İrmikli Lor Tatlısı


 Taptaze tuzsuz nefis lor peyniriyle yaptığım lor tatlımla geldim bugün. Nette lor tatlısı tariflerini inceledim ve yaptıklarını her zaman hayranlıkla izlediğim Lezzetibol Tijen'in tarifini yapmaya karar verdim. Ben aşağıdaki malzemelerin yarısını yaptım.

Malzeme
500 g tuzsuz lor
4 adet yumurta
2 çorba kaşığı toz şeker
150 g un
150 g irmik,
2.5 su bardağı süt
120 g tereyağı
 ½ paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti: 
3 su bardağı toz şeker
3.5 su bardağı su
 ½ limon suyu 
 
Yapılışı
Şekeri ve suyu tencereye ilave edip kaynattım. 5-10 dakika kadar kaynadıktan sonra limon suyunu ekledim ve ılınmaya bıraktım. Küçük bir tencerede sütü ve tereyağını kaynattım. Kaynamaya başlayınca bir kenara alıp üzerine irmiği ve unu ekleyip hızlı bir şekilde karıştırdım. Tekrar ocağa koyup 2-3 dk daha pişirdim. Hamuru çırpma kabına koydum ve soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra  vanilya ve  kabartma tozunu ekleyip mikser ile çırptım. Daha sonra yumurtaları teker teker ekleyip mikser ile çırpmaya devam ettim. En son tuzsuz loru da ekleyip tekrar mikser ile çırptım. Tepsimi hafifçe yağladım ve krema şırıngasına yıldız uç taktım ve hamuru tepsiye aralıklı olarak sıktım.Isıttığım 160 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişirin. Fırından çıkardıktan sonra beş dakika dinlendirdim ve üzerine ılık şerbeti döktüm. İyice soğuduktan sonra (hatta bir gece buzdolabında dinlenirse daha güzel oluyor) servis yaptım. Ben dondurma ve öğütülmüş fıstık kullandım.

5 yorum:

sarımutfak-hande said...
August 13, 2014 at 4:14 AM

bayılırım bu tatlıya bu yaz iki kez yaptım
ellerine sağlık çok güzel olmuş

vişnap said...
August 14, 2014 at 2:47 PM

Sunum harika tadını bilmem ancak yaptığımda söyleyebilirim ama bana dediği hadi vişnap bir an önce lorlu irmikli tatlıyı yap diyor tatlının görünümü Hülyam ellerine sağlık tatlım şimdi bir de mangolina ya doğru gidimmm :))

MAZES said...
September 14, 2014 at 9:17 AM

şerbetlilere bayılırım ,ellerine sağlık.

seolara said...
December 28, 2014 at 5:32 AM

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

seolara said...
January 19, 2016 at 10:26 AM

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
Biber Dolması