Damla Çikolatalı Kurabiye



Dün akşam iş dönüşü aklımda tatlı birşeyler yapmak vardı. Evde olmadığını sandığım damla çikolatayı mutfak dolabında bulunca aklıma bu kurabiyeleri yapmak geldi. Yıllar önce Tarif Defterinden alıp defalarca yapmama rağmen bloguma koymamıştım. Oğlum her kurabiyeyi yemez ama bunlara bayılır.
Orijinal tarife göre yaptığımda çok yayıldılar o yüzden ben un ölçüsünü arttırdım. Bu malzemelerle 32 kurabiyem oldu. Yumuşacık, mis gibi tereyağı ve çikolata kokulu ve bir fincan çay ve kahveyle harika oluyorlar.

Malzemeler: 250 gram tereyağı (yumuşak)
2 yumurta
1+1/4 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı kakao
1/2 su bardağı damla çikolata
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
1/4 çay kaşığı tuz

Yapılışı: Fırınımı 175 dereceye ayarlayıp ısıttım. Yumuşak tereyağını, şekeri ve vanilyayı 3-4 dakika mutfak robotunda çırptım. Ayrı bir kabın içinve unu, kakoyu, kabartma tozu ve tuzu karıştırdım. Yağlı karışıma yavaş yavaş ekleyerek karıştırdım. En son damla çikolataları ekleyip hafifçe karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serdiğim tepsiye ceviz büyüklüğünde yuvarlayarak koydum. Pişerken yayılıp büyüyorlar o yüzden aralıklı dizdim. Isınmış fırında 12-13 dakika pişirip (fazla pişirmeyin) ızgara üzerinde soğuttum. Midi fırınımda 3 kerede pişirdim. Özellikle ılıkken kahveyle yemenizi tavsiye ediyorum.

22 yorum:

PAPATYA PRENSES said...
February 9, 2010 at 2:43 AM

Üfff söz konusu çikolataysa akan sular durur:)
Yanınada bir fincan sıcak çikolata mımmm:))))

Ellerine sağlık Hülyacımm

SeViL ( sevdalitatlar ) said...
February 9, 2010 at 2:43 AM

Ellerıne sağlık..
Bir tane ile tatmın olunmuyacak bır lezzet..
Sevgilerle...

Anonymous said...
February 9, 2010 at 5:52 AM

Sımsıcak sohbetler'e ne de güzel yakışır bu taptaze kurabiyeler, ellerine sağlık sevgili MİSKETLİMONU. Akıcı tarifini de okuyunca yemiş kadar oldum... Sevgiler, saygılar...

ceylin said...
February 9, 2010 at 6:27 AM

Kahvenin yanında yeyim de iyice kilo alayım dimi :)))

merhaba canım
Kurabiyeler nefis görünüyor, günde 7-8 fincan kahve içen biri olarak bunlar inanılmaz güzel ve her kahvenin yanında iki tane yesem ne olur onu düşünüyorum şu an :)

kızıma mutlaka yapacağım bunlardan

iyi bak kendine
sevgiler

kemalcan said...
February 9, 2010 at 6:48 AM

ellerine sağlık annecim. 2 tane kurabiyenin arasına nutella sürüp sandviç yapıncada harika oluyor. hazırlayım sana hemen gelince yersin. :)

sevimlimutfak said...
February 9, 2010 at 9:02 AM

Çocuklarımın en sevdiği kurabiyedir. Bol çikolatalı, yanına sıcacık çay nede güzel yenir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Calibe'nin Mutfağı said...
February 10, 2010 at 5:18 AM

Merhaba arkadasim kurabiyeler enfes görünüyor..Bir kac tane aldim :)))Tadlari kesin harikadir.
Ellerine saglik
Sevgiler
Cali

Unknown said...
February 10, 2010 at 7:26 AM

Sevgili Papatyam, bendensin :)) Aynen senin gibi düşünüyorum, teşekkür ederim canım.

Sevil'cim hoşgeldin. Gerçekten bir tane asla yetmiyor, teşekkür ederim.

Unknown said...
February 10, 2010 at 7:27 AM

Anonim'cim, çoook teşekkür ederim. Tarifimi beğendiğine sevindim, sevgi ve saygı benden..

Unknown said...
February 10, 2010 at 7:28 AM

Hoşgeldin Ceylin, güzel yorumun için teşekkürler. Her kahvenin yanında yeme bence de. Ama birkaç tanenin bir zararı olmaz, yaparsan sevinirim.

Unknown said...
February 10, 2010 at 7:30 AM

Annemmmm hoşgeldin sen de. Ağzının tadını kimden almışsın bilmiyorum ki :))) Dün unutmuşsun ama bu akşam istiyorum sandviçlerden. Öpüyorum seni yavru..

Unknown said...
February 10, 2010 at 7:37 AM

Sevgili Sevimlimutfak, çocuklar da büyükler de seviyorlar. Teşekkür ederim.

Cali'ciğim, cevabın için teşekkürler canım. Gerçekten çok güzeller, sevgiler..

kristalkelebek(aslı) said...
February 10, 2010 at 8:48 AM

Hülyacım bu kurabiyeler nefis görünüyor..Tam benlik; bool çikolatalı..Şöyle çayımın yanında ılık ılık bir tane olsaydı:).
Ellerine sağlık.
Sevgiler;).
aslı

Peri Sofrası (Nurperi) said...
February 11, 2010 at 5:39 AM

Hülyacım bunlar süpppeer görünüyorlar, kahvemin yanında bir tane yemek için neler vermezdim şuan:(
Eline sağlık canım, sevgiler..

sevimin sayfasi said...
February 11, 2010 at 11:19 AM

kurabiyeler tam kahvelik olmus
ellerine saglik

Unknown said...
February 12, 2010 at 12:56 AM

Aslı'cım yorumun için teşekkürler. Beğendiğine sevindim canım..


Teşekkürler Nurperi. Senin pastalarının yanında çok basit kalıyor benim kurabiyeler. Sevgiler..

Unknown said...
February 12, 2010 at 12:56 AM

Sevim'cim teşekkür ederim canım..

Mutfak Havlusu said...
February 12, 2010 at 1:49 AM

Çok tatlı duruyorlar!
çok albenililer:(
şöyle birazdan içeceğim kahvenin yanına olsaydı fena olmazdı:)
ellerinize sağlık.

Zehra Gürgen said...
February 12, 2010 at 7:17 AM

İşte bu kurabiyeye bayılıyoruz..
Derin şimd görse başımın etini yer!
ellerine sağlık canım harika bir görüntü

Miskokulu Lezzetler said...
February 12, 2010 at 1:16 PM

Nefis bir kurabiye elinize sağlık.İzmirden sevgiler.Mine

Baharcicegi said...
February 12, 2010 at 1:57 PM

cappucinomu yudumlarken nefis cikolotali kurbislerden olsa tam keyif olurdu disarda yagan kar esliginde
ellerine saglik canim hayaldende olsa yemis kadar oldum

Esma Ercengiz said...
February 26, 2010 at 2:29 PM

Çikolatanın olduğu hiçbir şeye hayır diyemem . Ellerinize sağlık..