-Çikolatalı Bonbonlar- Bir Kek Dönüşüm Projesi :))


Bazen yaptığımız pandispanya istediğimiz gibi olmaz. Kabarmaz, yanar, içi pişmez, ya da yaptığımız kek bayatlar falan. Atmaya kıyamazsın, yenmez de.. İşte bu bonbonları o kekleri değerlendirmek için yapıyoruz. ve nefis tatlara dönüştürüyoruz. Benim elimde kazara fırının sadece üstünü ısıttığım için üzeri yanan ve içi pişsin diye iki kez fırınladığım kakaolu pandispanyam vardı. Yapacağım pastaya o haliyle kullanamazdım. Yanık yerlerini alıp attım, kalanını dondurucuya kaldırdım.



Eğer böyle kekiniz yoksa 1 ya da 2 paket hazır keklerden alıp kullanabilirsiniz. Kekleri robotta kum haline kelene kadar çektim. İçine 2-3 çorba kaşığı krema ekledim. Sütle de nemlendirebilirsiniz. Bu aşamada içine portakal kabuğu, fındık, fıstık, ceviz elinizde ne varsa ekleyin. Benim evde antepfıstıklı drajelerim ve karamel şekerim vardı onları ekledim. 100-150 gram kadar çikolatayı benmaride erittim. Minik gül kalıbıma birer tatlı kaşığı kadar döktüm. Üzerine hazırladığım karışımdan ceviz kadar yuvarlayıp çikolataların üzerine bastırdım. 10-15 dakika kadar dondurucuda beklettikten sonra dikkatlice kalıptan çıkardım.


12 yorum:

TATESAL said...
February 20, 2014 at 2:11 AM

harika bir alternatif ellerine sağlık canım bende deneyeceğim teşekkürler....

Birkaselezzet blogspot.com said...
February 20, 2014 at 5:22 AM

eline sağlık canım mutfakta çareler bitmez mmmm:)))

Serap said...
February 20, 2014 at 6:08 AM

Dönüşümün böylesi... Ellerinize sağlık.

Nurşen Aksoy said...
February 20, 2014 at 7:34 AM

Süpermiş,bayıldım..ellerinize sağlık..

mutfagabuyrun said...
February 20, 2014 at 8:07 AM

harika bir dönüşüm olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown said...
February 20, 2014 at 11:22 AM

Ben onları yirim yirim ellerine sağlık Hülyammm öpüyorum...

caferengigül said...
February 21, 2014 at 12:48 AM

Böyle insanları çok seviyorum.Olmadı diye kaldırıp atmayan, yaratıcılığını ve hayal gücünü kullanarak bu kadar güzel işlere imza atabilen.Elinize sağlık.

TATESAL said...
February 21, 2014 at 4:52 AM

Arkadaşım dün akşam tarifini bende denedim ve bugün yayınlayarak senden bahsettim teşekkürler....

Unknown said...
February 21, 2014 at 6:13 AM

Çok çok teşekkür ederim güzel yorumlarınıza, çok mutlu oluyorum okudukça..

birincisin said...
February 21, 2014 at 10:19 AM

Ayşe hanıma aynen katılıyorum..Mutfakta çareler bitmez hamarat arkadaşım,ellerine sağlık,sevgiler:)

bücürükveben said...
February 24, 2014 at 2:07 AM

çilekli pastaya yorum bıraktım ama asıl sevdiğim çikolatalı şeylerdir, tuhaf gelir mi bilmiyorum çikolatanın veya çikolatalı pastanın rengi ne kadar koyuysa o kadar seviyorum yani bitterciyim...seninkiler de koyu koyu valla canım çekti, ekrandan girip de almak mümkün olsaydı bir tane almıştım:)
eline koluna sağlık Hülya'cığım
sevgiler

Unknown said...
February 24, 2014 at 4:45 AM

Müjde ablacım ben bitter tadını çok severim ama azıcık sütlü çikolata da karıştırıyorum içine :)) Keşke mümkün olsa da ikram edebilsem..