Minik Köstebek Pastalar ve Kavala Kurabiyesi



Bu şirin şeyleri hafta sonu yapmıştım. Akraba günümüzde tatlıları çoğunlukla ben yapıp götürüyorum artık. Böylece benim de değişik tarifleri denemek için fırsatım oluyor. Evde tatlı tüketimi fazla değil malesef. Annem kontrollü yemek zorunda, oğluş ta her tatlıyı yemez. Hepsi bana kalıyor ondan sonra :)
Bunları yapmak çok hoşuma gitti, hem lezzetli hem pratik. Pandispanya tarifini Yeşilkivi'den aldım. Kreması ise çok sevdiğim krem şanti+vanilyalı pasta kreması karışımndan oluşuyor. Kalabalık misafirler için çok ideal bir tarif. Kekleri kestikten sonra enine ikiye böldüm ben alt kısmı çok kalın olmasın diye. Bol kremalı az kekli tam istediğim gibi oldular böylece.

Malzemeler: 3 yumurta (ben 4 tane kullandım küçüktü yumurtalar)
2 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı su
3 yemek kaşığı kakao
3 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
biraz limon kabuğu rendesi

Kreması İçin: 1 paket krem şanti
1 paket vanilyalı pasta kreması
2,5 su bardağı süt
2-3 tane muz

Yapılışı: Yumurta ve şekeri mikserle en az 10 dakika çırptım. Su ekleyip hafif karıştırdım. Limon kabuğu rendeledim. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve kakaoyu bir tabakta karıştırdım. Eleyerek yumurtalı karışıma ilave ettim. Yağlayıp unladığım midi fırın tepsisine döküp 175 dereceli önceden ısınmış fırında fazla kurutmadan pişirdim. Bu arada krema malzemelerini çırpıp içine muzları küçük küçük doğradım. Buzdolabına kaldırdım. Pişen ve soğuyan kekten bir su bardağı ile yuvarlaklar çıkardım. Kalan kek parçalarını rondodan geçirip geniş bir tabağa boşalttım. Bir kek parçasına 1 çorba kaşığı dolusu kremadan koydum ve kek kırıntısına buladım. Elimle yuvarlayıp şekil verdim. Mutlaka bir gece buzdolabında bekletiyorum tadının oturması için.



Bunlar da Yunanistan'dan hediye gelen ünlü Kavala Kurabiyeleri. O kadar güzeller ki bitmesin diye günde bir tane yiyorum kahvemle birlikte. Gerçekten ünlü oldukları kadar varmış, bademli ve çıtır çıtır.



Resimlere tıklarsanız büyük hallerini de görebilirsiniz.

41 yorum:

Unknown said...
October 27, 2010 at 6:54 AM

Canım ellerine sağlık ikiside birbi
rinden leziz.Afiyet olsun sevgiler.

Anonymous said...
October 27, 2010 at 7:00 AM

Çok güzel görünüyor köstebek pastacıklar:):) Ellerine sağlık:)

Cafe Pepela said...
October 27, 2010 at 7:28 AM

Köstebekleri de kavalaları da alıp,kaçıyorum! :)
Çok lezizler ..
Ellerine,gönlüne sağlık cicim.

fuat gencal said...
October 27, 2010 at 9:01 AM

Hayırlı günler, çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılarımla.

NEŞELİ MUTFAK said...
October 27, 2010 at 9:49 AM

HAH TAM BENDE BU TARİFİ ARIYORDUM DESEM YANLIŞ OLMAZ.GEÇENLERDE ARKADAŞLARDA YEMİŞTİM TARİFİ ALMAYI UNUTMUŞUM SANIRIM O DA BÖYLE YAPMIŞTI EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTİYORUM ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

Zehra Gürgen said...
October 27, 2010 at 10:37 AM

Mini kekler çok güzel, önce ben alttakini marshmallow sanmıştım ama krema ile de ne güzel olmuş !

kavala kurabiyesinin büyük haline bakmadım, bakamam :(

PAPATYA PRENSES said...
October 27, 2010 at 10:43 AM

Kavalayı da kendin yapabilirsin canım:)

