Revani

Muhteşem bir revani tarifiyle geldim bugün. Çok nefis ve hafif, yedikçe yeme isteği uyandırabilir dikkat :))


Malzemeler:
3 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
1/2 su bardağu sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbeti:
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1/4 limon suyu


Yapılışı: Öncelikle şerbetimi kaynattım ki ılınsın. Keki yapmak için yumurtaları ve şekeri,  şeker eriyinceye kadar çırptım. Önce sıvı malzemeleri sonra da kuru malzemeleri karıştırarak hamuru oluşturdum. Yağlanmış tepsiye dökerek 175 derecede kekin içine batırdığım kürdan kuru çıkana kadar pişirdim. Yaklaşık 35-40 dakika. Fırından aldığım keki birkaç dakika soğuttuktan sonra kare şeklinde dilimledim ve oda sıcaklığındaki şerbeti yedire yedire döktüm. Fındıkla süsledim sonra..

Çok güzeldi, olsa da yesem şimdi :))

8 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı said...
January 30, 2014 at 6:17 AM

Revaniyi cok seviyorum. Senin revaninda resminden belli oluyor cok guzel olmus

Unknown said...
January 30, 2014 at 7:08 AM

Bizim evin baş tatlıdır ellerine sağlık canım,sevgiler...

seldanın mutfak defteri said...
January 30, 2014 at 7:29 AM

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

mutfagabuyrun said...
January 30, 2014 at 8:24 AM

bende şimdi olsada yesem dedim canım.nefis nefissss.ellerine sağlık.sevgiler.

kış güneşi said...
January 30, 2014 at 8:25 AM

bende çok severim eline sağlık canım nefis olmuş

bücürükveben said...
January 30, 2014 at 10:03 AM

bayılırım revaniye, belki de sevdiğim tek istisna şerbetli tatlıdır, ötekileri (tulumba, lokma ağzıma koymam bayıyor çünkü)eline sağlık çok harika çok lezzetli görünüyor belli resimden canım çekti valla:)
sevgiler

vişnap said...
January 30, 2014 at 1:14 PM

offf offff gece gece nasıl da canım istedi olaydı o iki dilimi de anında yemiştim Hülyammm nefis görünüyor eline sağlık sevgilerimle canımmm..

sevda s. said...
February 6, 2014 at 2:48 PM

Ellerine sağlık :) Şerbetli tatlılarla hiç aram yok benim :(