Vanilyalı Çikolata Parçalı Kurabiye

Bu güzelliklerle merhaba demek istedim sizlere.



Benim için zor geçen birkaç günden sonra herkese merhaba. Zor geçti çünkü rahatsızdım hala da devam ediyor. Mide sorunları yaşıyorum, tahliller, ultrason ve nihayet en çok korktuğum endoskopi işlemi :(( Aslında doktorum uyuttu beni hiç hatırlamıyorum işlemi ama yine de çok korkuyorum endoskopiden. Aranızda yaşamış olanlar varsa beni anlarlar sanırım. Neyse sonuçta çok çok kötü birşey çıkmadı şükürler olsun, helicobacter pylori teşhisiyle iki haftalık antibiyotik tedavisi olacağım. Ama beş günde 3 kiloya yakın kilo kaybı, halsizlik, bulantı yaşadıklarımın bir kısmı..



Konuyu değiştireyim çenem düştü yine :)) Bu kurabiyeler azıcık hastalık psikolojisinden uzaklaşıp kendime moral verme amacıyla çıktılar ortaya. Çok güzel oldular şiddetle tavsiye ederim. Misler gibi tereyağı, vanilya ve çikolata kokuyorlar. Sıcakken yumuşak, soğuduğunda kıtır kıtır tam sevdiğim gibiler :))

Malzemeler:
100 gram yumuşak tereyağı
1 yumurta
4/3 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çimdik tuz
100 gram iri kıyılmış sütlü kuvertur ya da damla çikolara

Yapılışı: Un, kabartma tozu ve vanilyayı eledim önce. Yumuşak tereyağı ile şekeri güzelce çırptım. Yumurtayı ekleyip karıştırdım. Kalan kuru malzemeleri ekleyip yumuşak ve ele yapışan bir hamur hazırladım. En son doğradığım çikolataları ekledim. Bir dondurma kaşığıyla pişirme kağıdı kapladığım tepsiye birer kaşık hamuru aralıklarla yerleştirdim. Pişerken biraz yayıldığı için aralık bıraktım. 180 drecede ısıttığım fırında çok hafif kızarıncaya kadar pişirdim.



9 yorum:

mutfagabuyrun said...
August 23, 2013 at 1:54 AM

offff.harika olmuşlar canım.olsada yesem dedim.ellerine sağlık.sevgiler.

bücürükveben said...
August 23, 2013 at 8:12 AM

Hülya'cığım çok geçmiş olsun, bu neden olmuş? yiyecek, içeceklerden filan mı? Dikkat et kendine canım, kurabiyeler harika görünüyor, eline sağlık:)
sevgiler

Anonymous said...
August 23, 2013 at 8:51 AM

çok güzel görünüyorlar :) elinize sağlık

vişnap said...
August 23, 2013 at 12:57 PM

Canımm canımm arkadaşalarımı blogları geziyorum önümde de çayımmm ahh bu nefis kurabiyelerinden olaydı bir kaç tane off ne güzel giderdi ellerine sağlık bir tanemmm nefis olmuşlar,sevgilerimle..

Unknown said...
August 26, 2013 at 2:01 AM

Canım geçmiş olsun kurabiyeler nefis
ellerine sağlık öpüyorum...

Birkaselezzet blogspot.com said...
August 26, 2013 at 7:42 AM

Mmmm nefis canim eline saglik.

ihlamurcum said...
August 28, 2013 at 12:48 AM

Geçmiş olsun , sağlık gibisi yok.Allahtan kötü birşeyler çıkmamış değil mi?
Bu arada yine ne güzel bir tarif vermişsiniz, elinize sağlık.

Banu said...
August 28, 2013 at 4:22 AM

Hülya hanım çook geçmiş olsun...
Kurabiye ye beni diyor ellerine sağlık aldım 2 tane :) sevgileirmle...

Unknown said...
August 28, 2013 at 6:54 AM

Çok teşekkür ederim hepinize..