Tahinli Kurabiye


Sanırım kurabiyeler içinde en çok sevdiğim kurabiye bu. Hem kolay hem de çok lezzetli. İçine bazen ceviz, fındık bazen de damla çikolata koyuyorum. Her ikisi de yakışıyor bana göre.

Malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı tahin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (Un miktarı tahinin kıvamına bağlı, tahin akıcıysa çok, biraz koyu kıvamdaysa az un alıyor)
Yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz, fındık ya da damla çikolata

Yapılışı: Sıvı yağı, pudra şekerini ve tahini bir kaba alıp karıştırıyoruz. Azar azar un ekliyoruz. Un ile beraber vanilya ve kabartma tozunu da koyuyoruz. En son ceviz (ya da ne tercih ediyorsak onu) koyup yuvarlak şekil veriyoruz. Ben bazen hamuru rulo yapıp baklava dilimi şeklinde de kesiyorum. 180 derece ısınmış fırında hafifçe pembeleşene kadar pişiriyoruz. Soğumadan tepsiden almıyoruz sıcakken dağılıyorlar. Sonra üzerine pudra şekeri eliyoruz ve alınan kalorileri hiiç düşünmeden yiyoruz. Afiyet olsun.

8 yorum:

Gönül said...
February 19, 2008 at 6:58 AM

canım ellerine sağlık kurabiyelerin çok güzel olmuş...sevgilerimle öpüyorum

EZGi :)) said...
February 19, 2008 at 7:40 AM

canım kurabiyeler enfes görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Hülya said...
February 19, 2008 at 7:58 AM

Ben bu kurabiyeyi çok severim Hülya'cığım...Ellerine sağlık.Nefis görünüyor...

Unknown said...
February 19, 2008 at 8:56 AM

Çok güzel gözüküyor.tahin kurabiyelere çok yakışıyor gerçekten.ellerine sağlık.sağlık ve afiyetle...sevgiler

Anonymous said...
February 19, 2008 at 9:06 AM

sevdiğin kadar var
çok güzell
ellerine sağlık
sevgiler

Anonymous said...
February 19, 2008 at 11:25 AM

Sahane olmuslar,ellerinize saglik.Sevgiler.

Unknown said...
February 21, 2008 at 7:14 AM

Gönül, çok teşekkür ederim canım..

Ezgi benden de sana sevgiler, ziyaretin için teşekkürler.

Hülya'cım adaş olmamızın yanı sıra zevklerimiz de benziyor sanırım, teşekkür ederim canım sana.

Unknown said...
February 21, 2008 at 7:16 AM

Hande tahin bütün hamurişlerine yakışıyor bana göre. Tuzlularda da çok seviyorum ben. Benden de sevgiler sana..

Yeşim gerçekten öyle, sağol canım..

Kızılcıkşurubu beğendiğine sevindim, sevgiler..