Şu köstebeklerden olsa iki tane ne güzel yerdim:))

Ellerin esağlık canım

yemekbiraşk said...
October 27, 2010 at 10:53 AM

perfekt olmuş bu minicik köstebeklere bayıldım eline sağlık
sevgiler,selamlar

Nehir Butik Pasta said...
October 27, 2010 at 11:08 AM

pastalar çok güzel olmuş tek lokmalık
ellerine sağlık arkadaşım

Aybike Ceylan said...
October 27, 2010 at 5:32 PM

Ellerinize saglik, harika gorunuyor buradan.

Sevgiler...

kristalkelebek(aslı) said...
October 28, 2010 at 12:31 AM

Köstebek pastalar pek şirin olmuş Hülyacım ellerine sağlık:).
Ben de pastaları bol kremalı severim..
Sevgilerimle:).
aslı

Anonymous said...
October 28, 2010 at 12:50 AM

Herzamanki gibi çok güzeller. Ellerine sağlık. Ben 'Kavala Kurabiyesi'nde kaldım. Çok bekletmeden senin yaptığını görürürüz inşallah...

kalpkurabiye said...
October 28, 2010 at 2:11 AM

çok şirin olmuşlar köstebekcikler ellerinize sağlık:))
kavala kurabiyelerinin ününü çok duydum ama hiç yapmak nasip olmadı kısmetse en yakın zamanda ben de yaparımmm:))
sevgiler..

Unknown said...
October 28, 2010 at 4:00 AM

Ellerine sağlık pastalar nefis görünüyor.

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:08 AM

Sağol Derya'cım, sevgiler..

NahaPerfectDay, çok teşekkür ederim..

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:10 AM

Kelebeğim hepsi senin olsun canım :) Çok teşekkürler..

Fuat Bey, size de hayırlı günler, çok sağolun..

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:14 AM

Neşeli Günler, sevindim. Umarım aradığın tarif budur. Değilse de tavsiye ederim mutlaka denemelisin canım..

Zehra'cım, aslında marshmallow'la denemek lazım süper olur. Baksaydın kurabiyelere :))

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:17 AM

Papatya'cım yaparım yapmasına da aynı tadı bulabilir miyim bilmiyorum. Keşke ikram edebilseydim sana. Sevgiler canım..

Yemekbiraşk'cım, çok teşekkürler.. Sevgiler..

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:19 AM

Pastaneden cim çok teşekkürler canım..

Aybike'cim, çok teşekkürler..

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:21 AM

Aslı'cım sen de benim gibisin demek? Kreması çok olmalı bana göre. Sevgiler canım..

Sevgili anonim, inşallah denerim birgün ama bunlar kadar güzel olacaklarını sanmıyorum :)

Unknown said...
October 28, 2010 at 11:23 AM

Deniz'cim valla denemek lazım. Sen yap bakalım sonra da ben deneyim. Sevgiler canım..

Mahperi'cim, teşekkürler..

Unknown said...
October 28, 2010 at 1:24 PM

Cok sirin olmuslar... Lezzetinden de hic süphem yok... Ellerine saglik arkadasim.... Afiyetler olsun yiyenlere,,, Sevgilerimle,

www.sendepisir.com said...
October 29, 2010 at 10:28 AM

Kaval kurabiyesini çok merak ediyorum. Hele siz bitmesin diye azar azar yiyorum deyince tadını daha da merak ettim. Köstebek pastalarınızda nefis gözüküyor. Yazışmak dileklerimle..
www.sendepisir.com / Nilgün

Hülya said...
October 29, 2010 at 12:30 PM

Bu pastacıkları ben de denemek istiyordum .Çok güzel görünüyor ellerine sağlık

sevimin sayfasi said...
October 30, 2010 at 10:52 AM

ellerine saglik canim, her ikiside birbirinden leziz olmus
sevgilerimle

sarımutfak-hande said...
November 1, 2010 at 4:31 AM

bu minik köstebeklere bayılıyorum sık sık yapıyorum bende ellerine sağlık canım her ikiside harika olmuş

Unknown said...
November 1, 2010 at 5:19 AM

Lezzeti çok güzel Petunyacım, tavsiye ederim..

