Domates Soslu Kaşarlı Köfte


 Yemek tarifi paylaşıyorum koşun :))

Bilirsiniz ben öyle yemek, çorba falan paylaşmam pek. Yemek yapmıyor muyum? Yapıyorum tabi ama tatlıları, hamurişlerini paylaşmayı daha çok seviyorum. Ama bu köfteler o kadar lezzetli oluyor ki, dün tekrar yapınca, fotoğrafını da çekince sizlere de göstereyim dedim. Tarif buradaki harika kadından.. Mutlaka deneyin derim.

Malzemeler: 
Yarım kilo kıyma
1 büyük soğan rendelenmiş ve suyu sıkılmış
1 yumurta
1 avuç bayat ekmek kırıntısı
1 diş sarımsak
Kimyon, kekik, karabiber, tatlı kırmızbiber, tuz, pulbiber

Sos için: 
3 tane büyük domates
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı şeker
Karabiber, tuz, pulbiber
Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı: Köfte malzemelerini yoğurdum ve şekil verip buzdolabında birkaç saat dinlendirdim. Dinlenen köfteleri 200 derecede ısıttığım fırında hafif kızarana kadar pişirdim. Sos için dondurucuya bütün olarak attığım domatesleri robottan geçirdim, tereyağını erittim domatesleri ekledim. Baharatları da ilave ederek hafif sulu kıvama gelene kadar pişirdim. Bu sosu köftelerin üzerine döktüm ve 10-15 dakika fırında tuttum. En son köftelerin üzerine rende kaşarları bolca serpiştirdim ve peynir eriyene kadar sıcak fırında beklettim. Sonuç, kaşarlı domates sosunun tadı harika, taze ekmekle bana bana götürüyorsunuz :))




11 yorum:

SULTANLARIN DÜNYASI said...
March 25, 2014 at 3:00 AM

ellerinize sağlık...köftenin her çeşidine bayılırım....

Nurşen Aksoy said...
March 25, 2014 at 3:09 AM

Karnım acıktı,muhtesem bir gorüntü..ellerinize saglık.

keyiflisofram said...
March 25, 2014 at 3:42 AM

Nefis bir görüntü ellerinize sağlık, bize de afiyetler olsun demek düşüyor:)))

Unknown said...
March 25, 2014 at 4:13 AM

Ama bak şimdi,tam da canımın sıkkın olduğu zaman nasıl iyi geldin bana bir bilsen:))
Canım afiyetler olsun,ben çok severim bu köfteyi ve seninde beğenmene sevindim:)
Ellerine sağlık:)
Ayrıca malasef benim sayfa limkimle takip listene eklediğinde güncellemelerim çok geç görünüyor yada hiç görünmüyorama beni bu lnkle listene eklersen çok sevinirim:)

http://www.hayatcafetarifleri.com/feed


Nursevin SÖNMEZ said...
March 25, 2014 at 5:05 AM

Ellerinize sağlık. Çok zengin bir menü.. Allah bereketler versin..

Saglıklı Mutfak Hilal said...
March 25, 2014 at 6:43 AM

Buradan da yazayım. çok bğendim kolay ama bir o kadar lezzetli. iyi hatırlatma oldu. bende yapayım. sevgiler

Ayşe'nin Mutfağı said...
March 25, 2014 at 9:15 AM

Hulya'cim ellerine saglik öyle bir anlatmissinki kapina dayanasim geldi mmmmmmm

mutfagabuyrun said...
March 25, 2014 at 1:09 PM

her türlü köfteyi severim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
March 26, 2014 at 1:46 AM

Canım ellerine sağlık nefis bir görüntü öpüyorum.

bücürükveben said...
March 26, 2014 at 9:45 AM

Hülya'cığım yeğenim gelecek kendisi et yemeklerini çok seviyor ne yapayım kuzuma diye düşünürken bu tarife rastladım sanırım iyi olur:)eline sağlık
sevgiler

Fulya Süzen said...
February 23, 2016 at 2:38 AM

Merhabalar,
Hmmmm...Ellerinize sağlık... Nar gibi olmuş:)
Ben de beklerim sizi sayfama:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...