Haşhaşlı Revani



Daha önce yapmış olduğum Portakallı Fındıklı Revani'den sonra bir de haşhaşlısını deneyim dedim. Tarif hemen hemen aynı, yalnızca unu çoğaltıp fındık yerine mavi haşhaş tohumu kullandım. Bence çok güzel oldu. Daha önce başkaları yapıp ta tadına baktığım haşhaşlı revanilerin sanki biraz hamur gibi bir kıvamı vardı. Sanırım içine konan süt yüzünden. İncelediğim tariflerin hepsinde süt vardı, buna bağladım ama nedeni farklı olabilir tabi. Yaptığım şekilde tarifi aşağıya yazıyorum ki kaybolmasın. Çünkü gerçekten çok beğendim. Fotoğraf konusunda çok eksiğim var farkındayım, tatlının renklerini ve görüntüsünü tam yansıtamadım. İçi tıpkı kivi görünümüdeydi.

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 çay bardağı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı mavi haşhaş
1/2 çay kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi

Şerbeti için:

2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Ayrıca üzerine 1 su bardağı süt ve 1 paket krem şanti


Yapılışı:
Öncelikle şerbeti kaynatıp ılınmaya bıraktım. Tatlı malzemelerini, önce yumurta ve şeker, daha sonra sıvı malzemeler ve en son kuru malzemeler olmak üzere çırptım ve büyük dikdörtgen borcama döktüm. 180 derece ısınmış fırında, üstü nar gibi kızarıp, batırdığım kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirdim. Fırından çıkınca, 10-15 dk. ılınması için bekleyip, keki tepside dilimleyerek, üzerine ılınmış olan şerbeti kaşıkla azar azar yedirdim. İyice soğuduğunda ise krem şantisini hazırlayıp üzerine sürdüm.

16 yorum:

Unknown said...
March 3, 2010 at 5:32 AM

Canım ellerine sağlık harika bir gö
rüntü sevgiler...

PAPATYA PRENSES said...
March 3, 2010 at 6:11 AM

haşhaşın çıtır çıtır ağza gelmesini çok seviyorum. ellerine sağlık canım.

Özlem said...
March 3, 2010 at 8:10 AM

Selam, ne değişik bi tarif, kimbilir ne lezzetli olmuştur, ellerinize sağlık...

sevimin sayfasi said...
March 3, 2010 at 8:17 AM

süper görünüyor
ellerine saglik canim

Anonymous said...
March 3, 2010 at 8:52 AM

bugün tatlıya hahaş koyan. yarın yemeğe kokain koyar. muzlu süte eroin koyar. kınadım.

peynir hösmelimi said...
March 3, 2010 at 9:06 AM

Ellerine saglik arkadasim.Birgün bende yapmak istiyorumharika bir lezzeti var cünki:))
Sevgilerle.

sarımutfak-hande said...
March 4, 2010 at 1:05 AM

ellerine sağlık sen yansıtamadım desende biz güzel olduğunu tahmin ettik şekerim
sevgiler

Anonymous said...
March 4, 2010 at 2:29 AM

Cok sevdigim bir tatli, ellerinize saglik. Sevgiler.

Bir Dilim Düş said...
March 4, 2010 at 4:37 AM

Ellerine sağlık çok hoş görünüyor.
Fotoğrafa baskı yapan bazı pastaneler ve pasta malzemeleri satan yerler var onlar baskı yapıp sana yardmcı olacaklar canım.

Sevgiler,
Evren

Tijen said...
March 9, 2010 at 4:19 AM

Haşhaşlı revaniyi ben de İstanbul'da, Parsifal'de yemiştim. Üzerindeki kremasını sevmemiştim ama. Seninki nasıl oluyor? Yakışıyor mu? (Yani enginar nasıl sevilmez bak bunu anlamam çok zor. Bir gün gel de benim tariflerimden birini tattırayım.)

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:05 AM

Teşekkür ederim Derya'cım.

Papatyam ben de haşhaşın o çıtırtısını seviyorum, teşekkürler..

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:06 AM

Özlem merhaba, gerçekten lezzetli bir tatlı, tavsiye ederim, teşekkürler.

Sevim'cim beğendiğine sevindim, sağol canım.

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:07 AM

Benim sevgili anonim kılığına girmiş oğluşum. Sırf haşhaş sevmediğin için böyle bir yorum yazmanı da ben kınadım.

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:08 AM

Meralcim gerçekten güzel, yap birgün ve yayınla bakalım. Çok güzel olacağına eminim.

Hande'cim teşekkür ederim canım benim. Benden de sevgiler sana.

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:09 AM

Sevgili Kızılcıkşurubu, çok teşekkür ederim..

Evren'cim verdiğin bilgiler için çooook teşekkür ederim. Sağol canım.

Unknown said...
March 9, 2010 at 7:11 AM

Bana göre yakışıyor Tijen'ciğim. Krem şanti seviyorsan ama. Enginarı sevmeyi ve yemeyi gerçekten denedim. Belki senin tarifin ve ellerinden yemem gerekiyordur kimbilir?