Arap Kurabiye



Henüz bir blogum yokken ben de herkes gibi sıkı bir Portakalağacı takipçisiydim. Bu ilginç kurabiyeyi de ilk orada görüp denemiştim. İlk yaptığımda çok beğenip defalarca yaptığımı hatırlıyorum. Dün yine bloglarda gezinirken gördüm ve uzun zamandır yapmadığımı farkettim. Tarifteki gibi fındık büyüklüğünde yapmaya sabrım olmadığı için ceviz kadar oluyor benimkiler. Ben biraz tatlı sevdiğim için hamuruna 3 çorba kaşığı pudra şekeri ekliyorum. Şimdi bu yerken ağızda dağılan lezzetli kurabiyenin tarifine geçelim.

Malzemeler:
250 gram yumuşak margarin ya da tereyağı
3 çorba kaşığı pudra şekeri
3 haşlanmış yumurta sarısı
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Üzerine:
1/2 bardak pudra şekeri
1/2 bardak kakao
1/2 bardak nesquik

Yapılışı: Yağ ve yumurta sarılarını karıştırıp krema haline gitirdim. Pudra şekeri ve vanilyayı ekleyip aldığı kadar un ile yoğurdum. Hamur, yumuşak ama ellerime yapışmayan bir duruma gelene kadar unu azar azar koydum. Cevizden küçük yuvarlayıp tepsiye dizdim ve çok hafif pembeleşene kadar 200 derecede pişirdim. Kabartma tozu koymamamıza rağmen çok güzel kabarıyor kurabiyelerimiz. Sıcakken kakao, pudraşekeri ve nesquik karışımına buladım. Sonrasını biliyorsunuz :))

18 yorum:

sarımutfak-hande said...
June 11, 2008 at 4:22 AM

oldukça pratikmiş ellerine sağlık canım
çayımın yanına aldım birini
öptüm
sevgiler

Anonymous said...
June 11, 2008 at 11:55 AM

selam canım..bende bu kurabiyelerden sık sık yapardım.hatırlattıgın iyi oldu..ilk fırsatta yapayım..eline saglık nefis görünüyorlar..zaten tadı harika..süper bir kurabiye....sevgiler.

Anonymous said...
June 11, 2008 at 1:22 PM

Cok sahane görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

Gönül said...
June 12, 2008 at 6:32 AM

canikom ellerine sağlık pek güzel olur bende sıkça yaparım aynen benimkilerde hormonlu fındık kadar büyük olur yani ceviz büyüklüğünde olur:))) öpüyorum sevgilerimle

Unknown said...
June 12, 2008 at 11:36 AM

Hande'cim afiyet olsun canım, teşekkürler..

Hünerlieller sanırım adaşız sizinle. Çok nefis bir tadı var gerçekten arasıra yapıp yemek lazım. Teşekkür ederim..

Unknown said...
June 12, 2008 at 11:39 AM

Sevgili Senem, çok teşekkür ederim..

Gönül'cüğüm sağol canım. Ben de senin şekerlerine bayıldım. Senin de ellerine sağlık, sevgiler..

Baharcicegi said...
June 12, 2008 at 2:29 PM

Pratik ve degisik bir kurabiye olmus,yerken icinde yumurta sarisinin oldugu anlasilmiyor galiba,tadini merak ettim denemek lazim eline saglik canim

Unknown said...
June 17, 2008 at 11:59 AM

Baharçiçeğim, yumurtayı hiç hissetmiyorsun yerken. Gerçekten çok kolay ve lezzetli.

zarpandit said...
June 19, 2008 at 11:48 AM

ay yane bir ara blogu bıraktın sandım yav:)
nerelerdeydin kuzum :)
haşlanmış yumurtamı var bu kurabiyede:S
ay ne ilginçmiş yahu:)

Damak Tadı said...
June 24, 2008 at 5:37 AM

Çok değişik bir tarif,ellerine sağlık canım..Bende Almanca kitabımdan pişmiş yumurta sarısı ile kurabişye yapmıştım nefisi olmuştu..Birden o geldi aklıma..


Sevgiler..

zarpandit said...
July 3, 2008 at 12:47 AM

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

Tijen said...
July 6, 2008 at 12:27 PM

Ne hoş hakikaten bunlar...

Mutfak Havlusu said...
July 13, 2008 at 4:58 AM

bende bu kurabiyeyi ilk gördüğümden beri yapmak istiyorum ama tereddütteydim.
şimdi sizin defalarca yaptığınızı görünce bende deneme isteği uyandırdı.

Baharcicegi said...
July 20, 2008 at 3:07 PM

Güzel dileklerin icin tesekkür ederim,allah hepmizin yuvasina huzur mutluluk versin.
Güzel bir hafta dilerim

banu kırmızıgül said...
July 23, 2008 at 8:27 AM

canım ellerine sağlık gerçekten nefis bir tarif. sevgilermle..

meleginmarifetleri said...
July 31, 2008 at 12:30 AM

Bende bu tarifi tv de gördüm aldım ama birtürlü denemedim artık yapmak lazım:)
Ellerine sağlık sevgiler.
Byyyyyyyyy

Hülya said...
September 27, 2008 at 11:15 PM

Ellerine sağlık.Ben de yaparım bu kurabiyeden ve nefis olduğunu biliyorum:)

İyi bayramlar...

Naşide Dönmez said...
October 6, 2008 at 3:51 AM

canım ellerine sağlık.geçmiş bayramın mübarek olsun.sevgiler.naşide