Kaytaz Böreği



Çok lezzetli, çok pratik bir börek tarifiyle geldim bugün. Meşhur Kaytaz Böreği. Pratik çünkü hazır ekmek hamuru kullandım. Kendim de mayalayıp yaptım geçmişte ama hazır hamurla kesinlikle daha lezzetli oluyor. Bu ölçülerle 12 tane börek oluyor.Tavsiyem yanında çayla sıcak sıcak götürün pardon yiyin :))

Malzemeler:
2 tane ekmek hamuru
250-300 gram kıyma
2 tane soğan
1 kaşık biber salçası
2-3 kaşık nar ekşisi
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber

Yağlamak için:
100 gram eritilmiş tereyağ
1 su bardağından biraz eksik sıvıyağ

Yapılışı: Önce iç malzemesini hazırladım. Hamurum hazırdı nasıl olsa :)) Soğanları incecik kıydım, baharatları, salçayı, nar ekşisini kıymaya karıştırdım biraz yoğurdum. Eritilmiş tereyağını sıvıyağa ekledim. Ellerimi yağlayarak hamurdan yumurta kadar parçalar kopardım. Yuvarladığım hamuru da yağa batırdım ve elimle incecik açtım. Kitap gibi katladım. Kare şekline gelen hamuru tepsiye dizdim. Bütün hamurları bu şekilde hazırladıktan sonra kıymadan bol miktarda aldım ve böreklerin üzerine bastırarak yaydım. Çok koyuyoruz çünkü görüldüğü üzere pişince kıyma küçülüyor biraz. Böreklerimi bu şekilde hazırladıktan sonra 200 derecede ısıttığım fırında güzelce kızarıncaya kadar 35-40 dakika pişirdim.



6 yorum:

Nurşen Aksoy said...
February 18, 2014 at 12:26 AM

Bayılırım,ellerinize sağlık..Antakyalı arkadaşlarım gelirken getirir çok severek yeriz,ama hiç evde yapmayı denemedim..

mutfagabuyrun said...
February 18, 2014 at 12:32 AM

sabah sabah olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

günlük yaşamım said...
February 18, 2014 at 5:59 AM

ayy şimdi çayla nasıl güzel de giderdi iştahım kabardı :) elinize sağlık

vişnap said...
February 18, 2014 at 7:24 AM

Canımmm bu bundan sonra yapılacak böreklerin ilk sırasına geçti yerleşti bile şu güzellik aklımı aldı baştan.Ne zamandır aklımdaydı sonrası unutmuşum gitmiş hatırlatman süper iyi oldu Peki Hülyam böreklerin üzerine yumurta sarısı sürmüyoruz değil mi?Canımmm eline sağlık afiyetler olsunn.

bücürükveben said...
February 18, 2014 at 7:50 AM

ben ilk kez duyuyorum Hülya'cığım, ekmek hamuruyle ben de yapmak istiyorum ama kıyma yerine maydanoz, peynir koysam olur mu? Ne dersin?
eline sağlık canım afiyet olsun:)

Unknown said...
February 19, 2014 at 4:11 AM

Olur tabi ki Müjde ablacım sen et yemiyorsun biliyorum. Peynirli de gayet güzel olur eminim. Sevgiler ablacım..