Portakallı Çikolata Glazürlü Kek



Portakallı tatlara devam ediyorum son hızla. Kış bitmeden bol bol yapmak ama az az yemek lazım değil mi? Yoksa kilolar alıp başını gidecek Allah korusun.
Tarif komşumun, onda yiyip beğenmiştim. Böyle az ve basit malzemeyle tahmininizden de öte bir lezzet elde ediyorsunuz. Sanırım içine koyduğum beyaz gazoz yüzünden yumuşacık oldu. Yumuşak kekleri seviyorum ben, kuru olmayacak ve kesinlikle yağ ve yumurta kokmayacak. Resimler ikinci denememden. İlkini malesef silikon kek kalıbına yapıştırmayı becerdiğim için (kendimi kutluyorum) sizlerle paylaşamadım. Bu sefer daha dikkatliydim kalıbıma pişirme kağıdı kapladım. Aşağıya malzemeleri yazıyorum. (Su bardağı ölçüm klasik 200 ml. alan bardaklardan)

Malzemeler: 3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı gazoz
1,5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabuğunun rendesi
1 paket Dr. Oetker Bitter Glazür

Yapılışı: Fırını 175 dereceye ısıttım. Baton kek kalıbımı pişirme kağıdıyla kapladım. Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar çırptım. Sonra sırasıyla sıvı yağı, portakal kabuğu rendesini ve gazozu ekledim. Karışım gazoz koyunca biraz köpürüyor. Sonra un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip kalıbıma döktüm. Isınmış fırında kürdan testi yaparak pişirdim. Kek soğuduktan sonra Bitter Glazürle kapladım.

22 yorum:

Anonymous said...
February 15, 2010 at 6:25 AM

Müsaadenizle uzanıp bir dilimini alayım...Çok ama çok nefis görünüyor, ellerine sağlık.

sarımutfak-hande said...
February 15, 2010 at 6:43 AM

oofff süper hem portakal hem çikolata harika olmuş ellerine sağlık canım

Unknown said...
February 15, 2010 at 6:46 AM

Canım benim sağlık olsun.Yeniden ya
zarım:))Ellerine sağlık kek süper olmuş kocaman öptüm...

Gönülünce Lezzetler said...
February 15, 2010 at 8:14 AM

Hımmm portakal kokulu hemde çikolatalı nefisss ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Zehra Gürgen said...
February 15, 2010 at 12:20 PM

ohh portakallı ve çikolatalı hımm enfes görünüyor.Ve bende yağı hissetmekten hoşlanmam..

ellerine sağlık canım

Baharcicegi said...
February 15, 2010 at 2:46 PM

misler gibi kokmustur piserken portakal aromasi,cikilotayla portakal birlesince nefis olmustur eline saglik canim

sevimlimutfak said...
February 15, 2010 at 4:08 PM

Portakalla çikolata birbirine çok yakışıyor. Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Sevgiler...

sevimin sayfasi said...
February 16, 2010 at 1:32 AM

portakali ve cikolatali cok güzel bir uyumlu ikili
ellerine saglik canim

Peri Sofrası (Nurperi) said...
February 16, 2010 at 4:23 AM

Harika olduğuna eminim süper ikilinin.Eline sağlık canım. Portakallı gazoz kullanarak deneyeyim ben bunu, şimdiden teşekkürler;), sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar said...
February 16, 2010 at 1:09 PM

harika bır kek portkal ve çikolatayı hep yakıştırırım.ellerinize saglık:)blogunuzu ızlemeye aldım bende beklerım paylaşımalr ıcın sevgiler

Unknown said...
February 17, 2010 at 1:12 AM

Sevgili Anonim müsade sizin. Lütfen buyrun :))

Hande'cim teşekkür ederim canım.

Unknown said...
February 17, 2010 at 1:13 AM

Derya'cım çok tatlısın, çok teşekkür ederim. Ben de seni öptüm :))

Teşekkür ederim Gönül'cüm.

Unknown said...
February 17, 2010 at 1:33 AM

Zehra'cım iki lezzet gerçekten çok yakışıyor birbirine. Teşekkür ederim canım.

Baharçiçeğim aynen öyle. Nefisti nefis..

Unknown said...
February 17, 2010 at 1:35 AM

Sevgili Sevimlimutfak, teşekkür ederim.

Sevim'cim hepimiz yakıştırıyoruz galiba bu iki lezzeti. Teşekkür ederim canım..

Unknown said...
February 17, 2010 at 1:37 AM

Nurperi'cim, portakallı gazoz fikri de süper. Umarım güzel olur ve bizimle paylaşırsın. Sevgiler..

Tülin, teşekkürler canım. Şimdi bloguna bakmaya gidiyorum..

PAPATYA PRENSES said...
February 17, 2010 at 8:19 AM

Portakal ve çikolatanın uyumundan daha güzel ne olabilir ki:)

Ellerine sağlık Hülyacım..

Banu B. Bingör said...
February 17, 2010 at 11:49 PM

Hülya, ziyaretin için teşekkür ederim; bu sayede tanışmamıza memnun oldum :)

Eşimle "atışmamızı" bölmene sevindim; çünkü desteksiz "atış"lar başlamıştı :))

Kekin görünüşünü beğenmene sevindim. (Orijinali daha güzel görünse deee ;)

Vişne mevsiminde denemeni tavsiye ederim.

Portakal ve çikolatanın bir arada olduğu tatlıları da severim; eminim bu kek de çok lezzetlidir.

Sevgilerimle,
İçtenlikle...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...
February 18, 2010 at 2:53 PM

portakaldan çok çikolata tadı baskın çıktı bende :) Bayılıyorum içine çikolata giren herşeye, ellerine sağlık canım

Kevser - Elda'nin Annesi said...
February 18, 2010 at 6:12 PM

Canim,
bu nefis keki ben tek basina glazürsüz olarakta severek yerim, portakal aromasi benim icin daha cok önemli, ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

Unknown said...
February 22, 2010 at 6:15 AM

Papatya'cım çok uyumlular gerçekten. Sağol canım.

Banu'cum ben de sevindim tanıştığımıza. Atışmanız çok hoştu :) Mutlaka deneyeceğim vişneli keki. Teşekkürler.

Unknown said...
February 22, 2010 at 6:35 AM

Asiye'cim nasıl istersen öyle kabul et kekimi. Çikolataya ben de hayır diyemem hiç. Teşekkürler.

Kevser'ciğim çikolatasız da nefis aslında. Portakal aroması harika zaten herşeye yakışıyor. Teşekkür ederim canım.

Damak Tadı said...
March 2, 2010 at 12:43 AM

Çikolata-portakal ikilisine kim hayır diyebilir ki..Ellerin esağlık tatlım benim..Sevgiler..