Basit Bir Kek Tarifi

Son zamanlarda sık sık yaptığım bir kek bu. Çok seviyorum kolay, evde her zaman bulunan malzemelerle yapılan bu tür kekleri. Anne kurabiyesi gibi, evde ne varsa koyun içine, misler gibi koksun mutfağınız, eviniz. Üzümlüsünü de canım istiyor sanki.. Havalar çok ısınmadan bir ara yapmalı. Malum yazın daha çok sütlü soğuk tatlılar yeniyor, kekler, kurabiyeler daha çok kışa, serin havalara yakışıyor..

Tek püf noktası var kekimizin (komşumdan öğrendim). Unu koyarken cimri davranın biraz, öyle çırpma kabından zar zor değil, kolayca aksın hamurunuz kalıba. Kekin lezzetini inanın çok etkiliyor..

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı portakal suyu
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı elenmiş un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
1 portakal kabuğu rendesi

Yapılışı: Önce fırınımı 170 derecede ısınmaya bıraktım. Yumurtaları şekerle birlikte krema kıvamına gelene ve şeker eriyene kadar çırptım. Portakal suyu, kabuğunun rendesi ve sıvı yağı ekledim. Unu, kabartma tozu ve vanilyayla birlikte elekten geçirdim. Sıvı karışıma ekleyerek çırptım. Yağlayıp unladığım kalıba hamurun yarısını döktüm. Kalan hamura kakaoyu ekleyerek tekrar çırptım ve beyaz hamurun üzerine döktüm. Isınmış fırınımda 45-50 dakika pişirdim. İlk 20 dakika fırının kapağını açmıyorum hiç. Kürdan testi yaptım ve pişmiş kekimi kapattığım fırında ılınıncaya kadar beklettim.

Sanırım bu yüzden kalıba yapışma ve parçalanma sorunu yaşamadım. Aceleciliğim yüzünden sık sık başıma gelir de :))

31 yorum:

Unknown said...
April 6, 2012 at 1:49 AM

Hülya'mmmm bende kek hamurunu fazla
katı yapmam kek sertleşmez o zaman ellerine sağlık maşallah süper kabarmış.Hayırlı cumalar öpüyorum.

durutarifler said...
April 6, 2012 at 2:39 AM

Basit dediğin bu muhteşem görüntüdeki kek mi?
Ellerine sağlık

Özgen said...
April 6, 2012 at 2:45 AM

Elinize sağlık benim için kekin mevsimi yok her daim yerim ve harika görünüyor sevgiler heyırlı cumalar.

mutfagabuyrun said...
April 6, 2012 at 2:58 AM

un konusunda katılıyorum canım.birazcimri olmak gerekiyor.ellerine sağlık.nefis olmuş.sevgiler.

ehlikeyfchef said...
April 6, 2012 at 4:24 AM

gerçekten anne keki olmuş çocukluğumuzun en şık pastası kakaolu kek:)ellerine sağlık...
börek çok çok kolay hülyacım yani su böreği çarşaf böreğiyle kıyaslanınca öyle yarım saatlik işi var,korkutma gözünü bir kere dene bak:)

reyhan kokulu mutfağım said...
April 6, 2012 at 5:52 AM

bende yumuşak kek sevenlerdenim ve bende evdeki malzeme ile sık yaparım ellerine sağlık hülyacığım....

Unknown said...
April 6, 2012 at 6:34 AM

Komşun haklı bende ne zaman kekin ununu fazla kaçırsam lezzetinide,yumuşaklığınıda beğenmiyorum ve ne zaman çok özensem istediğim gibi olmuyor.:)))))
Canım ellerine sağlık.
Aldım kekinden bir dilim..

SeViL ( sevdalitatlar ) said...
April 6, 2012 at 9:10 AM

Sıradan kek mi..aa yazık olmuş keke sıradan diyince..
Harika kabarmış bir kek..
Lezzeti de emınım kı cok güzeldir..
Bir dilim kek , yanında da çay ve sohbete eşlik eden bir dost ne de güzel lezzet bırakır damak da yürekde..

Ellerıne sağlık bereketi bol olsun.
Sevgiler.

Unknown said...
April 6, 2012 at 11:15 AM

Bencede keke haksizlik cok güzel görünüyor ellerinize saglik.

Erguvan Vakti said...
April 6, 2012 at 11:17 AM

Basit demek haksızlık olmuyor mu canım,süper kabarmış,nefis olduğuna eminim.
İyi hafta sonları,sevgilerimle:)

muhabbetsofrasi said...
April 6, 2012 at 1:04 PM

komşuna aynen katılıyorum

zira bende aynı şekilde yapıyorum keklerim ipek gibi oluyor :)

eline sağlık canım

bırtutamkekik said...
April 7, 2012 at 6:52 AM

mmmm...
miss gibi bir lezzet daha..
:)
çook güzel bencee..
ellerine sağlıkk canım..
mutlu hafta sonları...

