Elmalı Şerit Kurabiye


Gecenin saat 10'unda aklıma düşen, kalkıp yaptığım yapmakla kalmayıp ılık ılık birkaç tane götürdüğüm kurabiyelerim.. Siz benim gibi yapmayın normal insanlar gibi normal saatlerde yapın olur mu?  Sonra şekerin verdiği enerjiyle uykusuz kalabiliyorsunuz tecrübeyle sabittir :))

Tarifi birebir aynısı olmasa da yapılışını buradan esinlendim. Teşekkürler Disal.. Kurabiyelerimiz bu sefer süslü oldular, kıtır kıtır oldular ki elmalı kurabiyenin yumuşağını hiç sevmem.. Siz de denemek isterseniz malzemeler ve yapılışı aşağıda..



Malzemeler:
1 paket yumuşak margarin
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un

İçi: 2 büyük elma
1 çay bardağı şeker
1 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı kadar iri kıyılmış ceviz

Yapılışı: Öncelikle elmaları rendeledim,  şekerle beraber pişirdim. Ocaktan alınca tarçın ve cevizi ekledim ve karıştırp ılınmaya bıraktım. Fırınımı 180 dereceye ısınmaya ayarladım. Önce yumuşak ve sıvı malzemeleri karıştırdım sonra azar azar ekleyerek unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve karbonatı ekleyerek yumuşak ama elime yapışmayan bir hamur hazırladım. Hamuru 4 parçaya böldüm. Her parçayı merdaneyle yuvarlak açtım 8 üçgen parçaya kestim. Bıçakla üçgenlerin sivri ucuna doğru birbirine paralel 3 tane kesik açtım Ucunu kesmiyoruz. Parçaların geniş kenarına 1 çorba kaşığı elmalı harç koydum ve sigara böreği şeklinde sardım. Bu şekilde bütün hamurları bitirdim ve ısınmış fırınımda iyice pembeleşinceye kadar pişirdim. Kurabiyeler soğuduğunda üzerine pudra şekeri eledim.


Bu da hem yerim hem fotoğrafını çekerim isimli çalışmam :))



6 yorum:

Unknown said...
March 21, 2014 at 7:34 AM

Elmalı kurabiyeye hayır diyebilen birini tanımadım henüz :)
Ellerine sağlık.

sarımutfak-hande said...
March 21, 2014 at 8:00 AM

vazgeçemediğimiz lezzet
ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

Unknown said...
March 21, 2014 at 12:38 PM

Al bendende o kadar..Dün gecede ben saat 11 gibi yaptık kurabiye ve götürdüm birkaç tane ama benimkielr elmalı değildi,çikolatalıydı:)
Canım ellerine sağlık:)
Nefiss görünüyorrrrr:)

Nursevin SÖNMEZ said...
March 23, 2014 at 3:01 PM

Hülya hanım. Bu kurabiyeler çok güzel oluyor. Ayrıca aynı şeilde poğaçada çok gÜzel oluyor. Sizde süper yapmışsınız. Üç kısımda oluşunu gördüğümden beri ne zaman denesem diyorum.. afiytler olsun..

mutfagabuyrun said...
March 24, 2014 at 12:52 AM

sabah sabah nasılda canım istedi.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Narince said...
March 25, 2014 at 1:14 AM

Şimdi sabah sabah iki tane alıvereydim, nolurduu nolurduu :)