Bademli Nutellalı Kurabiye


Sevgili Melihacımdan yemiş olduğum fırça :) üzerine daha sık tarifler vermeye karar verdim. Aslında çok haklıydı, bloğunu çok seyrek güncellersen hem soğuyorsun hem de aynı tarif aynı resim ziyaret edenler sıkılıyor. Melihacım, bundan sonra çalışkan bir blogger olucam söz sana :) Hatta bu aralar tuzlu denemeleri yapmak istiyorum kısmet artık..


Neyse biz asıl konumuza dönelim..

Sıradaki tarifimiz önce Leyla'da sonra da Zeliha'cımda görüp yapmaya karar verdiğim kurabiyeler. Bademi ve çikolatayı çok sevdiğim için gözümden kaçmadı tabi bu güzeller. Bu resimdekiler üçüncü denememden. Diğer ikisi çay tabağından hallice olup bir güzel yayılmışlardı. Ama tadı çok güzel, kurabiye sevmeyen oğlum bile bayıldığına göre bence harika :)


Leyla Bizim Pastaneden almış tarifi, benim yaptıklarım ikisinin karışımı oldu sanki. Tabi ki herkes istediği şekilde yorumlayabilir aşağıda benim yorumumu okuyacaksınız :)

Malzemeler:
225 gram tereyağı
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
Birazcık incecik rendelenmiş portakal kabuğu
3/4 bardak şeker
3 bardağa yakın un
1 bardak robotta çekilmiş badem
Üzerine Nutella

Yapılışı: Önce fırınımı 175 dereceye ayarlayıp ısınmaya bıraktım. Yumuşak tereyağı ve şekeri çırpma teliyle çırptım. Yumurta sarısı, vanilya ve portakal kabuğunu ekleyip karıştırdım. Bademi ekleyip yoğurmaya başladım.  Kabartma tozu karıştırdığım unu azar azar ekleyerek hamurumu yoğurdum. Yuvarlak şekiller verip ortasını parmağımla çukurlaştırdım. 175 derecede ısıttığım fırında hafif pembeleşene kadar pişirdim. Soğuttuktan sonra ortalarına birer çay kaşığı nutella koyarak süsledim.

Bu da Bir Misket Limonunun Önlüğü de Limonlu Olmalı adlı çalışmamızdan bir örnek :)) Canım arkadaşımın hediyesi. Önlük kullanmayı sevmezdim eskiden. Demek ki doğru önlüğe rastlamamışm. Şimdi severek kullanıyorum..
Eğer okuyorsan buradan da teşekkürler can arkadaşım.

31 yorum:

Unknown said...
October 12, 2011 at 4:15 AM

Canımmm Meliham çok iyi yapmış:)))
Bencede fazla özletme kendini kurabiyeler harika bende not aldım henüz deneyemdim ellerine sağlık.Ön
lüğede bayıldım iyi günlerde kullan
öpüyorum.

Anonymous said...
October 12, 2011 at 4:19 AM

Oyy oyy...
Amanın ne güzel tatlar, ne şirin fotoğraflar bunlar...Herşey birbirinden etkileyici. Maşallah, üretkenlik had safhada. Allah bozmasın, arttırsın diyelim...

kalpkurabiye said...
October 12, 2011 at 4:51 AM

aferin Meliha' ya hem blog güncellemezsin hem küsersin ablacım..
hadi gayret çalışmaya devamm:))
şaka bir yana çookk seviniyorum ablacım..
devam et:))

Unknown said...
October 12, 2011 at 5:08 AM

Ayy ne şirin önlük o öyle :)
güle güle kullan canım :)
Kurabiyelerin,kurabiyelerimiz :)
Biz onları pek çok severiz :)
Çok nefis olmuşlar,ellerine emeğine sağlık..
Meliha sağolsun varolsun :)
Tuzlu tarifler gecikmesin lütfen:)
Sevgilerimle canım..

Erguvan Vakti said...
October 12, 2011 at 5:55 AM

Bu kurabiyeleri ben de deneyeceğim galiba,çok methedildi merak ediyorum.Önlük çok yakışmış,sevgiler.

mutfagabuyrun said...
October 12, 2011 at 6:23 AM

bencede meliha doğru söylemiş canım.özletme kendini.kuarabiyeye gelince söylenecek tek keline harikaaaaa.ellerine sağlık canım.çok öpüyorum.

Limon çiçekleri said...
October 12, 2011 at 7:24 AM

canım beniiim çok güzel olmuşlar ama benim geçenki ilk denememde hepsi yayıştı ve tepside tek parça halinde bir kurabiye oluştu:))nerde yanlış yaptım bilmiyorum.Ellerine sağlık..

Unknown said...
October 12, 2011 at 8:33 AM

Canııııım benim şimdi oldu işte..
"Evinde birşey pişmiyormu,fast food mu besleniyorlar"diye düşünmeye başlamıştım..:))

Şaka yapıyorum canım kızma sakın..
Özletiyorsun kendini,sayfana sık sık girelim istiyorum.

Benimde denemek istediğim kurabiyelerden biri..
Ellerine sağlık.

Önlüğünede inan bayıldım.
İyi günlerde kullan.
Güzele ne yakışmaz,dimi ama ?
Çok öpüyorum.

canimçektipişirdim said...
October 12, 2011 at 9:32 AM

cnm bu kurabiyeyi bende zelihada gördüm ve kurabiye sever olarak badem aldığım en kısa zamanda deneyeceğim..seninki de harika görünüyor..ellerine sağlık..

sare said...
October 12, 2011 at 10:37 AM

Kurabiyeler çok güzel, nutella da lezzetini bir kat artırmıştır.
Limonlu önlükte bir harika olmuş, ellerize sağlık.
Sevgiler.

LeylaK said...
October 12, 2011 at 10:38 AM

1- Fotoğrflar çok hoş...
2- Tarifi kendince yorumlaman harika.
3- Önlüğe bayıldım :)
Ellerine sağlık limoncukkkk.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown said...
October 12, 2011 at 10:52 AM

önlük çok hoş güle güle kullan:)kurabiyeler daha da hoş bittim burda :)afiyetle sevgiler

Nehir Butik Pasta said...
October 12, 2011 at 12:03 PM

valla Meliha haklı bencede sık güncellemek gerekiyor blogu yoksa insan soğuyor tabi ziyaretçiler de
bu kurabiyeyi bende denemek istiyorum tadı nefismiş
ellerine sağlık Hülyacım

Özgen said...
October 12, 2011 at 1:31 PM

Ellerine sağlık harikalar bademli de nefis olur mis gibi sevgiler...

yemekbiraşk said...
October 12, 2011 at 1:50 PM

ellerine sağlık hülyacım harika gözüküyor..
sevgilerimle

reyhan kokulu mutfağım said...
October 12, 2011 at 10:55 PM

görüntü çok şık eminim tadıda çok güzeldir.ellerinize sağlık..


bende yeni bir blog kurdum sizide oraya beklerim sevgiler... http://reyhankokulu.blogspot.com/

Hayatın Tatları said...
October 13, 2011 at 1:40 AM

bende tarifi almıştım daha yapmak kısmet olmadı ama fotolardan ne kadar enfes oldukları anlaşılıyor. ellerine sağlık

sarımutfak-hande said...
October 13, 2011 at 1:43 AM

ımmm nefis olmuş ellerine sağlık tam benlik olmuş:)))

Disalce said...
October 13, 2011 at 2:00 AM

bende öyle düşünerek daha sık güncelliyorum bloğumu artık..ellerine sağlık kurabiye nefis görünüyor....önlüğünde harika.arkadaşının ellerine sağlık.

Ahu Türkyaşar said...
October 13, 2011 at 2:57 AM

Allahım Allahım... Nutella deyince akan sular durur :) Hemen yapılıp yenecek. Teşekkürler.,

Unknown said...
October 14, 2011 at 4:46 AM

Deryacım bence de :) Denersin sen benden çok daha çalışkan olduğun kesin :)) Teşekkürler canım..

Anonimcim, teşekkürler. Beğendiğine sevindim :)) Amin..

Unknown said...
October 14, 2011 at 4:47 AM

Ama Denizcim abla kaprisi yaptım ki ben sana :)) Canımsın..

Zelihacım, bende çok seviyorum. Kurabiyemiz gerçekten güzel :)) Çalışıyorum merak etme :))

Unknown said...
October 14, 2011 at 4:48 AM

Erguvancım teşekkürler. Denemelisin canım. Sevgiler..

Sevdacım, teşekkürler canım..

Unknown said...
October 14, 2011 at 4:50 AM

Limoncum, blog adaşım :)) Benimkiler de yayıldı ilk iki seferde. Ununu biraz fazla koyarsan oluyor canım.

Melihacım birtanem :) Arada kendimi toparlamak için fırçalanmaya ihtiyacım var galiba :)) Kızar mıyım hiç sana? Teşekkürler güzel sözlerin için, öpüyorum..

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:11 AM

Canımçektipişirdimcim, denersin sende, teşekkürler canım..

Sare, nutella neye yakışmaz ki? Çok teşekkür ederim..

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:12 AM

Leyla'cım, teşekkürler :)) Benden de Kahve Dükkanı'na sevgiler..

Baharcım, sağolasın canım..

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:13 AM

İzgüncüm, doğru söylüyosun. Ben de öyle düşünüyorum.. tavsiye ederim canım..

Özgen mis gibi mis..

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:14 AM

Yemekbiraşk'cım, teşekkürler canım..

Şehrinaz'cım hoşgeldin :)) Birazdan bakıcam bloğuna.. Sevgiler..

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:15 AM

Şule'cim, teşekkürler..

Hande'cim sağol canım.

Unknown said...
October 14, 2011 at 5:15 AM

Disalcim, haklısın canım. Teşekkürler..

Ahu bence de:)) Yanında kahve içmeyi unutma ama :))

kemalpasatatlisi.com said...
October 14, 2011 at 1:14 PM

merhaba canım,
pofuduk poğaçalar çok nefis grünüyor, ellerine sağlık. Bir de bademli nutellalı kurabiyelere bittim, bende badem unu var, onunla yapabilirim değil mi?
Tarifler birbirinden güzel, tebrikler, sevgiler...