Nilgün'cüm, Kavala kurabiyesi nefis, keşke her zaman ulaşmak mümkün olsa. Teşekkürler yorumun için.

Unknown said...
November 1, 2010 at 5:20 AM

Sevgili adaşım, denemelisin birgün. Beğenilecektir, sevgiler..

Sevim'cim çok teşekkür ederim pastalarım adına. Kurabiyeleri malesef ben yapmadım, yapanların eline sağlık. Sevgiler canım..

Unknown said...
November 1, 2010 at 5:21 AM

Hande'cim bloğunda var mı köstebek pasta? Hemen sana gelip bakıyorum. Teşekkürler canım..

Narince said...
November 1, 2010 at 7:47 AM

Ayy böyle güzellikler bitecek diye ben de az az yerim ama sona çare yok. Afiyet olsun.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...
November 1, 2010 at 9:33 AM

Bu kurabiyeler tam benlik :) Ellerinize sağlık

Unknown said...
November 2, 2010 at 2:22 AM

Haklısın Narinim, ama haklısın çare yok bitmek üzereler :(

Asiye'cim ben yapmadım ama teşekkürler.

Egeden Tarifler said...
November 2, 2010 at 2:54 AM

Köstebek pastalar çok şirin görünüyor,elinize sağlık :)

Mutfak Havlusu said...
November 2, 2010 at 5:53 AM

ne şirin olmuşlar!
bizim gibi vizelere çalışan öğrencilere bir yapan olsa ne güzel olur:)
ellerinize sağlık!

Unknown said...
November 2, 2010 at 6:51 AM

Ege'cim çok teşekkürler..

Zeynep, kolay gelsin zordur sınavlar, başarılar diliyorum. Eskişehir'e gelirsen yaparım, söz.

Özgen said...
November 3, 2010 at 5:12 AM

Merhaba ben Özgen
Kekleriniz çok güzel görünüyor.Ben hazır pudingleri kurabiyelerime ekliyorum güzel aroma katıyorlar.
Artık ben de blog dünyasındayım ve bu arkadaşlığı sizlerle paylaşmak istiyorum.Beni de izler yorumlarınızı bırakırsanız çok sevinirim.
SEVGİLER...

YeMeK vAkTi said...
November 4, 2010 at 12:46 AM

Ellerine sağlık köstebekçikler pek şirin..

Kavala kurabiyesinide bir kaç kez denemiştim tabi orjinali gibi dğeildir ama çok leziz gerçekten

Unknown said...
November 4, 2010 at 2:11 AM

selam
ben Aynur
köstebekler çok lezzetli pastacıklar benim de sık yaptıklarımdan ellerinize sağlık
Kavalayı kendim yapıyorum harika bir kurabiye tadına doyulmuyor ancak size gelen kutunun aynından geçen hafta Yunanistan vatandaşı ama Türk asıllı bir dostumuz bize de getirmişti çoook lezzetliydi çarçabuk bitiverdi:)))
sevgiler

Unknown said...
November 4, 2010 at 6:23 AM

Özgen pudingler güzel oluyor gerçekten keklerde. Seni sık sık ziyaret edeceğim canım, görüşmek üzere..

Aylin'cim bence de çok şirinler. Teşekkürler. Kurabiyeyi ben de deneyeceğim en yakın zamanda. bakalım orijinaline yaklaşacak mı?

Unknown said...
November 4, 2010 at 6:29 AM

Hoşgeldin Aynur'cum, teşekkürler güzel yorumun için. Sitende kurabiyenin tarifi varsa bakıcam hemen. Benim kurabiyeler bitmedi hala :)) Keşke bir kutu daha olsa..

herşey tadında said...
December 3, 2012 at 7:40 AM

ellerine sağlık canım
ikiside nefis görünüyor
kavala kurabiyesini bende 1 kere denemiştim gerçekten çok lezziz