Çikolatalı Kek



Bütün Ramazan boyunca canım kek istedi ama bizim evde kek, kurabiye türü şeyler kuru bulunduğu için pek rağbet görmez. Daha çok sütlü, şerbetli ya da kremalı tatlılar yenir. Ben yine de kendi uydurduğum çikolatalı keki yaptım. Ben yedim ama baktım ki ev halkı yüz vermiyor kalanını çikolata ve süt karışımına bulayıp lokum kek haline getirdim. İki hali de güzeldi bence.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 paket krema
2 çorba kaşığı tereyağı
1 su bardağından bir parmak eksik un
1 paket (80 gr) bitter çikolata
1/2 su bardağı kıyılmış ceviz ya da fındık
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapılışı: Tereyağı, krema ve çikolatayı bir kapta benmari usulü erittim. Şeker ve yumurtaları çırptım. Çikolatalı karışımı ekleyip karıştırdım. En son un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yağladığım kalıpta kürdan kuru çıkana kadar 170 derecede pişirdim. Lokum kek yapmak içinse 1 paket bitter çikolatayı bir çay bardağı sütle erittim. Kek dilimlerini bu karışıma bulayıp hindistan ceviziyle kapladım.

8 yorum:

MMO said...
October 18, 2007 at 6:40 AM

Merhaba :)
Lokum kek fikri süper!
Ellerine sağlık :)

minikkusum said...
October 19, 2007 at 2:38 AM

merhaba canim
cok memnun oldum tesekkur ederim
elinize saglik.sizin gibi hunerli eller yaparsa guzel olmazmi.2.yaptiginizda emin olunki cok daha guzel olacaktir.bende ilk yaptigimda beyenmistim ama sonra yaptigimda ilk yapatigimi beyenmedim.
tek puf noktasi yufkayi ince acmak.
hayirli cumalar gorusmek dilegiyle iyi gunler

MUTFAKISTAN said...
October 19, 2007 at 11:08 AM

iyi aksamlar kek cok guzel olmus iyi fikir ellerine saglik

Unknown said...
October 19, 2007 at 12:26 PM

Tombuk merhaba, yenmeyen kekler için iyi bir fikir gerçekten. Bu şekilde hepimizin hoşuna gitti.Teşekkür ederim.

Minikkuşum, asıl senin ellerine sağlık. Sayende ilk kez kete yaptım ve harika oldu. Teşekkürler..

Filiz'ciğim beğendiğine sevindim. Senin tariflerine bayılıyorum.

Hülya said...
October 21, 2007 at 12:01 AM

Sen canın çektiğinde keklerini yapsan ve bize yollasan.Asla kuru muru denmez istilaya uğrar herbiri bizim evde;))Ellerine sağlık...

meleginmarifetleri said...
October 21, 2007 at 3:03 AM

ellerine sağlık misketlimonu çok güzel olmuş kek aslında peke kuru görünmüyor ama damak tadı tabiki hoşçakal bende beklerim

Unknown said...
October 21, 2007 at 8:47 AM

Canım Hülya'cım, kekten kolayı var mı? Yaparım tabi ki. Yollarım da. Valla..

Melek, merhaba. Ay o galkıtmayı ben yemiştim, Denizli'de yaşayan çok sevdiğim bir arkadaşım var. O'nun kayınvalidesi yapmıştı tadı hala damağımdadır. Küçük patates bulsam ben de yapacağım. Gerçekten çok güzeldir.

su yeşili said...
January 7, 2014 at 1:00 AM

Offf off, eline sağlık :)Kekin içinde kakao ya da çikolata yoksa ben keke yüz vermiyorum pek :)