Kalburabastı ve Örgülü Tatlı


Bu tatlının tarifini Tarif Defterinden almıştım. Çok basit ve fazla malzeme istemeyen bir tatlı. Yağı biraz fazla gibi görünse de yerken çok ağır bir tatlı olmadığını farkediyorsunuz. Birazını kalburabastı, birazını örgülü tatlı ve kalanını da oğlumun isteği üzerine içi boş hurma tatlısı şekli vererek yaptım.

Malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı erimiş margarin
1 su bardağı su
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Şerbeti:
2,5 bardak şeker
2,5 bardak su
1 tatlı kaşığı kadar limon suyu
İç malzemesi: 1 bardak kıyılmış ceviz, 1 çay kaşığı tarçın ve 2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı: Önce şerbeti kaynatıyoruz, şerbetimizin soğuması için serin bir yerde bekletiyoruz. Hamur için yağları ve suyu karıştırdım. Kabartma tozunu unla beraber koydum. Unu azar azar ekleyerek yumuşak ele yapışmayan bir hamur yaptım. Hamur dinlenirken iç malzemesini karıştırdım. Sonra şekil vererek 180 derece fırında rengi koyulaşıncaya kadar pişirdim. Fırından çıkarır çıkarmaz soğuk şerbeti döktüm. tatlımız piştikten bir gün sonra daha lezzetli oluyor.

9 yorum:

Tijen said...
November 11, 2008 at 5:34 AM

Kalmamıştır herhalde?

Anonymous said...
November 11, 2008 at 5:42 AM

Tatlıya aş erme günlerindeyim, yaptığınızı görünce neler düşündüğümü anladınız sanırım...Yiyenlere ve yiyeceklere şimdiden afiyet-şeker olsun. Benim için de bir lokma alın lütfen...

Unknown said...
November 11, 2008 at 6:01 AM

Kaldı Tijen'ciğim. Buralardaysan gel lütfen zevkle ikram ederim.

Anonim'cim bazı dönemler ben de aşeriyorum tatlıya. Sanırım siz de o dönemlerdesiniz :) Bir lokma yeter mi hiç?

Anonymous said...
November 11, 2008 at 8:21 AM

çok seviyorum bu kalbura basma işini

ellerine sağlık
sevgilerr

Anonymous said...
November 11, 2008 at 11:44 AM

selam ya tatlı gördüğüm heryere uçuyorum:)9tam istediğim gibi elinize sağlık

Anonymous said...
November 11, 2008 at 3:02 PM

canım ya nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgıler..

nur_aleyna said...
November 11, 2008 at 11:24 PM

Ellerine sağlık canım, 2 tane ayırmışsın bize .))

sevgiler..

sarımutfak-hande said...
November 20, 2008 at 1:09 AM

tatlılar harika ellerine sağlık

Anonymous said...
November 21, 2008 at 1:50 AM

Merhaba

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler…