Ayçiçeği Çöreği


Sizlerle paylaşmak için sabırsızlandığım tariflerden biri bu. Uzun zamandır aklımdaydı denemek düne kısmetmiş. Şeklini ilk Bulgar bir bloggerda görmüştüm. Hamuru Sevgili Didem'in Krem Şantili Poğaçasının tarifiyle hazırladım. Daha önce paylaşmıştım sizlerle. Çok sevdiğim bir poğaça hamuru tarifidir ama bu şekliyle yiyenler ve görenler bayıldılar. Yapımını fotoğraflayamadım, ama yazının altında bir link koyacağım, oradan bakıp fikir edinebilirsiniz sanırım.

Malzemeler:
1 poşet toz krem şanti 
250 gr. yumuşak tereyağ veya margarin 
2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 paket toz maya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yaklaşık 5 su bardağı un

İçi: 200 gram beyaz peynir, 2-3 haşlanmış patates, karabiber
Üzerine : Yumurta sarısı ve susam

Yapılışı: Mayayı ılık süt ve şekerle karıştırdım kabarana kadar bekledim. Bir yoğurma kabında diğer malzemeleri üzerine ekleyip yumuşacık bir hamur yoğurdum. Üzerini kapatıp 1 saat ılık bir ortamda mayalandırdım. Sonra tekrar yoğurdum ve 10 dakika beklettim. Fırınımı 180 dereceye ısıttım, İç malzemesi için patatesi ezdim, peynir ve karabiberle karıştırdım. Hamuru iki eşit parçaya böldüm. Tepsimin boyutunda kestiğim pişirme kağıdının üzerinde yuvarlak açtım. Hamurun tam ortasına içmalzemesinin yarısından biraz daha azını kubbe şeklinde koydum, kalan malzemeyi kenarları boyunca yerleştirdim. Diğer hamuru da aynı büyüklükte açıp üzerine yerleştirdim. Tam ortasına koyduğum için üzerine bir kase kapattım. Dışarda kalan hamuru 3-4 cm. kalınlığında dilimlere ayırdım. Bu dilimleri bir tur döndürüp ayçiçeği şekli verdim. Ortasındaki kaseyi alıp çöreğimin üzerine yumurta sarısı ve susam sürüp fırında güzelce kızarıncaya kadar 40-45 dakika pişirdim. İnanın yapılışı yazmaktan daha kolay.  buradaki linke tıklarsanız fotoğraflarla nasıl yapıldığını görebilirsiniz.


10 yorum:

Nurşen Aksoy said...
May 26, 2014 at 1:48 AM

Nefis görünüyor,bende krem şantili hamurla hem poaça,hemde tatlı kurabiye yapıyorum.Nefis bir hamur.ellerinize sağlık..

vişnap said...
May 26, 2014 at 2:55 AM

Offf offff muhteşem güzel yapmışsın canımmcımmm.bu tarif benim de aklımda ne zamandır yapayım diye Hülyammm ben de yabancı sitelerden birinde görüp videosunu izlemiştim.Ne güzel narlar gibi kızarmış gel beni ye diyor vallahi, ellerine sağlık şahane görünüyor buradan.

Unknown said...
May 26, 2014 at 3:07 AM

Gercek cicek gibi :) Insan yemege kiyamaz ki :) Muhtesem olmus canim. Ellerine saglik...

Unknown said...
May 26, 2014 at 3:35 AM

Oyyy oyyyy nasıl da kızarmış ellerine sağlık canım öpüyorum...

mutfagabuyrun said...
May 26, 2014 at 4:47 AM

ne kadar şık bir çörek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

seolara said...
September 3, 2014 at 1:37 AM

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
www.cay-makineleri.com

seolara said...
December 28, 2014 at 5:33 AM

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

Selma said...
October 29, 2015 at 2:53 AM

Hem göze hem mideye hitap ediyor. Yaptım ve harika oldu. Tavsiye ederim. Çok başarılı.

seolara said...
January 19, 2016 at 10:29 AM

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
Biber Dolması