OĞLUM


Bugün benim oğlumun doğum günü. 1991 yılının 21 Şubatında dünyaya geldi. Kocaman bir adam görüntüsünde olsa da o benim bebeğim hala. Sanırım hep öyle kalacak gözümde. Evdeki kedi dili bisküvileriyle kolay bir pasta hazırladık beraber. İçi frambuazlı olsun, üzerine meyve sosu dökelim şeklinde fikirler verdi bana. Üç kişilik ailemiz için küçük bir pasta yaptık beraberce. Fotoğraf kötü biliyorum ama ne yaptıysak güzel bir resmini çekemedik pastanın. Sanırım gün ışığında daha iyi çıkardı.

Malzemelerimiz:
1 paket kedi dili bisküvi (Elledi marka kullandım ilk kez)
4 bardak süt
1 bardak toz şeker
1 kaşık un
2 kaşık mısır nişastası
1/2 kutu krema
1 paket vanilya
1 paket meyveli sos
1 muz ve 1 kase donmuş frambuaz

Yapılışı: 3 bardak süt ile un, nişasta ve şekeri pişirip soğuttum. Üzerine yarım kutu krema ve vanilya ekleyip mikserle 5 dakika kadar çırptım. Kedi dillerini en küçük boy kelepçeli kalıbın boyuna göre ayarlayıp kestim. 1 bardak sütün içine birkaç kaşık şeker ekleyip bisküvilerin alt tarafını hafifçe ıslattıp kalıba dik olarak dizdim. Kestiğim bisküvilerin yarısını yine sütle ıslatıp kalıbın dibine döşedim. Üzerine kremanın yarısını döküp doğramnış muz ve frambuazları koydum. Diğer bisküvileri de dizip, kalan kremayı da onların üzerine döktüm. Meyveli sosu jöle gibi olsun diye pakette yazan tariften daha az suyla hazırladım. Ilınınca kremanın üzerine döküp frambuazlarla süsledim. Tadını henüz bilmiyorum akşam yiyeceğiz artık. Ama görüntü çok güzeldi. Afiyet olsun.

OĞLUM NİCE YILLARA SENİ ÇOK SEVİYORUM

18 yorum:

pelince said...
February 21, 2008 at 7:31 AM

Nice mutlu senelere....Ellerine sağlık

Anonymous said...
February 21, 2008 at 8:08 AM

Selam...Oğlunuzun doğum gününü kutlarım..nice nice yıllara inşallah sağlıkla ve sıhhatle..Pastanız süper olmuş..Elinize sağlık..Sevgiyle kalın..

Feyza Fidan said...
February 21, 2008 at 8:19 AM

Sağlıklı, sıhhatli, mutlu, huzurlu ve anne babasıyla birlikte nice güzel seneler diliyorum oğlunuza..Pastanızda enfess..Ellerinize sağlık..
Sevgiler..

sevimin sayfasi said...
February 21, 2008 at 8:41 AM

saglikli, mutlu, basarili uzuuun uzuuun yilar diliyorum
pasta süper olmus
ellerine saglik

Anonymous said...
February 21, 2008 at 10:21 AM

nice mutlu sağlıklı yıllara
ellerine sağlık
sevgiler

EZGi :)) said...
February 21, 2008 at 10:55 AM

pasta süper olmuş.ellerine saglık canım.ayrıca oğlununda doğum günü kutlu olsun.insallah hayatta istediği herşeye sahip olur.sevgiler

Naşide Dönmez said...
February 21, 2008 at 11:26 AM

canım yaa kalp kalbe karşıymış.ben akşam üstü tam oğlunun doğum günü için yorum yazarken sef hadi çıkıyoruz dedi evde yazarım diye kapattım.geldim sen bana yorum yazmışsın:)))oğlunun doğum günü kutlu olsun.nice güzel yaşlara inşallahh.pastada harika görünüyor.ellerine sağlıkkkkk.

Anonymous said...
February 21, 2008 at 11:46 AM

selam..nice mutlu yılllar dilerim ogluna.pastada harika olmuş.elinize saglık.sevgiler..

Baharcicegi said...
February 21, 2008 at 3:36 PM

Oglunuzun dogum gününü kutlar saglikli uzun ömürler dilerim,pastasi harika olmus elinize saglik

sarımutfak-hande said...
February 22, 2008 at 1:37 AM

slm
pasta harika olmuş ellerine sağlık.oğlunun yaş gününü kutlarım.tahinli kurabiyelerden geçen hafta bende yaptım.gerçekten harika oluyor sizinkide çok güzel olmuş.iyi bir haftasonu dilerim
sevgilerimle

Unknown said...
February 22, 2008 at 3:44 AM

Çok teşekkür ederiz Pelin, sevgiler..

Sevgili yaşamınkıyısından, güzel dileklerine teşekkür ederim..

Feyza, sizin yaptığınız güzel pastalardan ilham alıyorum, teşekkürler..

Sevgili Sevim, güzel dileklerin için sağol, sevgiler..

Yeşim'cim, oğluma gösteriyorum bu güzel yorumları, beraber okuyup mutlu oluyoruz..

Unknown said...
February 22, 2008 at 3:49 AM

Ezgi'cim çok zarifsin, güzel dileklerin için teşekkürler..

Yeni tarif eklemiş mi Naşide diye bakmıştım, haşhaşlıyı görünce dayanamadım. Güzel dileklerin için sağol Naşide'cim, sevgiler..

Hünerlieller, teşekkür ederim oğlum adına..

Baharçiçeğim, oğluma göstereceğim yorumları, o da benim kadar mutlu olur eminim. Çok teşekkürler..

Hande'cim sağol canım, evet güzel bir tesadüf oldu aynı tarifi yayınlamamız. Sevgiler canım, sağol..

Anonymous said...
February 22, 2008 at 12:45 PM

Nice mutlu yıllarrr.Pastada nefiss ellerinize sağlık sevgiler

Anonymous said...
February 23, 2008 at 10:56 AM

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.Oglunuzun dogum gününü kutluyorum,nice senelere.

Anonymous said...
February 24, 2008 at 9:40 AM

ALLAH bağışlasın inş. yavrunuzunyeni yaşını kutlarım. Pasta kedidilli olduğu için daha çok hoşuma gitti ellerinize sağlık www.elbesofrasi.com gamze akgün

Unknown said...
February 28, 2008 at 1:24 AM

Ayşe, çok teşekkür ederim güzel dileklerine..

Kızılcıkşurubu, göründüğünde de lezzetliydi teşekkür ederim, sevgiler..

Sevgili elbesofrası, kedi dili bisküviler gerçekten çok pratik ve lezzetli. Teşekkürler..

sevgi said...
March 24, 2008 at 7:01 AM

Canım merhaba,
Uzun bir aradan sonra ilk kez bakabildim ve farkettim ki unutmuşum,koca bebeğin doğumgününü.
Koca bebek, seni çok seviyorum ve iyi ki doğdun.
Yalnız biz geldiğimizde isteriz o pastalardan....

Mutfak Havlusu said...
April 9, 2008 at 9:28 AM

üfff ne cazip görünüyor:)