Küçük Deniz Kızı



Pastayı cumartesi günü güzel bir melek için yaptım. Yaren Melis'in doğumgünüydü. Daha önceden kendisine gösterilen pasta resimlerinden Sevgili Akşam Menüsü Nükhet'in Denizkızı Pastasını beğenmiş. Bana da zevkle yapmak düştü tabi ki. Pastanın pandispanyası beni çok mutlu etti. Harika kabardı, tadı da çok hafif oldu. (Kenarlarından traşladığım kadarıyla tadına baktım). İçinde ise Hülya'nın nefis vanilyalı kreması vardı. Sonradan aldığım duyumlara göre çok ama çok beğenilmiş. Pandispanyayı hazır aldığımı düşünmüşler. Pandispanyanın tarifini yazmak istiyorum unutmamak için.

Malzemeler:
5 yumurta
4 fincan şeker
2 fincan un (Türk kahvesi fincanı)
2 fincan mısır nişastası
1 fincan kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1/2 portakalın suyu

Yapılışı:
Yumurta aklarını derin bir kaseye aldım. Kar haline gelene kadar çırptım. Sonra yumurta sarıları ve şekeri çırptım. Şeker eriyince portakal suyunu koydum. Ayrı bir kabın içine un, nişasta, kakao, vanilya ve kabartma tozunu eledim. Sonra da hepsini hafifçe karıştırdım. Kalp şeklindeki kelepçeli kalıbımın tabanına yaplı kağıt kestim ve hamuru 200 derecede ısınmış fırınımda 45-50 dakika pişirdim. Soğuttuktan sonra streç filmle kapladım. Daha sonra üçe böldüm, şekerli sütle ıslattım, arasına krema sürüp, üzerine de çok ince bir kat krema sürdüm. Daha sonra şeker hamuruyla kapladım ve süsledim.

15 yorum:

sarımutfak-hande said...
January 14, 2008 at 7:41 AM

ellerine sağlık canımcım pasta harika

banu kırmızıgül said...
January 14, 2008 at 10:05 AM

canım harika olmus çok guzel ellerine sağlık. benim kızın doğumgunune aynı deniz kızını yapayım bayılır. sevgilerimle..

Melek* said...
January 15, 2008 at 8:44 AM

ellerine sağlık enfes olmuş

Naşide Dönmez said...
January 16, 2008 at 9:08 AM

canım ellerine sağlık.aldım hemen pandispanyanın tarifini.malum bende başladım ya artık bu işlere:)))

Unknown said...
January 17, 2008 at 12:30 AM

Hande teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

Banu'cum sağol canım, yap bakalı seninki daha güzel olacaktır eminim..

Melek'ciğim teşekkürler..

Naşide'ciğim hayırlı olsun sen de başladın artık devamı gelir. Kolay gelsin canım..

Yaren said...
January 18, 2008 at 11:37 AM

Cok güzel olmus,üzerindeki resim beni ferahlatti her nedense:) acaba denizimi özledim ne.Ellerine saglik süper olmus.iyi bir hafta gecirmeni diliyorum.

Tijen said...
January 19, 2008 at 9:13 AM

İnsan böyle sevimli şeyleri kesip yiyemez ki???

Unknown said...
January 21, 2008 at 11:43 AM

Yaren gerçekten şu soğuk günlerde özledim ben de denizi, güneşi. Beğendiğine sevindim, teşekkürler.

Tijen'ciğim zaten doğum günü çocuğu denizkızına kıyamamış onu öylece üzerinden alıp kesmişler pastayı..

sevimin sayfasi said...
January 24, 2008 at 1:07 PM

pasta harika olmus
cok güzel süslemisin
ellerine saglik

Pastanı Seç said...
January 24, 2008 at 1:48 PM

harika olmuş bayıldım sevgiler

Unknown said...
January 28, 2008 at 5:52 AM

Sevim teşekkür ederim, ucundan kıyısından yapmaya çalışıyorum birşeyler işte.

Pastanıseç, ben de sizin yaptıklarınıza bayılıyorum.

Dikkat! biyo var ! said...
February 4, 2008 at 6:55 AM

Sen ve pastacılar böyle güzel şeyler yaptıkça kendimi eksik hissediyorum:/
Bana da yapın yiyim :D

Biyo
(çok öperim seni)

Ferah Gülşen said...
February 4, 2008 at 8:06 AM

ne kadar şirin bir denizkızı olmuş. eline sağlık.

Unknown said...
February 4, 2008 at 12:04 PM

Biyo'cum yaparım valla, sana kedili pasta bile yaparım. Ben de seni öperim..

Pastalila çok teşekkür ederim, beğeniğine sevindim..

Baharcicegi said...
February 7, 2008 at 3:21 PM

denizi ayagimiza getirdin,tatilede daha var ama olsun icimiz acildi ,harika cok sirin olmus pastan eline saglik canim