Kavrulmuş Badem


Kavrulmuş badem tarifini Almanya'da yaşayan arkadaşların bloglarında görüyordum arada. En son Serap Hanımın yaptığını görünce denemek istedim. Arkadaşlar herkese tavsiye edebileceğim bir tarif bu. O kadar güzel bir tadı ve kokusu var ki. Yalnız tuzsuz ve kavrulmamış badem olması gerekiyor.

Malzemeler:
200 gram badem içi
Bir su bardağından bir parmak eksik şeker
Bir su bardağından bir parmak eksik su
1 paket vanilya

Yapılışı: Şekeri, suyu ve vanilyayı bir tencereye koydum. Kaynayana kadar bekledim. Bademleri ekleyip karıştırarak kavurdum. Şeker ve su önce koyulaşıp karamelleşiyor sonra bademlerin üzeri beyaz bir şeker tabakasıyla kaplanıyor. Bu aşamada devamlı karıştırarak şekerin tekrar karamelleşmesini sağlamak gerekiyor. Mis gibi kokan bademlerimizi pişirme kağıdının üzerine döküp soğuttum. Bu kadar basit. Biz bu haliyle yedik ama pastalara da süper bir lezzet vereceği kesin. Deneyen herkese afiyet olsun.

4 yorum:

saniyesultan said...
January 30, 2009 at 12:40 AM

değişik birşey ellerinize sağlık...

Anonymous said...
January 31, 2009 at 9:56 PM

Sayın blogger bir var bir yoksunuz. Sizin güzel tariflerinizi okumaya alıştık. Devam edip etmemeye lütfen karar verin artık...Biz de sayfanıza ugradığımızda boş dönmeyelim. Bademin kendisi zaten güzel. Bir de bu biçimi sanırım doyulmaz olur. Tuzlusnu çerez niyetine hemen herkes sever, şekerlisi de herhalde "enerji bombası" olmuştur. Bakarsınız bir yerlerde kendisiyle de tanışırız. Ellerinize sağlık.

Unknown said...
February 1, 2009 at 11:27 AM

Sevgili Saniye Sultan, gerçekten değişik ve çok hoş bu bademler, teşekkür ederim.

Sevgili Anonim, iş-güç derken burayı çok ihmal ediyorum farkındayım. Devam edeceğim tabi ki çünkü blogumu seviyorum. Bademe gelince gerçekten enerji bombası ve nefis. Belki eşiniz-dostunuz yapar da siz de tadına bakarsınız birgün. Kimbilir?

Anonymous said...
February 4, 2009 at 8:31 AM

bademin her halini severek yerim. ben de Serap da görmüş vurulmuştum bu tarife:)
Ellerine sağlık!