Bademli Karamelli CheeseCake



Merhabalar. Nerdeyse 1 ay olmuş yeni tarif yazmamışım. Bu aralar yeni birşeyler deneyemedim, yaptıklarım hep önceden denenmiş tariflerdi. Bir de kuzen evlendirdik onun düğününü yaptık geldik Bandırma'da. O yüzden boş kaldı buralar.
Ayrıca çalıştığım kurumda blogspot uzantılı tüm sitelere giriş için 1 saat'lik kota kondu. Bu bir saatte ancak sevdiğim bloglara bakabiliyorum, arkadaşlara çok nadir yorum yazabiliyorum. Zaman o kadar çabuk geçiyor ki bloglara bakarken. Kısa zamanda kotayı kaldırmalarını diliyorum. Bu aralar biraz da tuzlu denemeleri yapmak istiyorum. Çok tatlı bir blog oldu burası içimizi baymasın daha fazla.
Sizlere taze bir Cheesecake tarifiyle geldim. Cheesecake'i hep yapmayı hem de yemeyi çok seviyorum. Bunun diğer yaptıklarımdan farkı üzerindeki bademli karamel kaplaması ve altında kullandığım kek kırıntıları. Çilekli tartımsı tarifimde anlattığım çöken pandispanyamı cheesecake tabanı olarak değerlendirdim. Tarifimi yazıp kaçıyorum, işler beni bekliyor.

Malzemeler:
1 paket labne peyniri
1 paket taze krema peyniri
1 paket vanilyalı puding
1/2 paket krema
1/2 bardak toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
Üzeri için:
1 bardak kabuksuz badem
1/2 bardak toz şeker
1/2 paket krema
Tabanı için:
1,5 bardak kek kırıntısı
1 çorba kaşığı tereyağı
1/2 çay bardağı süt

Yapılışı: Kelepçeli kalıbıma pişirme kağıdı yaydım. Kek kırıntılarını, tereyağını ve sütü mutfak robotunda hamur haline getirdim kalıbıma bastırarak yerleştirdim. Peynirli karışımı hazırlayıncaya kadar buzdolabında beklettim. Oda sıcaklığındaki peynirleri ve kremayı çırptım, yumurta ve şekeri ekledim şeker eriyince puding tozu ve vanilyayı ekledim. Bu karışımı kalıba dökerek 180 derece fırında 1 saat pişirdim. Bademli karameli yapmak için şekeri kısık ateşte erittim, kremayı ekleyerek yoğun bir karamel haline getirdim. Bademleri de üzerine ekledim ve cheesecake'in üzerine kaşıkla yaydım. Dolapta bir gece beklettikten sonra afiyetle yiyoruz..

12 yorum:

Anonymous said...
June 10, 2010 at 12:57 AM

Sunum=10 puan, yiyenlere afiyet olsun...

PAPATYA PRENSES said...
June 10, 2010 at 1:06 AM

Sonunda farkettin yani buraları boşladığını canım:)

Cheescake muhteşem görünüyor. Ben de çok severim.

Ellerine sağlık :)

not: e benim adresim spot uzantılı diil hihihi:)

lezzettabağı said...
June 10, 2010 at 1:10 AM

Günaydınlar misket limonu.. tarifin çok güzel görünüyor, bunu denemeliyim mutlaka.. Geldiğine sevindim.. Sevgiler görüşmek üzere..

Unknown said...
June 10, 2010 at 3:44 AM

Sevgili Anonim Kişilik, beğenmene sevindim. Umarım tadına bakanlar da 1o puan verirler.

Ah Papatya'cım yeni farketmedim de kendimce bahanelerim vardı :) Cheesecake'i beğenmene sevindim, teşekkürler canım. (Senin sitene sınırsız bakabiliyorum) :)

Unknown said...
June 10, 2010 at 3:45 AM

Şükran'cığım teşekkürler. Dene canım tavsiye ederim, sevgiler..

Anonymous said...
June 10, 2010 at 4:34 AM

Tat değerlendirmemin bu kadar kısa zamanda olacağını hiç tahmin etmemiştim doğrusu tat ve lezzet puanı da =10, ellerine sağlık. Daha da olsa yerim bak...

kristalkelebek(aslı) said...
June 11, 2010 at 1:11 AM

Hülyacım cheesecake'e bayılırım, böyle karamelli olursa lezzetine lezzet katılmıştır eminim:). Ellerine sağlık.
Bu arada benim blogum da blogspot uzantılı değil:)).
Sevgiler).
aslı

sevimin sayfasi said...
June 17, 2010 at 10:29 AM

Regaib kandilin mübarek olsun.
ALLAH sana sevdiklerinle beraber mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşamayı nasip etsin.
SEVIM

Damak Tadı said...
June 21, 2010 at 4:56 AM

Ahhh canım,ne kadar nefis görünüyor..Bu tür c.cake'leri oldum olası çok sevmişimdir..Bende de buna benzer bir tarif var..Ne zamandır deneyemedim..)Ellerine sağlık tatlım benimmmmm..Öpüyorum kocamanından..


Not:İş yerleri inan çok haklılar..Bu yüzden kaç kez bilgisayarlar çöktü..))TEŞEKKÜRLER AYRICA.)

Gönül said...
June 24, 2010 at 6:50 AM

hayatım harika görünüyor tatlı bir geliş yaptın:)))) ellerine sağlık öpüyorum sevgilerimle

Unknown said...
June 24, 2010 at 10:47 PM

Aslı'cım karamelin bu kadar yakıştığını ben de deneyince gördüm, tavsiye ederim canım.

Sevim'cim teşekkürler..

Unknown said...
June 24, 2010 at 10:49 PM

Canım Gül'cüğüm, senin cheesecake'lerinin yerini tutmaz biliyorum ama yapmaya çalışıyorum işte. Sevgiler..

Gönül'cüğüm hoşgeldin sende. Teşekkürler..