Nereye Bakıyor Bu Kirpiler?



Bu kurabiyeleri Burçin'in En Tatlı Hediyeler Etkinliği için hazırladım. Gerçekten de hediye olarak bir iş arkadaşıma giderken götürdüm. Yapması çok zevkli, çok sevimliler. Tadını çok sevdiğim için nişastalı bir kurabiye hamuru hazırladım. Düzeltme: Şeklini ise Esra'nın blogunda görüp bayılmıştım. Esra'nın kurabiyeleri çok daha güzeller, benimkiler yayıldı birazcık. Esra'nın blogunu hatırlattığın çok teşekkürler Nes. Ucu sivri bir makası güzelce yıkayıp kuruttuktan sonra üzerlerini kestim ve gözleri için çikolatalı draje kullandım.
Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında margarin (Sana Hamurişi kullandım)
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı nişasta
2 su bardağı un

Yapılışı:
Margarin ve pudra şekerini karıştırdım. Sonra da diğer malzemeleri ilave ederek yoğurdum. Ele yapışmayacak kadar ama yumuşak bir hamur olması gerekiyor. Sonra ceviz kadar parçalar alıp önce damla şekline getirdim daha sonra ucu sivri olan kısmını makasla keserek kirpinin ağzını yaptım. Kirpinin dikenlerini ise sırtını gelişigüzel makasın ucuyla keserek oluşturdum. Birer tane çikolatalı drajeyle de gözlerini yaptım. 175 derece fırında beyaz kalacak şekilde pişirdim.

19 yorum:

Burçin'in Denemeleri said...
December 8, 2007 at 11:34 AM

Ellerine sağlık Hülya. Ne kadar sevimli olmuşlar. Çok teşekkür ederim katılımın için.
Sevgiler,

banu kırmızıgül said...
December 8, 2007 at 12:34 PM

canım benim merhaba,
ellerine sağlık . nefis görunuyorlar. cokta sirinler. bayıldım. tarifi kesin yaparım göksine.sevgilermle..

nes-kafe said...
December 10, 2007 at 12:49 AM

çok şirin bunlar :) ellerine sağlık.

bu modeli esra denemişti ilk olarak onda gördün sanırım :) http://acemisef.blogspot.com/2007/11/sevimli-kirpi-kurabiyeler.html

Ayça said...
December 10, 2007 at 4:07 AM

Allahım nefis olmuş bunlar...
Bir kurabiye insana bu kadar mı mutluluk verir, yüzünde bu kadar mı gülümsemeye yol açar:)) Ellerine sağlık

Anonymous said...
December 10, 2007 at 4:09 AM

bende bir blogda görmüştüm bunları ama adını hatırlıyamadım.ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.çok şekerler canım.
iyi haftalar dilerim

Baharcicegi said...
December 10, 2007 at 9:24 AM

Cok sirin olmuslar,cocuklara bayram icin güzel bir hediye olur.Elinize saglik

Disalce said...
December 10, 2007 at 12:19 PM

biyerde daha görmüştüm...çok şirinler..

ellerine sağlık....

disal.blogcu.com

Anonymous said...
December 10, 2007 at 12:52 PM

Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ben bayıldımmmmm bunlaraaaaaaa

bayıldım

Sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Naşide Dönmez said...
December 11, 2007 at 3:40 AM

tüh ya keşke dün akşam görmüş olsaydım bunları.oğlumun kreşi için kurabiye yapmam gerekiyordu.ben gece yarısına kadar kurabiye süslemeye çalıştım.bunları yapsaydım eminim çocuklar bayılırdı.üzüldüm şimdi:(((ama ellerine sağlık canım.çok güzel dememe gerek yok herhalde:))

Unknown said...
December 12, 2007 at 1:47 AM

Burçin teşekkürler. Ben de sana kolaylıklar diliyorum. Çok renkli bir etkinlik olacağına eminim.

Banu, çocuklar çok sevdiler. Gökşin de sever eminim.

Nes, teşekkür ederim hatırlattığın için.

Aycak, gerçekten hem yaparken hem de yerken mutluluk veriyorlar.

Unknown said...
December 12, 2007 at 1:52 AM

Hande, sana da iyi haftalar, teşekkür ederim.

Baharçiçeğim etrafta sevindirecek çocuk varsa kirpiler çok işe yarar eminim.

Disal, teşekkür ederim

Zerrin'ciğim, komik surat ifadeleri oluşmuş ben gülümsesinler istemiştim. Galiba o yüzden şirin oldular..

Naşide'ciğim bir dahaki sefere yaparsın sen de. Çok sevecektir çocuklar.. Teşekkürler..

Dikkat! biyo var ! said...
December 15, 2007 at 4:08 PM

Bi yengemde mantar kurabiyeyi görünce sevinmiştim bide sende bu kirpileri.
Yuvarlanan kurabiyelere ölümm yaşasın şekilli kurabiyeler!Heyoooo:)))

Unknown said...
December 28, 2007 at 12:42 AM

Merhaba etkinlik sayesinde sitenizi tanımış oldum ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar..Sevgiler..

NiNo said...
December 28, 2007 at 5:58 AM

super olmus

sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

Anonymous said...
December 28, 2007 at 7:20 AM

Çok güzeller,çok şirinler,ellerinize sağlık.
Mutlu yıllar dilerim...
Sevgiler...

http://sihirlibahce.blogcu.com/

Ayşegül said...
December 28, 2007 at 3:04 PM

ne kadar tatlılar ölee!! çok sevimli olmuşlar!
küçükken karanlıkta önümden geçeip beni korkutan kirpi geldi aklıma :))) ne günlerdi:)

ellerine sağlık.. sevgiler, mutlu seneler!

diLék said...
January 1, 2008 at 9:38 AM

harika çok sevimliler
bayılıyorum yetenekli,yaratıcı insanlara

cincinsfikirli said...
January 5, 2008 at 6:21 AM

bunu hemen denemeliyim, nefis ve çok şirinler...

Anonymous said...
December 7, 2012 at 12:06 AM

bana bakıyo bu kirpilerr :) beni ye der gibi :)