Çikolatalı Kapkek


Ben kapkekin yumuşak, nemli olanını severim. Ben de severim ben de diyorsanız tarif aşağıda :)) Aşağıdaki malzemelerle 14 tane kapkek çıkıyor.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
50 gram yumuşak tereyağı
1 su bardağı süt
3 kaşık portakal marmelatı
Yarım su bardağı nişasta
1,5 su bardağı un
1 paket kakao
1 vanilya
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 portakal kabuğu rendesi

Üzerine:
 150 gram kuvertur çikolata
150 ml krema

Yapılışı: Fırını 180 derecede ısıttım. Yumurtaları şekerle birlikte şeker eriyene kadar çırptım. Sırasıyla yukarrıdaki malzemeleri ekledim. Küçük kapkek kapsüllerinin 3/4'üne kadar doldurdum. Bir dahaki sefere yarısına kadar dolduracağım, çok kabarıyor hamur. Isınmış fırında 25-30 dakika kadar batırdığım kürdan kuru çıkana kadar pişirdim. Üzerini süslemek için kremayı ısıttım ve küçük doğradığım çikolataları içinde erittim. Soğuyan keklerimi birer kaşık ganajla kapladım.



Aslında üzerine bademli krokan yapmaya çalıştım ama başarısız oldu malesef, o yüzden krokan tarifini paylaşmıyorum..

6 yorum:

Muhterem'le Afiyetle said...
March 17, 2014 at 10:41 AM

Ellerine sağlık Hülya,
Çikolatalı kapkek nefis görünüyor.

yasaminta kendisi said...
March 18, 2014 at 12:55 AM

Harika, çocuklar bayilir buna:)

Aybike Ceylan said...
March 19, 2014 at 9:16 AM

Ellerine saglik Hulya'cigim, nefis mi nefis olmus.

Selam ve sevgilerimi birakiyorum.

Unknown said...
March 19, 2014 at 11:16 AM

Hülyam ellerine sağlık nefis bir görüntü alıp kaçsam olur mu öpüyorum...

mutfagabuyrun said...
March 20, 2014 at 2:58 AM

hımmm.nasılda lezzetli olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Fulya Süzen said...
February 23, 2016 at 2:39 AM

Ellerinize sağlık, mini mini kekeler süper olmuşlar.
Ben de beklerim sizi sayfama:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...