Mini Mini Cheesecake'ler


Son zamanlarda annemin sağlık sorunları var hastane, muayene, kalp büyümesi, kalp kapağında daralma, anjiyo bizim evin gündeminde. Geçen hafta anjiyo oldu yine. Yine diyorum yaklaşık 3 yıl önce anjiyo ve arkasından by pass olup kalpte üç damarı değişmişti. İnsanın annesinin hasta olması zormuş, Allah herkese şifa versin, anneciğinden ayrı olanlara da sabır...

Neyse.. Konuyu tatlıya bağlamak lazım bu iç karartıcı girişten sonra..
Minik tek porsiyonluk tatlıları seviyorum. Hem görünüşleri güzel oluyor hem de servisi kolay. Geçen hafta sonu ablamda toplanmıştık, çoğu zaman olduğu gibi tatlı bendendi. Bu minikleri yanında kaymaklı dondurmayla servis yaptık.
Bu ara marketlerde Fidella krem peynirde indirim var. Ben Fidella kullandığım cheesecake'leri diğerlerine göre daha başarılı buluyorum. Bu seferkilerin kıvamı da tadı da yanıltmadı yine çok güzel oldular.


Malzemeler:
200 gram Fidella
200 gram süzme yoğurt
100 gram krema
1 paket vanilyalı puding
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
1 bardak şeker
2 yumurta
Tabanı için:
1 paket yulaflı bisküvi
1 çorba kaşığı tereyağı
yarım su bardağı ceviz
Süslemek için meyveli sos kullandım.
Malzemelerin hepsi oda sıcaklığında olacak.

Yapılışı: Önce tabanları hazırladım. Bisküvileri, tereyağını ve cevizi rondoda çektim. Küçük kek kağıtlarına paylaştırıp bardağın altıyla bastırdım ve tabanını oluşturdum. Yumurta ve şekeri çırptım. Krem peyniri, yoğurdu ve kremayı ekledim. Puding tozunu, vanilyayı ve limon kabuğunu da ekledikten sonra tabanların üzerine paylaştrıp 175 derecede ısıttığım fırında 25-30 dakika pişirdim. Küçük oldukları için daha çabuk pişiyorlar.

22 yorum:

mutfagabuyrun said...
July 6, 2011 at 2:04 AM

annene çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.kekler süper güzel olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

ANNEMİNELİ said...
July 6, 2011 at 5:50 AM

Çok güzel görünüyor,çok severim,ellerin dert görmesin..sevgilerrrrr...

Unknown said...
July 6, 2011 at 8:13 AM

Ellerine saglik canim benim... Annecigine de acil sifalar diliyorum... Sevgilerimle,

Oznur (100de100 Marifet) said...
July 6, 2011 at 10:04 AM

Mimi mini cheesecakeler icin ellerine saglik pekte tatli olmuslar. Anneciginize ise cok gecmis olsun Rabbim acil sifalar versin cok zor bi durum Allah hepimizin analarini bize bagislasin.

Zehra Gürgen said...
July 6, 2011 at 10:23 AM

çok geçmiş olsun canım, sağlık dünyadaki en önemli şey am hasta olunca anlıyor insan..annene acil şifa diliyorum,benim annemde pazartesi olacak anjiyo,uzakta olunca insanın aklı kalıyor.Analarımıza sağlık sıhat diliyorum Allahtan.
fidela markayı ise deneyeceğim.tek kişilik tatlılarda ise kesinlikle aynı fkirdeyim pişmesi kısa,ikramı sevimli oluyor.
ellerine sağlık

Unknown said...
July 6, 2011 at 11:26 AM

çok geçmiş olsun.
ben yerim bunları ya nefis görünüyor ellerine sağlık

LeylaK said...
July 6, 2011 at 12:11 PM

Çok geçmiş olsun. nefis görünüyorlar tek atımlık mis mis. ellerine sağlık sevgiler...

Unknown said...
July 6, 2011 at 12:51 PM

Canım benim çok geçmiş olsun.
Allah acil şifalar versin inşallah.

