Muhallebili Güllaç



En sevdiğim tatlıyı yaptım. Her zaman paketin üzerindeki tarife göre yapardım bu kez merak ettiğim muhallebili olanını denedim. Aslında damla sakızlı muhallebi ile yapılıyor ben damla sakızını hiç bir şekilde sevmediğim için sade muhallebi kullandım. İster sade sütlü ister muhallebili ya da daha değişik tariflerle güllaç her zaman yapılası ve yenesi bir tatlı.

Malzemeler:
1 paket hazır muhallebi (Dr. Oetker kullandım)
Muhallebi için 1 litre süt
8 yaprak güllaç
1,5 litre süt
1,5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Süslemek için kavrulmuş file badem, antepfıstığı

Yapılışı: Önce muhallebiyi 1 litre sütle hazırladım. O pişince ılınmaya bıraktım. 1,5 litre sütü kaynatmadan ısıttım, şekeri ve vanilyayı ekledim. 4 güllaç yaprağını sütle ıslatıp yuvarlak borcam tepsiye yerleştirdim. Muhallebiyi üzerine döktüm (hepsi çok fazla gözüktü gözüme, 2 kase ayırdım muhallebiden) üzerine kalan 4 yaprağı da ıslatıp yerleştirdim. Mutlaka bir gün buzdolabında dinlendiriyorum tadının daha da oturması için. Ve üzerini süsleyip servis yaptım. Bu kadar kolay, afiyet olsun.
Ayrıca bu tatlımı Sevgili Mintinin Mutfağına Ramazan Lezzetleri Etkinliğine yolluyorum.

16 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) said...
September 3, 2010 at 1:44 AM

Off ! Görüntü beni benden aldı..
Ellerıne sağlık bereketi bol olsun afıyetle.

Unknown said...
September 3, 2010 at 1:44 AM

Canımmm ellerine sağlık enfes olmuş
bereketli iftarlar sevgiler.

fuat gencal said...
September 3, 2010 at 2:18 AM

Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

ANNEMİNELİ said...
September 3, 2010 at 5:27 AM

Çok değişik ve leziz olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrrr....

Unknown said...
September 3, 2010 at 5:55 AM

Sevil'cim teşekkürler. Görüntüyü ben de çok beğendim.

Derya'cım, sağolasın canım, sana da..

Unknown said...
September 3, 2010 at 5:56 AM

Fuat Bey size de hayırlı cumalar. Çok teşekkür ederim.

Annemineli, beğendiğine sevindim, sevgiler benden de..

Zehra Gürgen said...
September 3, 2010 at 9:19 AM

Bu sene yapmadım güllaç, ama ben çok çok severim bu enfes tatlıyı..bak aklıma düştü, alıp yapacağım kesin.

ellerine sağlık canım

sevgiler

Narince said...
September 3, 2010 at 10:46 AM

Ellerinize sağlık, ben güllaç yapmadan Ramazan bitti:))

mintinin dünyası said...
September 4, 2010 at 11:01 AM

ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.TARİFİN YAYINDA.SEVGİLER

sevimin sayfasi said...
September 5, 2010 at 1:22 PM

Knadilin mübarek duaların kabul olsun canim,
sana ve ailene nice güzel kandiller dilerim...
SEVIM

Unknown said...
September 5, 2010 at 11:23 PM

Zehra'cım yapmak lazım. hatta her zaman yapıp yemek lazım bu güzelliği. Teşekkürler..

Necla'cım sen de bayramda yaparsın. Hafif ve soğuk iyi gider. Bir de bayramda hava sıcak olursa..

Unknown said...
September 5, 2010 at 11:24 PM

Teşekkürler Minticim.

Sevim'cim teşekkürler. İnşallah hepimizin duaları kabul olur.

Cafe Pepela said...
September 6, 2010 at 4:52 PM

Harika görünüyor.. :)

Unknown said...
September 7, 2010 at 4:54 AM

Bence de Pepe'lacığım :))

dokuzuncubulut said...
September 7, 2010 at 7:17 AM

Gülülçı çok severim:)) Muhallebiyle de ayrı bir lezzetli olmuştur.
Ellerinize sağlık, size de hayırlı bayramlar...
Sevgiler.

rabia said...
September 11, 2010 at 11:10 PM

bloğunuz ve tarifleriniz çok güzel.ellerinize sağlık.bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.hoşçakalın.