Haşhaşlı Burma Çörek


Dün ablamdaydık akrabalarla beraber. Harika bir haşhaşlı çörek yapmış, hemen sizin için fotoğrafını çektim ve tarifini yazdım. Çay, peynir, reçel ve diğer kahvaltılıklarla harika oluyor.
Bir sonraki paylaşımım yine ablamdan nefis bir kek tarifi olacak..

Malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
2 su bardağı ılık su
1 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1 kase ezilmiş haşhaş (tahin kıvamına gelene kadar sıvı yağ ekliyoruz)
İsterseniz ceviz içi

Yapılışı: Sütü, suyu, mayayı ve tuzu karıştırıyoruz. Aldığı kadar unla yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurup mayalanmaya bırakıyoruz. Haşhaş ezmesini sıvı yağla karıştırıp boza kıvamında bir karışım elde ediyoruz. Hamurumuz kabarınca 3 eşit parçaya bölüyoruz. Bir bezeyi alıp masa ya da tezgahın üzerinde elimizle inceltiyoruz. Üzerine haşhaşlı yağ karışımını bolca sürüyoruz. (Üzeri için bir miktar haşhaş bırakabilirsiniz) Bu aşamada isterseniz iri kırılmış ceviz serpiştirebilirsiniz. Üç hamuru bu şekilde hazırlayıp üstüste koyuyoruz. Elimizle kare şekli veriyoruz. Hamurumuzu ortasından ikiye kesip yine üstüste koyuyoruz. Yani elimizde altı katlı dikdörtgen bir hamurumuz oluyor. Kısa kenarından başlayarak ikişer parmak kalınlığında şeritler kesiyoruz ve kıvırarak burma şekli veriyoruz. Hafifçe yağlanmış tepsiye burgularımızı yanyana koyuyoruz. Kasede kalan haşhaşı üzerine sürüp 200 derece fırında pişiriyoruz.

23 yorum:

Unknown said...
April 11, 2011 at 2:32 AM

ABLACININ ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Unknown said...
April 11, 2011 at 2:35 AM

Hülya'cım ablacığının ellerine sağ
lık harika olmuş mutlu haftalar öpüyorum.

Aycan said...
April 11, 2011 at 3:15 AM

Bizim buralarda da çok yapılır.Ellerine sağlık çok nefis görünüyor.


sevgilerİ;

zeymurancafe said...
April 11, 2011 at 3:19 AM

bizim oralarda haşhaş bolca kullanılır ekmeklerde,çöreklerde,bende çok severim,ellerine sağlık

mutfagabuyrun said...
April 11, 2011 at 4:37 AM

bizim buralarda da çok yapılır haşhaşlı çörek.harika olur.ablanın ellerine sağlık canım.süper olmuş.öpüyorum.

Unknown said...
April 11, 2011 at 6:01 AM

Canım ablanın ellerine sağlık.
Sanada afiyetler olsun.
Haşhaşlı hamurişlerini çok seviyorum.Sıcacıkta çayla,yenmez mii bu güzel çörekler.
İyi haftalar.
Öpüyorum.

kristalkelebek(aslı) said...
April 11, 2011 at 7:22 AM

Anne tarafından Eskişehirli olduğumuz için en sevdiğim çöreklerden biridir Haşhaşlı çörek. Bizim oralarda çok yapılır..
Ablanın ellerine sağlık, nefis görünüyor:).
Sevgilerimle...
aslı

mandalincikmazi said...
April 11, 2011 at 8:10 AM

Ablanın ellerine sağlık sizlerede afiyetler olsun....
Nefis görünüyor...
Sevgiler....

PAPATYA PRENSES said...
April 11, 2011 at 12:16 PM

Ben bu çörekleri çilek reçeline bana bana bi yerim bi yerim:))

Ablanın ellerine sağlık canım.

Unknown said...
April 13, 2011 at 1:29 AM

Candan'cım teşekkürler. Sevgiler canım..

Deryacım, sağol canım, bende öpüyorum..

Unknown said...
April 13, 2011 at 1:41 AM

Aycan bloğuna baktım da ortak yemeklerimiz var sanırım. Sevgiler canım, teşekkürler..

Zeymurancım, nefis bir lezzeti var değil mi? Çok seviyorum haşhaşı. Teşekkürler canım..

Unknown said...
April 13, 2011 at 1:42 AM

Sevda'cım, teşekkürler canım. Sevgiler..

Melihacım, yedik valla. Olsa şimdi de yerdim. Sağolasın tatlım..

Unknown said...
April 13, 2011 at 1:44 AM

Aslı'cım haklısın canım buralarda çok biliniyor. Çok ta seviyoruz :)
Teşekkürler tatlım..

Yıldız'cım çok teşekkürler..

Unknown said...
April 13, 2011 at 1:45 AM

Offf Papatyam, reçelle, peynirle ne ile istiyorsan onunla ye. Herşey yakışıyor. Sağol canım..

Narince said...
April 13, 2011 at 3:07 AM

Yapanların ellerine sağlık.

Unknown said...
April 13, 2011 at 3:35 AM

Sağolasın Narincim..

Sevil Şahin said...
April 13, 2011 at 4:10 AM

tatlım ellerine sağlık haşhaşlı çöreklere bayılırım
sevgiler

yemekbiraşk said...
April 13, 2011 at 4:57 AM

nefis olmuşlar tek kelimeyle:)
sevgilerimle...

Unknown said...
April 13, 2011 at 6:42 AM

Sevgili Hülya ablacığının ellerine sağlık burmalar nefis olmuş görüntüsünden belli tel tel olmuş haşhaş bulsam mutlaka denerdim haşhaşlı lezzetlere bayılırım
afiyetle canım
sevgiler

Unknown said...
April 14, 2011 at 12:02 AM

Sevilcim teşekkürler..

Yemekbiraşkcım, gerçekten nefislerdi..

Unknown said...
April 14, 2011 at 12:03 AM

Aynur'cum, umarım bulursun. Ya da Türkiye'ye geldiğinde yaparsın sende. Teşekkür ederim canım..

Serap said...
April 14, 2011 at 1:21 AM

Ellerinize sağlık. Çok nefis görünüyor.

Özgen said...
April 14, 2011 at 8:39 AM

Çok güzel bir tarif arkadaşım ellerine sağlık sevgiler...