Pastalila'dan Browni Tart


Sevgili Ferah bu güzelliğe tart demiş ama bana göre sufle. Gerçekten, pişer pişmez ılıtıp yedik oğlumla tadına doyamadık. En kötü tarafı bu işte :) Yerken doyamıyorsunuz yedikçe yemek istiyorsunuz. Gelelim Ferah'ın Browni tart dediği ama benim tart değil bu olamaz :) bildiğin sufle dediğim tarife. O da zaten çok iddialı anlatmış ama bence bu tada az bile.. Tavsiyem bir dilimi ılıkken götürün :)) İçindeki çikolata ertesi gün hafif donacak ve frambuazla birlikte muhteşem bir tat oluşturacaktır. Yine yapacağım hep yapacağım dediğim bir lezzet..

Tarifi Ferah'tan kopyaladım ama yaptığım değişiklikleri parantez içinde yazacağım.

Malzemeler:
110 gram kvrulmuş ve ufak parçalanmış fındık ve ya ceviz (oğlum sevmediği için koymadım sade yaptım)
200 gram (yaklaşık 14 yemek kaşığı) tereyağı
85 gram bitter kuvertür ve ya marketlerde satılan %70 kakao içeren çikolata
45 gr kakao
250 gram beyaz şeker
3 büyük yumurta
2 tatlı kaşığı sıvı vanilya ve ya bir paket vanilya
85 gram krem peynir (Pınar Beyaz kullandım)
65 gr un
1/4 tatlı kaşığı tuz

50 gr kadar ganaş ve arzu ederseniz frambuaz sos (yapılışları aşağıda)

Yapılışı:Fırını 165 dereceye ayarlayın. Varsa 23- 25 cmlik kelepçeli tart kalıbı en iyi sonuç verecek kalıptır ama yoksa benim gibi yuvarlak borcam tepsi kullanabilirsiniz. (24 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım)İçinden dilimler halinde çıkarabilirsiniz. Tereyağını ve çikolatayı ufak parçalara bölün ve ikisini barber benmari usulu eritin. Çikolata karışımını daha büyük bir kaba alarak içine şekeri ve kakaoyu ekleyin mikserle yavaş hızda iyice karıştırın. Yumurtaları teker teker ekleyip çırpın. Vanilyayı da ekledikten sonra ufak parçalar halinde krem peyniri ekleyin ve çok minik parçalar kalana kadar çırpın. En son tuz ve unu karıştırın ve çikolatalı karışıma ekleyin. Bu aşamada mikserle değil elle çırpıcı yardımıyla unu yedirin. Fındıkları da ekledikten sonra kalıba boşaltıp üstünü kaşık yardımıyla düzeltin ve fırına verin. Yaklaşık 30-35 dk pişirin. Kürdan testi yapın. Yanlardan 2 cm içerden kürdanı batırdığınızda temiz çıkıyorsa olmuş demektir. İç kısmı hala pişmemiş görünebilir size. Islak kıvamda seviyorsanız o şekilde çıkarın fırından ama yok daha içini çeksin derseniz 5 dk daha pişirin. Fırından çıkardıktan sonra 5 dk bekletin sonra bir aparat yardımı (oklava kullandım) ile bu bir tahta kaşığın arkası olabilir 1-1,5 cm aralıklarla delikler açın. Derin olabilir. Çay kaşığı ile delikleri ganaş ile doldurun. Tartın sıcaklığından ganaş çekecektir sonra boşalan kısma bu sefer frambuaz sos doldurun. Ya da tekrar ganaş doldurun soğumaya bırakın. Tart en az bir gece buzdolabında bekletilirse tadı daha oturmuş olacaktır.

GANAŞ: 80 gr kremayı kaynama derecesine gelene kadar içine 65 gr çikolata parçalar halinde ekleyin iyice karıştırın ve dolapta soğumaya bırakın.

FRAMBUAZ SOS: Bir kase kadar frambuazı (donmuş ise çözülmesini bekleyin ve fazla suyunu süzün) süzgeçten geçirin veya rondodan geçirin içine pudra şekeri ekleyin.
(Frambuaz sosu ben pişirerek yaptım. 1 avuç kadar frambuazı 2 çorba kaşığı şekerle pişirdim)


Resimleri tıklayın yakından bakın bu güzelliğe :))

Blogspot açıldı galiba tamamen, hadi geçmiş olsun herkese. Kocaman sevgiler, öpüyorum sizi kızlar..

30 yorum:

Anonymous said...
April 5, 2011 at 5:32 AM

Ne denir ki? Ağzımızın suyunun aktığıyla kaldık...Yiyenlere afiyet şeker olsun.

mutfagabuyrun said...
April 5, 2011 at 5:37 AM

olsada yesem şimdi canım.harik agörünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

yemekbiraşk said...
April 5, 2011 at 6:00 AM

gerçektende nefis tüm övgüleri hakedior:)
eline sağlık canım
sevgiler..

