Böğürtlenli Truff


4 Kocaman aydan sonra merhaba. Sıcaklar, anneciğimin ağır bir ameliyat geçirmesi, sonra ramazan, bayram derken çok uzaklaştım buralardan. Bu süreçte yaptığım hiç birşeyin resmini çekip bloga koymak içimden gelmedi nedense. Ama hep buralardaydım. Herkesi takip ettim. Çok çalışkan arkadaşlarımız var maşallah onlara. Uzun aradan sonra açılışı bayramda hazırladığım bir tarifle yapıyorum. Çoğu kişinin bildiği, tadını çok sevdiğim truff'lar.

Malzemeler:
200 gram sütlü ve bitter kuvertur çikolata
200 gram krema
1 kase böğürtlen ya da ahududu
1 paket vanilya
Ufalanmış kek parçaları (dondurucuda bulunan keklerimi değerlendirdim, o yüzden miktarını bilmiyorum)
Dış kaplaması için hindistan cevizi

Yapılışı: Kremayı ısıttım kaynatmadım ama. Kırdığım çikolataları içine koyup eriyene kadar karıştırdım. Kek parçalarını ve vanilyayı ekleyip önce oda sıcaklığına gelmesini bekleyip sonra da buzdolabında soğuttum. Hamurdan ceviz kadar parçalar alıp içine birer tane böğürtlen koyup yuvarladım. Hindistan cevizine buladım. Servis yapana kadar yine buzdolabında beklettim.

13 yorum:

Unknown said...
October 16, 2008 at 1:33 AM

Sanırım bir çok blogcunun hayatında bloguna ara vermesi gerektiği dönemler olabiliyor bende olduğu gibi ,yeniden burda olmana sevindim.Truffa böğürtlen gerçekten yakışıyor.Ellerine sağlık...

Unknown said...
October 16, 2008 at 7:13 AM

Biraz mecburi biraz da keyifsizlikten kaynaklanan ayrılıklar bunlar. Zerrin çok teşekkür ederim.

serinmavi said...
October 16, 2008 at 11:48 AM

Eline sağlık canım....Selamlar...........

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! said...
October 17, 2008 at 11:23 AM

ellerine saglik canim ..

sicacik sevgilerimle..

Anonymous said...
October 17, 2008 at 3:22 PM

cok guzel gorunuyor canım ellerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

Anonymous said...
October 17, 2008 at 3:22 PM

cok guzel gorunuyor canım ellerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

saniyesultan said...
October 18, 2008 at 12:44 AM

merhaba yorum için teşekkürler fakat mantar konusunda hiç bilgim yok gördüğüm yerde köylülerden kimse yoktu adını soramadım. bilen varsa öğrenebilsek aslında sevineceğim.

nur_aleyna said...
October 20, 2008 at 6:36 AM

Arkadaşım bu yazıyı okumanı rica ediyorum

http://yemekyemek.azeriblog.com/2008/10/20/beynelxalq-dostluq-mukafati

Disalce said...
October 21, 2008 at 11:26 PM

canım ellerine sağlık..trufflar harika görünoyor....

sevgiler canım...

Damak Tadı said...
October 22, 2008 at 6:29 AM

Anneciğine çok geçmişler olsun..Umarım şimdi daha iyidir..Arada bu tür kısa aralar oluyor..Önemli olan senin yine burada aramızda olman..


Trufflar çok nefisler,ellerine sağlık..


Sevgilerle

sarımutfak-hande said...
October 23, 2008 at 11:43 AM

annciğine geçmiş olsun cnm
bloğunu çok ihmal ettin arayı açma böyle
trufflar harika olmuş
ellerine sağlık
iyi geceler
sevgiler

DİDEM ÖZCAN said...
October 29, 2008 at 3:34 AM

Anneciğine çok geçmiş olsun..

Cumhuriyet Bayramın kutlu olsun..

Sımsıcak sevgiler.....

saniyesultan said...
October 30, 2008 at 6:53 AM

hoşgeldiniz,annenize de geçmiş olsun dileğimi iletirsiniz.ellerinize sağlık.