Böğürtlenli Kafesli Tart


Yine mi böğürtlen dediniz? :) İsteyerek olmadı ki.. Dolapta elma var sanıp elmalı tart yapmaktı niyetim. Ama kala kala bir tanecik kalmış o da yetmez diyerek mecburen böğürtlenli yaptım. İyi ki de yapmışım çok güzel oldu.

Bir dahaki sefere elmalı olacaklar kısmetse..

Malzemeler: 
150 gram yumuşak margarin
Yarım su bardağı toz şeker
İki yumurta sarısı
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya

İç malzemesi: Elmalı yapacaksanız 3-4 elmayı 1 çay bardağı şekerle pişirin, 1 çay bardağı ceviz ve 1 tatlı kaşığı tarçınla karıştırp kullanın.

Böğürtlenli yapacaksanız 1 bardak böğürtleni 1 çay bardağı şeker, 1 çorba kaşığı nişasta ve birkaç kaşık suyla pişirin.

Yapılışı: Öne fırınımı 150 dereceye ayarlarak ısıttım. Unu yoğurma kabına koydum, ortasını açtım. Margarini, şekeri, yumurta sarılarını, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyerek yoğurdum. Dinlenmeye bıraktım. Bu arada içini hazırladım. Hamuru bir büyük bir de küçük parçaya böldüm. Büyük parçayı merdaneyle açarak yağlayıp unladığım kalıba yaydım (30 santimlik kelepçeli kalıbımı kullandım). Soğumuş iç malzemesini yaydım. Kalan küçük hamuru merdaneyle incelttim ve bıçakla şeritler kestim. İç malzemesinin üzerine kafes şeklini alacak biçimde yerleştirdim. Isınmış fırında 20-25 dakika pişirdim.

13 yorum:

susamcorekotuFeriha said...
October 18, 2011 at 8:19 AM

aman aman harika bir görüntü:))))hayran olmamak elde değil

muhabbetsofrasi said...
October 18, 2011 at 9:03 AM

bende hala erikli tart yapıcam

malzemeleri aldım ama hala yapamadım

erikleri de yedik bu arada :)

yarın pazar var alırsam yapıcam inşaAllah :D


eline sağlık olsun

mutfagabuyrun said...
October 18, 2011 at 9:14 AM

tart harika görünüyor canım.akşam akşam olsada yesem dedim görünce .ellerine sağlık.mimi cevapladığın için ayrıca teşkk ederim canım.öpüyorum.

evcilik said...
October 18, 2011 at 10:38 AM

Çok leziz bir görüntü,hemen kaydettim canım,ellerine sağlık..
sevgiler..

hdidem95 said...
October 18, 2011 at 10:58 AM

negüzel olmuş canım benim ne severim böğürtleni afiyetler olsun güzelim öptüm sevgiler

LeylaK said...
October 18, 2011 at 12:13 PM

ovv nefis, böğürtlen olur da yenmez mi.....ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown said...
October 18, 2011 at 12:21 PM

Canım ellerine sağlık böğürtlen çok yakışmış bu leziz tarta öpüyorum.

Nehir Butik Pasta said...
October 18, 2011 at 1:19 PM

böğürtlen mi dedin hemde tartın içinde off nefis olur
ellerine sağlık Hülyacım

Unknown said...
October 18, 2011 at 2:07 PM

Canim ellerine saglik Afiyetler olsun nefis görünüyor .

nesrin said...
October 19, 2011 at 7:06 AM

Hem de nasil güzeldir. Ellerinize saglik.

Unknown said...
October 19, 2011 at 7:22 AM

Elmalı,böğürtlenli benim için farketmez sen yaptıysan kesin güzeldir zaten..:))
Ellerine sağlık canım benim..
Kocaman öpüyorum.

PAPATYA PRENSES said...
November 1, 2011 at 2:47 PM

yinemi değil ama hâlâ mı böğürtlenli tart? :) hadi artık bir ses...

pek nefis görünüyor bu tart. ellerine sağlık ablacık:)

buzlubadem said...
January 13, 2013 at 3:53 PM

böğürtlen, vişne...
tek geçerim :)