Cheesecake için deliriyorum ama diyetteyim şu aralar yapmıyorum.
Fotoğraflarına bakmak bile beni bitiriyor.
Çok güzel görünüyorlar.
Ellerine sağlık.

Bendeki sütlü keki yapacağın zaman şeker miktarını yarım su bardağı arttırırsan daha iyi olur.Tarifi aldığım blogda 1 su bardağıydı ama ben 1 buçuk kullandım.Kendi sayfama bunu eklemeyi unutmuşum.
Çok öpüyorum canım.

Nehir Butik Pasta said...
July 6, 2011 at 1:23 PM

Hülyacım anneciğine geçmiş olsun diyorum inşallah sağlığına en kısa sürede kavuşur Allah kimseyi sevdiklerinden,annesinden ayırmasın
ben böyle tek kişilik cheesecakelere bayılıyorum ellerine sağlık arkadaşım

Unknown said...
July 7, 2011 at 1:07 AM

Sevdacım teşekkürler, bende öpüyorum canım..

Sevgili Annemineli, çok teşekkür ederim..

Unknown said...
July 7, 2011 at 1:08 AM

Filiz'ciğim inşallah canım, sevgiler benden de..

Öznurcum, çok teşekkürler canım. Amin..

Unknown said...
July 7, 2011 at 1:12 AM

Zehracım senin annene de şimdiden geçmiş olsun, inşallah önemli birşeyi yoktur. Fidellayı dene derim, cheesecake'te gerçekten başarılı canım.. Teşekkürler..

Cafe Portakalcım, çok teşekkürler canım.

Unknown said...
July 7, 2011 at 1:14 AM

Leyla'cım çok teşekkürler..

Melihacım canım, amin inşallah. Diyetinde arada kendine ödül verirsin bir tanecik birşey olmaz :))
Uyarını dikkate alıcam canım ve belki bu akşam denerim keki. Sevgiler tatlım..

Unknown said...
July 7, 2011 at 1:16 AM

İzgüncüm, amin canım, çok teşekkürler.. Bende bayılıyorum :)

PAPATYA PRENSES said...
July 7, 2011 at 6:53 AM

Geçmiş olsun ablacım,Allah şifalar versin. Kısa zamanda herşey yoluna girer inş.

Cheescake ler harika görünüyor ellerine sağlık.
Ben de bu hafta krem peynirle denedim.Fidellayla deneyeyim bir dahaki sefere:)

Unknown said...
July 8, 2011 at 12:24 AM

Papatyam, amin canım inşallah.. Dene bakalım fidellayı, nasıl güzel şeyler yaparsın sen tatlım..

serpil sevinç said...
July 8, 2011 at 3:27 AM

geçmiş olsun Hülyacım annene acil şifaalar dileriz..kekler çok güzel görünüyor eline sağlık:)

serpil--sevinç

Unknown said...
July 8, 2011 at 6:45 AM

Sağolun tatilci kızlar, çok teşekkür ederim :))

serpil-sevinç said...
July 12, 2011 at 10:46 AM

Hülyacıım senide bekliyoruz tatile:)
bizde bugün ıslak kek yaptık:)Eda ve damla su kurabiye ve limonata yapıp satmaya başladılar:)sana acil ihtiyacımız var:))
serpil-sevinç

Pelin said...
July 12, 2011 at 7:04 PM

Anneciğine çok geçmiş olsun canım.
Evinizdeki sohbetler hep bu cheesecakeler gibi tatlı olsun.
Sevgiler

sevimin sayfasi said...
July 15, 2011 at 1:55 PM

En ışıltılı bakışların gözlerinde, en tatlı sözlerin kulaklarında, tüm mutlulukarın avuçlarında ve en sonsuz sevgilerin gönlünce yaşayacağı nice mutlu kandillere...
sevgilerimle sevim

Unknown said...
July 26, 2011 at 3:39 AM

Annene acil sifalar diliyorum canim. Cok cici blogun var, minik cheesecaklerde harika gorunuyorlar ellerine saglik !