PAPATYA PRENSES said...
April 5, 2011 at 6:36 AM

bu bu buu nasıl bir şey böyle ya:) insan hastası olur bunun:)

ellerine sağlık canım..

dokuzuncubulut said...
April 5, 2011 at 7:20 AM

Bayıldım...
Bol çikolatalı ve frambuazlı nefis olmuş nefis.
Ellerine sağlık olsun.

Unknown said...
April 5, 2011 at 11:17 AM

Canımmmm elelrine sağlık gerçekten en
fes görünüyor öpüyorum.

Unknown said...
April 5, 2011 at 11:26 AM

İnsan görünce bile fena oluyor.
Yediğimde ne olurum kimbilir ?

Tam benlik bir lezzet bu..
Ellerine sağlık canıııım
Öpüyorum.

Yakışıklıyada afiyetler olsun.

Özgen said...
April 5, 2011 at 2:39 PM

Ne kadar güzel olmuş tam bir çikolata şöleni sevgiler...eline sağlık

Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...
April 6, 2011 at 12:32 AM

Harika görünüyor, nasıl da canım çekti. Ellerine, emeklerine sağlık, sıcacık sevgiler...

Serap said...
April 6, 2011 at 12:44 AM

Ellerinize sağlık, nefiss görünüyor.

evcilik said...
April 6, 2011 at 3:28 AM

Hemen kopyaladım bende,hakikaten süper görünüyor..
ellerine sağlık,paylaşım içinde teşekkürler..
sevgiler.

nesrin said...
April 6, 2011 at 8:35 AM

Ellerinize saglik. Browniher haliyle güzel. Sevgiler...

Baharcicegi said...
April 6, 2011 at 2:26 PM

Cikilotali frambuazli enfesss bir tart olmus,bir degil iki dilim birden yenir eline saglik canim

Unknown said...
April 7, 2011 at 1:02 PM

Oy oy... NE güzel bir lezzettir o öyle... Bu arada güzel yorumun icin cok tesekkür ediyorum canim benim... Sevgilerimle,

Unknown said...
April 7, 2011 at 1:16 PM

resimlere kaç kez tıkladım bilmiyorum tık tık tık olmaz ki insanın canı çekiyor doğrusu

sarımutfak-hande said...
April 8, 2011 at 1:02 AM

ımmmm nefis ellerine sağlık canım kaç gündür aklımda browni yapmak vardı görünce karar verdim yapacağım :))))
hayırlı cumalar

Narince said...
April 8, 2011 at 4:11 AM

Dayanılır gibi değil:)

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:01 AM

Anonimcim, kusura bakmayın :)) Teşekkürler.

Sevda'cım olsa da yesek bence de, sağolasın canım. Ben de öpüyorum

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:02 AM

Bence de Yemekbiraşktır'cım. Az bile bu kadar övgü. Teşekkürler canım.

Papatyam bu buuuu gördüğün gibi birşey :) Hatta gördüğünden daha güzel. Sağol tatlım..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:03 AM

Dokuzuncubulut'cum, çok yakıştılar. Teşekkürler canım..

Derya'cım teşekkürler canım..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:05 AM

Meliha'cım, yiyince bir mutlu oluyorsun ki.. Denemelisin canım.
Oğlum adına da teşekkür ederim ablası..

Özgen'cim, şölen dediğin gibi, nefisti..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:06 AM

Aysel'cim, teşekkür ederim canımm..

Serap'cım teşekkürler..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:07 AM

İjlal'cim, umarım en kısa zamanda senin yaptığını da görürüz bloğunda, teşekkürler canım..

Nesrin'cim, güzelden öte canım..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:10 AM

Baharçiçeğim haklısın bir dilim asla yetmiyor canım :))

Filiz'cim, muhteşem diyebilirim. Yorumuma gelince azdı bence o güzelim pastaya..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:13 AM

Kendimce'cim dilediğin kadar tıklayabilirsin canım :)

Hande'cim, bir de bu tarifle dene derim. Bayılacaksın..

Unknown said...
April 8, 2011 at 6:13 AM

Narinim çok çok haklısın :))

Lezzet sarayı said...
April 8, 2011 at 8:21 AM

ellerine sağlık gerçekten harika görünüyor.

Anonymous said...
April 8, 2011 at 9:08 AM

Cok güzel bir görüntü ellerinize saglik.
Yiyenelere afiyet olsun

Unknown said...
April 11, 2011 at 1:00 AM

Teşekkür ederim Sevgili Lezzetsarayı..

Elif'cim beğendiğine sevindim canım, teşekkürler.

Ferah Gülşen said...
March 20, 2013 at 2:32 PM

Hülyacım eline sağlık, tesadüfen gördüm bu tarifi denediğini :). beğenmene sevindim.