerine sağlık...

sare said...
March 12, 2012 at 11:06 AM

Hülyacım, kurabiye anlatımlarınız çok tehlikeli oluyor.Kesinlikle etkileniyorum ve yapmak için bahane yaratıyorum. Sonra gelsin kilolar...
Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.
Sevgiler.

Narince said...
March 12, 2012 at 12:08 PM

Şükür yeni tarif eklenmiş:) Yapan eller dert görmesin.

pembe kekik said...
March 12, 2012 at 3:06 PM

Çok güzel görünüyor.Ellerine emeklerine sağlık.Sevgiler:)

zeymurancafe said...
March 13, 2012 at 1:39 AM

canım cok cook cok guzel gorunuyor ben bu bonbonları yemek ıstıyorum

Birkaselezzet blogspot.com said...
March 13, 2012 at 3:07 AM

ellerine sağlık hülyacım şık birtarif olmuş
:))

anneanneninemekleri said...
March 13, 2012 at 3:59 AM

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor,sevgilerimle.

durutarifler said...
March 13, 2012 at 4:01 AM

Tam bir bomba
Nefis olmuş
Ellerine sağlık
Sevgiler

anne eli gibi said...
March 13, 2012 at 8:14 AM

elerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar,sevgiler..

ihlamurcum said...
March 13, 2012 at 8:43 AM

İnanılmaz gözüküyor, ellerinize sağlık

kristalkelebek(aslı) said...
March 14, 2012 at 7:56 AM

Hülyacım üzerimdeki tembelliği bir atsam da yapsam bu güzel kurabiyelerden:). Gerçekten oldukça büyük bir emek ürünü ama görüntüden anladığım kadarıyla lezzeti buna değiyor:).
Ellerine sağlık.
Sevgiler:).
aslı

bırtutamkekik said...
March 14, 2012 at 9:23 AM

oyyyy oyyy oyy:)))
karr tanecikleri kadarr güzel olmuşş bunlarr:)
emeğine sağlık canımm..
muhabbetle..
:)

kalpkurabiye said...
March 14, 2012 at 12:02 PM

bal ablaamm şeker ablaaamm pamuk ablaammm:)
özledimm:) epeydir gelemedim sanaa:)
canım ablam:)
nasıl da güzel bu kurabiyeler bayıldımm:)
ellerin dert görmesin..
öperimm koklarımm:))

susamcorekotuFeriha said...
March 14, 2012 at 4:29 PM

çok nefis hemen birini kapıverecek gibi oldum sanki:))

ehlikeyfchef said...
March 16, 2012 at 1:57 PM

ilk kez rastladığım bir tarif çok nefis görünüyor ellerinize sağlık...

anneanneninemekleri said...
March 17, 2012 at 3:18 AM

Süper görünüyor ellerine sağlık,sevgiler