Gurme Şirine said...
April 9, 2012 at 6:40 AM

kek çok severim...
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

ehlikeyfchef said...
April 9, 2012 at 7:50 AM

hülyacım köftenin tarifini daha önceden vermiştim denemeni tavsiye ederim
http://ehlikeyfchef.blogspot.com/2012/02/fellah-koftesi.html

hdidem95 said...
April 9, 2012 at 9:59 AM

bende severim keki mutfakta illaki olacak üstelik neli olursa olsun üzümlüyede ayrı bayılırım ellerine sağlık hülyacım afiyet bal olsun kocaman sevgiler
http://www.hadisofraya.com/

Baharcicegi said...
April 9, 2012 at 12:30 PM

bende her kek yapisimda akiskan olmasina dikkat ediyorum , bazen kaciyor unun ayari o zaman kek biraz sert gibi oluyor
Yumusacik pamuk kek olmus eline saglik Hülyacim

zeymurancafe said...
April 9, 2012 at 10:49 PM

basıt ama cok guzel gorunuyor ellerıne sağlık canım

Disalce said...
April 10, 2012 at 1:49 AM

evet evet kek hamuru cıvık olunca daha güzel oluyor....yumuşak.hatta kakolu kısmı browni tadında bile olabiliyo fındık falan eklenirse...ellerine sağlık...görüntü harika..çayla harika gider:)

pembe kekik said...
April 10, 2012 at 7:58 AM

Ben de az unla ve az şekerle severim.Ellerine sağlık.Nefis.Sevgiler:)

nanemaydonoz sofrasıGÜL said...
April 10, 2012 at 1:54 PM

kek favori pastamdır yumurta kokmadığı sürece ttabi
sizin kekiniz muhteşem gözüküyor
eline sağlık canım

marianna franchi said...
April 13, 2012 at 2:24 AM

Ma è una meraviglia!! Ma è alto e dev'essere molto soffice!!! Un abbraccio e buonissima giornata

Bulbulunyeri said...
April 17, 2012 at 8:25 AM

Canaım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. MaşAllah çok güzel kabarmış.
Sevgiyle kal.

PAPATYA PRENSES said...
April 17, 2012 at 2:31 PM

cıkcıkcıkcık ya komşudan öğrenmişmiş hıh.küstüm oynamıyorum işte:P hiç sevmem kaskatı 3bardakunlu kekleri. 2 enfazla 2.5bardak iyidir.pofur pofur olur mımmm.

bide aslında bu hafta orda olmamız gerekti ama babamın işlerinden dolayı gelemedik:(bilmiyorum gelcek miyiz,gelirsek ne zaman gelicez.ama inşallah diyelim..zaten haber edicem ben sana ablacım merak etme..

sarımutfak-hande said...
April 18, 2012 at 12:24 AM

süper olmuş bence o kadar hafife alma yanii
ellerine sağlık canım

anne eli gibi said...
April 18, 2012 at 5:14 AM

basit ama ne güzelde kabarmış ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

kristalkelebek(aslı) said...
April 18, 2012 at 6:00 AM

Hülyacım zaten en lezzetli, en akılda kalan tarifler böyle yalın olanlar oluyor bence. Kekin süper kabarmış, çok leziz görünüyor:). Ellerine sağlık.
Sevgiler:).
aslı

ihlamurcum said...
April 18, 2012 at 12:14 PM

Basitlik önemli değil, önemli olan lezzet.Ben bayıldım hemen deneyeceğim, elinize sağlık

yasemin said...
April 19, 2012 at 11:53 PM

ellerinize sağlık... çayın, kahvenin yanında her daim olsa hayır denmeyecek bir şey kek: ) blogunuzda gerçekten çok güzel tarifler var: ) ben de beklerimm..sevgiler..

anneminkizıyim said...
April 20, 2012 at 11:33 AM

Merhabalar canim, nefis bir kek olmus, ellerine saglik, sevgiler....

Birkaselezzet blogspot.com said...
April 22, 2012 at 11:51 PM

OOOOOOFFF CANIM
BU KEKİ TABAĞI İLE ALDIM
:)
MMMMMMMMMMMM

ilhan said...
May 18, 2012 at 2:18 PM

Muhteşem görünüyor. Nasıl basit olur. Ellerinize sağlık.