Egzotik Meyveli Kek



Bu aralar yeni tarifler yazasım var blogspot'a. Hazır ilham gelmişken çok sevdiğimiz kurutulmuş meyveli kekimin tarifini de yazmak istedim. Birgün kuruyemişçinin önünden geçerken kocaman kavanozlarda rengarenk kurutulmuş meyveler gördüm. Hepsinden birkaç parça karışık olarak aldım, içinde çilek, mango, ananas, hindistancevizi ve zencefil gibi meyveler vardı. Tam kuru değillerdi üstelik lokum gibi yumuşaktılar. Yalnız zencefili sevmedik biz, şampuan gibi kokuyor ve keskin acı bir tadı var. Bunlardan güzel kek olur diye düşündüm ve aşağıda tarifi olan keki yaptım. Biz tadını sevdik, lokumlu kek yermişsiniz gibi ve hindistancevizi kıtır kıtır içinde.

Malzemeler:

3 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı küp küp doğranmış egzotik meyve

Yapılışı:
Yumurtaları ve şekeri çırptım. Yağı ve portakal suyunu ekledim. En son un, vanilya, kabartma tozu ve meyveleri ekleyip yağlayıp unladığım kalıpta kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirdim. Afiyet olsun..

6 yorum:

Disalce said...
April 29, 2008 at 7:32 AM

öyle güzel anlatmışsın ki canım istedi...

ellerine sağlık....

eminim çok lezzetli olmuştur....

sevgiler....

meleginmarifetleri said...
April 29, 2008 at 1:01 PM

Bende o meyvelerin görünüşlerine bayılıyorum ama tatlarını pek sevmedim ve yenmeyince kek yapmıştım demek o meyvelerin kaderi kek olmak:)
Ellerine sağlık süper görünüyor kekin içinde lezzetli oluyorlar ama.
Hoşçakal.

gezgincigencler said...
April 29, 2008 at 4:00 PM

canım eminim çok lezzetlidir,ellerine sağlık


sevgiler

Gönül said...
May 2, 2008 at 2:21 AM

egzotik demek heee:))) elciklerine sağlık...nefsim çekti köreltmem lazım hemen bi küçük kek alıp:))) sevgilerimle öpüyorum

Anonymous said...
May 5, 2008 at 7:02 AM

Kek'e "egzotik" sıfatını vermek nereden aklına geldi kuzum? Biran usumda başka şeyler çağrıştırdı. Sonra bizden uzakta biryerlerde yetişen meyveleri anlatmaya çalıştığını farkettim. "meleginmarifetleri"nin dedigi gibi görünüşleri güzel ama tatları garip meyveleri harmanlamak ve nefis görünümlü kek haline getirmek marifet ister...Marifet de iltifata tabiidir. Ellerine sağlık, yemiş kadar oldum...

Beter Böcek said...
September 17, 2008 at 1:47 PM

Meyveli keki çok severim, ellerinize sağlık enfes gözüküyor :)
Sevgiler.