Midye Poğaça



Merhaba.. En sonunda tuzlu bir tarif vereceğim size. Henüz blogum yokken yaptığım ve bir yere not aldığım bir poğaça bu. İlk denememde istediğim gibi olmamıştı ama bu kez mükemmel oldu. Yumuşacık ve çok lezzetli bir poğaça arıyorsanız buldunuz :) Ya da en azından ben buldum.

Biraz uğraşmak gerek yalnız ötekiler gibi pratik değil. İncecik açmak gerekiyor ki sanırım lezzetinin sırrı bu. Kat kat oluyor, ben çok sevdim bu poğaçaları. Umarım siz de seversiniz.

Malzemeler:

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı ılık su
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta sarısı
Aldığı kadar un
150 gram erimiş margarin (250 gramdı ben azalttım)
ve istediğiniz iç malzemesi (peynir maydonoz karışımı kullandım)
Ayrıca üzerine 1 yumurta sarısı, susam ve çörekotu

Yapılışı: Yoğurt, ılık su, sıvı yağ, yumurta sarısı, tuz, şeker ve mayayı yoğurma kabında karıştırdım. Üzerine un ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur haline gelene kadar yoğurdum. Hamuru 4 parçaya ayırdım ve hepsini incecik açtım. (Çok kolay açılan bir hamur oluyor) Arasını erimiş margarinle yağlayarak 2 yufkayı üstüste koydum ve rulo yaptım. Diğer hamuru da aynı şekilde hazırladım ve buzdolabında yarım saat beklettim. Dolaptan alınca 3 parmak genişliğinde kestiğim dilimleri yuvarlak açıp iç koydum. Üzerine yumurta sarısı sürdüm (susam ve çörekotum kalmamıştı) ve 200 derecede pişirdim. Özellikle ılıkken nefis oluyor.

17 yorum:

Miskokulu Lezzetler said...
June 25, 2010 at 12:45 AM

Çayın yanında bu puf poğaçalar nefis olur eline sağlık canım sevgiler...

PAPATYA PRENSES said...
June 25, 2010 at 2:23 AM

Mımmmm kahvaltıda,ikindi çayında.. NE güzel yenir ama:)

Ellerine sağlık tatlım..

Canan Demirbağ said...
June 25, 2010 at 2:38 AM

Poğçalar nefis gözüküyor,elinize sağlık..sevgiler...

Unknown said...
June 25, 2010 at 2:39 AM

Bende ödülün var, uğrayıp alabilirsin.

Anonymous said...
June 25, 2010 at 3:50 AM

Akşam çayı için bir porsiyon rezerve yapmak mümkün mü? Ellerinize sağlık...

Unknown said...
June 25, 2010 at 3:57 AM

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş çayda varsa geliyorum:))Sevgi
ler...

kristalkelebek(aslı) said...
June 25, 2010 at 5:42 AM

Süper kızarmışlar, yumuşacık oldukları da çok belli:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

YeMeK vAkTi said...
June 25, 2010 at 10:49 AM

ellerine ssağlıkk çok güzel görünüyolar çayın yanına ne güzel olurdu

Unknown said...
June 25, 2010 at 11:06 AM

Mine'cim teşekkürler. Gerçekten nefis oldular.

Papatyacım teşekkür ederim canım. Çok güzel yeniyor kötü yanı da bu :))

Unknown said...
June 25, 2010 at 11:09 AM

Canan görüntüsü kadar tadı da nefis, teşekkürler yorumun için.

Mahperi'cim ilk fırsatta geliyorum ödülümü almaya..

Unknown said...
June 25, 2010 at 11:11 AM

Anonimcim tabi ki ne demek? Bir porsiyon yeter mi :))

Derya'cım, gel koydum çayı, beraber yer içeriz canım, teşekkürler..

Unknown said...
June 25, 2010 at 11:14 AM

Aslı'cım yumuşacık ve çok lezzetli oldular. Teşekkür ederim canım benden de sana sevgiler..

Aylin'cim, keşke ikram edebilseydim. Teşekkürler yorumuna..

sevimin sayfasi said...
June 28, 2010 at 12:28 PM

pofuduk pofuduk olmuslar,
ellerine saglik canim

Unknown said...
June 29, 2010 at 5:05 AM

Teşekkür ederim Sevim'cim. Yumuşacık oldular gerçekten, sevgiler..

Damak Tadı said...
June 30, 2010 at 5:27 AM

Bende çok seviyorum bu poğaçaları canım..Çok da nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım benim..Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

YeMeK vAkTi said...
July 1, 2010 at 2:10 AM

sevgili misket limonu;

güzel yorumun ve blog manşet uyarın için sana çok çokk teşekkür ediyorum,kucak dolusu sevgiler...

Unknown said...
July 1, 2010 at 4:04 AM

Gül'cüğüm sen de yapmıştın hatırlıyorum. Seninkilerin görüntüsü daha güzeldi ama. Teşekkür ederim canım, sevgiler ve öpücükler..

Aylin'cim baktım düzeltmişsin. Sevgiler canım..